Grupinė paroda „Warowland“ Lentvaryje

2020 m. 6 rugsėjo d., Sekmadienis
Straipsnio autorius: artnews.lt

Liepos 30 d. – rugpjūčio 30 dienomis Timofėjaus dvare (Mokyklos g. 40A, Lentvaris) veikė grupinė paroda „Warowland“.

Šilku dengtos lubos šokdina spalvingas reprodukcijas, apstatytas penkiasdešimt dviem tūkstančiais plytų, kol jis kelias dešimtis kartų lipdo ir ardo sienas, siaurina sales, vandeniu pildo lauko ir vidaus baseinus, išlieja sostą. O alyvinės laiptinės lubose įstrigę peizažai, natiurmortai ir aktai remiasi į vienas kito briaunas.

Bokšte stovi grafas Timofėjus, pagaliau jo žvilgsnis siekia pirmtako smailes, kybančias kitapus ežero.

XX a. antroje pusėje liaudies meistras Timofėjus Ževžikovas pradėjo statyti Lentvario dvaro (18611869 m., architektas G. fon Šachtas) antrininką – 4 aukštų, 360 kvadratinių metrų ploto namą. T. Ževžikovo ne vieną dešimtmetį užtrukusiame projekte – Vakarų Europos tapybos reprodukcijų pavyzdžiai, sienų ir lubų puošyba, brutalistinio stiliaus betono liejiniai ir vitališki svajonių eskizai ant sienų. Liaudies meistro konstruota realybė nespėjo vytis daugiaprasmių autoriaus vizijų, kurioms įtaką padarė laikmečių ir vertybių kismas, atsitiktinumai. Keitėsi pastato siluetai, atspalviai, begalinio entuziazmo vaisius vis augo.

„Lokomotif“ kuratorių duetas, įkvėptas Aistės Bimbirytės-Mackevičienės tyrimo apie Vladislovo Tiškevičiaus XX a. pradžioje sukauptą ir Italijoje įkurtame antikvariate „Galleria Warowland“ eksponuotą kolekciją, pirmą kartą viešai atveria Timofėjaus dvaro duris.

Sukeitus XIX a. įsigalėjusio Lentvario miesto vietovardžio „Landwarów“ skiemenis gimęs naujadaras „Warowland“ įgauna naują prasmę. Tai – nepažinto gyvenimo būdo, fantazijų ir verdančių idėjų žemė.

Grupinės parodos dalyviai – kviestiniai menininkai ir tyrėjai narsto jau išnykusių ir neužbaigtų kolekcijų paraleles.

Dalyviai:
Aistė Bimbirytė-Mackevičienė
Marija Drėmaitė
Ulijona Odišarija
Rūta Spelskytė-Liberienė
Gedvilė Tamošiūnaitė
Timofėjus Ževžikovas

Kuratorius:
„Lokomotif“

Dizainas:
Gailė Pranckūnaitė

Timofėjaus Ževžikovo dvaras

Timofėjaus Ževžikovo dvaras

Timofėjaus Ževžikovo dvaras, architektūriniai brėžiniai

Timofėjaus Ževžikovo dvaras

Ulijona Odišarija, Suspausti

Ulijona Odišarija, Suspausti

Gedvilė Tamošiūnaitė, SUCH A PLACE IS THE SPACE WITHIN A SCREEN. 316 psl., išspausdinta BMK leidykloje, Vilniuje. 2020 m. Liepos 4 d., grafikos dizainerė Monika Janulevičiūtė

Gedvilė Tamošiūnaitė, SUCH A PLACE IS THE SPACE WITHIN A SCREEN. 316 psl., išspausdinta BMK leidykloje, Vilniuje. 2020 m. Liepos 4 d., grafikos dizainerė Monika Janulevičiūtė

Gedvilė Tamošiūnaitė, SUCH A PLACE IS THE SPACE WITHIN A SCREEN. 316 psl., išspausdinta BMK leidykloje, Vilniuje. 2020 m. Liepos 4 d., grafikos dizainerė Monika Janulevičiūtė

Timofėjaus Ževžikovo dvaras

Rūta Spelskytė, Kolekcija oranžerijoje

Rūta Spelskytė, Kolekcija oranžerijoje

Rūta Spelskytė, Kolekcija oranžerijoje

Rūta Spelskytė, Kolekcija oranžerijoje

Rūta Spelskytė, Kolekcija oranžerijoje

Timofėjaus Ževžikovo dvaras

Timofėjaus Ževžikovo dvaras

Timofėjaus Ževžikovo dvaras

Gedvilė Tamošiūnaitė, the cruelest gaze is the one of diplacement, darling. Video, 9 min., 2019 Bazelis, Šveicarija

Gedvilė Tamošiūnaitė, the cruelest gaze is the one of diplacement, darling. Video, 9 min., 2019 Bazelis, Šveicarija

Nuotraukos: Laurynas Skeisgiela

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *