Grupinė paroda „Warowland“ Lentvaryje
artnews.ltLiepos 30 d. – rugpjūčio 30 dienomis Timofėjaus dvare (Mokyklos g. 40A, Lentvaris) veikė grupinė paroda „Warowland“.
Šilku dengtos lubos šokdina spalvingas reprodukcijas, apstatytas penkiasdešimt dviem tūkstančiais plytų, kol jis kelias dešimtis kartų lipdo ir ardo sienas, siaurina sales, vandeniu pildo lauko ir vidaus baseinus, išlieja sostą. O alyvinės laiptinės lubose įstrigę peizažai, natiurmortai ir aktai remiasi į vienas kito briaunas.
Bokšte stovi grafas Timofėjus, pagaliau jo žvilgsnis siekia pirmtako smailes, kybančias kitapus ežero.
XX a. antroje pusėje liaudies meistras Timofėjus Ževžikovas pradėjo statyti Lentvario dvaro (1861–1869 m., architektas G. fon Šachtas) antrininką – 4 aukštų, 360 kvadratinių metrų ploto namą. T. Ževžikovo ne vieną dešimtmetį užtrukusiame projekte – Vakarų Europos tapybos reprodukcijų pavyzdžiai, sienų ir lubų puošyba, brutalistinio stiliaus betono liejiniai ir vitališki svajonių eskizai ant sienų. Liaudies meistro konstruota realybė nespėjo vytis daugiaprasmių autoriaus vizijų, kurioms įtaką padarė laikmečių ir vertybių kismas, atsitiktinumai. Keitėsi pastato siluetai, atspalviai, begalinio entuziazmo vaisius vis augo.
„Lokomotif“ kuratorių duetas, įkvėptas Aistės Bimbirytės-Mackevičienės tyrimo apie Vladislovo Tiškevičiaus XX a. pradžioje sukauptą ir Italijoje įkurtame antikvariate „Galleria Warowland“ eksponuotą kolekciją, pirmą kartą viešai atveria Timofėjaus dvaro duris.
Sukeitus XIX a. įsigalėjusio Lentvario miesto vietovardžio „Landwarów“ skiemenis gimęs naujadaras „Warowland“ įgauna naują prasmę. Tai – nepažinto gyvenimo būdo, fantazijų ir verdančių idėjų žemė.
Grupinės parodos dalyviai – kviestiniai menininkai ir tyrėjai narsto jau išnykusių ir neužbaigtų kolekcijų paraleles.
Dalyviai:
Aistė Bimbirytė-Mackevičienė
Marija Drėmaitė
Ulijona Odišarija
Rūta Spelskytė-Liberienė
Gedvilė Tamošiūnaitė
Timofėjus Ževžikovas
Kuratorius:
„Lokomotif“
Dizainas:
Gailė Pranckūnaitė
Timofėjaus Ževžikovo dvaras
Timofėjaus Ževžikovo dvaras
Timofėjaus Ževžikovo dvaras, architektūriniai brėžiniai
Timofėjaus Ževžikovo dvaras
Ulijona Odišarija, Suspausti
Ulijona Odišarija, Suspausti
Gedvilė Tamošiūnaitė, SUCH A PLACE IS THE SPACE WITHIN A SCREEN. 316 psl., išspausdinta BMK leidykloje, Vilniuje. 2020 m. Liepos 4 d., grafikos dizainerė Monika Janulevičiūtė
Gedvilė Tamošiūnaitė, SUCH A PLACE IS THE SPACE WITHIN A SCREEN. 316 psl., išspausdinta BMK leidykloje, Vilniuje. 2020 m. Liepos 4 d., grafikos dizainerė Monika Janulevičiūtė
Gedvilė Tamošiūnaitė, SUCH A PLACE IS THE SPACE WITHIN A SCREEN. 316 psl., išspausdinta BMK leidykloje, Vilniuje. 2020 m. Liepos 4 d., grafikos dizainerė Monika Janulevičiūtė
Timofėjaus Ževžikovo dvaras
Rūta Spelskytė, Kolekcija oranžerijoje
Rūta Spelskytė, Kolekcija oranžerijoje
Rūta Spelskytė, Kolekcija oranžerijoje
Rūta Spelskytė, Kolekcija oranžerijoje
Rūta Spelskytė, Kolekcija oranžerijoje
Timofėjaus Ževžikovo dvaras
Timofėjaus Ževžikovo dvaras
Timofėjaus Ževžikovo dvaras
Gedvilė Tamošiūnaitė, the cruelest gaze is the one of diplacement, darling. Video, 9 min., 2019 Bazelis, Šveicarija
Gedvilė Tamošiūnaitė, the cruelest gaze is the one of diplacement, darling. Video, 9 min., 2019 Bazelis, Šveicarija
Nuotraukos: Laurynas Skeisgiela