Grupinė paroda „Keturi kambariai su vaizdu“ galerijoje „Vartai“
artnews.ltIki lapkričio 30 d. galerijoje „Vartai“ veikia tarptautinė grupinė paroda „Keturi kambariai su vaizdu“.
„Keturi kambariai su vaizdu“ yra iš keturių personalinių ekspozicijų sudaryta grupinė paroda. Parodos dalyviai – menininkai Aronas Mehzionas, Anastasija Sosunova ir Andrea Zucchini, Neringa Vasiliauskaitė, Johannesas Waldas – buvo pakviesti eksponuoti savo kūrinius vienoje iš keturių galerijos salių. Kiekvienam jų buvo leista savo nuožiūra kuruoti ekspozicinę erdvę, tad parodos visuma pristato keturis intymius ir nepriklausomus požiūrius į galimas skulptūros formas.
Kertinis Arono Mehziono kūrybos elementas yra pusiau permatomų veidrodžių naudojimas. Patalpinti tarp dviejų simetriškai pastatytų identiškų figūrų šie veidrodžiai sukuria savo paviršiuje tobulą veidrodinio atspindžio ir pro veidrodį regimo priešais esančio tos pačios formos objekto persiklojimą arba tarpusavio skvarbą. Taigi veidrodžio paviršius leidžia matyti tiek atspindį, tiek prasiskverbiantį tikro daikto vaizdą. Sąveikaudami su skulptūromis tokie veidrodžiai paverčia, pavyzdžiui, ranką kartu ir dešine, ir kairia. Arono Mehziono kūriniai leidžia mums žvilgtelėti į keturių matmenų pasaulį, į kurį negalime įžengti, bet kuris visgi egzistuoja fizikos ir matematikos teorijos atveriamose galimybės erdvėse.
Anastasijos Sosunovos ir Andrea Zucchini instaliacija „Antra oda“, kurią įkvėpė post-industriniai peizažai ir dažnai varginanti gyvenimo nenatūralioje aplinkoje patirtis, nurodo į hibridinį metropolio materialumą, kaip šiuolaikinės tapatybės metaforą – pagamintą save. Pasitelkus dirbtinės galūnės konotacijas, ši instaliacija kviečia plačiau apsvarstyti, kas buvo prarasta ir laimėta šiandienos vėlyvojo kapitalizmo modelio pasekmėmis žmogaus kūnui. Menininkų kolaboracija veikia kaip estetinio ir antropologinio tyrimo metodas, globali prieiga prie asmeninių istorijų apie šeimą, namus, persikėlimą į kitą vietą ir nepritapimą.
Neringa Vasiliauskaitė savo kūriniuose ir instaliacijose ypatingą svarbą teikia objektų paviršiams, žaisdama su mūsų pažįstamų dalykų matymu per įvairius modifikacijos būdus. Buvusi Nicole Wermers studentė, Neringa renkasi kūrinių medžiagas atsižvelgdama į jų gebėjimą perteikti daugialypes reikšmes ir neretai dviprasmiškus pasakojimus, kurie kalba apie asmeniškus ir kartu politiškus reiškinius. Jos darbai atrodo pažįstami ir kartu atkeliavę iš kito pasaulio, tradiciški ir kartu technologiškai pažangūs, sukeldami daugybės skirtingų žmogiškųjų būvių apmąstymus.
Johannesas Waldas apmąsto pamatinius skulptūros elementus, tyrinėdamas judesio, emocijos, laiko, fiziškumo ir savivokos išraiškos būdus. Nors autorius naudoja menininkų šimtmečius naudotas tradicines metodikas ir technikas, jo kūriniai peržengia klasikinės skulptūros sampratos ribas. Atskiros eksponuojamų darbų dalys palieka erdvės keleriopoms interpretacijoms, leisdamos paties žiūrovo suvokimui užbaigti kūrinį.
Danielis Marzona
Paroda Keturi kambariai su vaizdu galerijoje Vartai, 2018
Paroda Keturi kambariai su vaizdu galerijoje Vartai, 2018
Neringa Vasiliauskaitė, Hanging, 2018. Poliruotas, lenktas metalas
Neringa Vasiliauskaitė, Towels, 2018. UV spauda ant latekso, porolonas, silikoninis diržas, 55 x 20 x 20 cm
Paroda Keturi kambariai su vaizdu galerijoje Vartai, 2018
Neringa Vasiliauskaitė, Tablecloth (2), 2018. UV spauda ant neopreno, silikoninis diržas, granitas, 30,5 x 61 x 20 cm
Neringa Vasiliauskaitė, Tablecloth (1), 2018. UV spauda ant latekso, porolonas, granitas, diržas, 30,5 x 61 x 20 cm
Paroda Keturi kambariai su vaizdu galerijoje Vartai, 2018
Paroda Keturi kambariai su vaizdu galerijoje Vartai, 2018
Anastasija Sosunova ir Andrea Zucchini, Slenka ir gyja, 2018. Vakuumu formuotas plastikas ir silikonas, poliuretano putos, anglies pluoštas, nailono audinys, plieno stovai, PEVA plėvė, akrilas, kalibruotas plienas, kramtomoji guma. Kintantys dydžiai
Anastasija Sosunova ir Andrea Zucchini, Lėti Debatai, 2018. PVC stogo danga, silikonas, epoksidinė derva, plienas, aliuminis, rasti objektai. Kintantys dydžiai
Anastasija Sosunova ir Andrea Zucchini, Likučiai, 2018. Epoksidinė derva, rasti objektai, komposto skystis. Kintantys dydžiai
Anastasija Sosunova ir Andrea Zucchini, Likučiai, 2018. Epoksidinė derva, rasti objektai, komposto skystis. Kintantys dydžiai
Paroda Keturi kambariai su vaizdu galerijoje Vartai, 2018
Anastasija Sosunova ir Andrea Zucchini. Švino kojos, 2018. Gipsas, poliuretano putos, vakuumu formuotas plastikas. Kintantys dydžiai
Anastasija Sosunova ir Andrea Zucchini, Švelniai kviečiant vienas kitą, 2018. Silikonas, epoksidinė derva, anglis.
Kintantys dydžiai
Anastasija Sosunova ir Andrea Zucchini, Miegeivis, 2018. Poliesterio derva, rasti objektai, sudegusios mechaninės dalys. Kintantys dydžiai
Anastasija Sosunova ir Andrea Zucchini, Sunkus skrandis, 2018. Aliuminio struktūros, molis, vakuumu formuotas plastikas, epoksidinė derva, rasti objektai, Kintantys dydžiai
Paroda Keturi kambariai su vaizdu galerijoje Vartai, 2018
Aron Mehzion, piège de l’apparition I, 2018. 3D spaudos objektas, travertinas, pusiau permatomas stiklas, metalo stalas, 145 x 150 x 75 cm
Aron Mehzion, Passage V, 2016. Piešinys, anoduotas aliuminis, 150 x 300 cm
Aron Mehzion, piège de l’apparition I, 2018. 3D spaudos objektas, travertinas, pusiau permatomas stiklas, metalo stalas, 145 x 150 x 75 cm
Aron Mehzion, piège de l’apparition I, 2018. 3D spaudos objektas, travertinas, pusiau permatomas stiklas, metalo stalas, 145 x 150 x 75 cm
Paroda Keturi kambariai su vaizdu galerijoje Vartai, 2018
Paroda Keturi kambariai su vaizdu galerijoje Vartai, 2018
Aron Mehzion, Passage XVI, 2018. Graviūra, matinis lakas, 200 x 200 cm
Aron Mehzion, Passage XVI, 2018. Graviūra, matinis lakas, 200 x 200 cm
Johannes Wald, Mirror state, 2018. Poliruotas obsidianas, 16.5 x 14.5 x 5.5 cm
Johannes Wald, Various poses, 2014. Gipsas, virvė, viela, aliuminis, 130 x 40 x 50 cm
Johannes Wald, Young man holding poses (in a fold of time), 2018. Dviejų kanalų video kilpa, 11 min, virtualios realybės akiniai, 3 gipso maišai
Johannes Wald, Young man holding poses (in a fold of time), 2018. Dviejų kanalų video kilpa, 11 min, virtualios realybės akiniai, 3 gipso maišai
Johannes Wald, Young man holding poses (in a fold of time), 2018. Dviejų kanalų video kilpa, 11 min, virtualios realybės akiniai, 3 gipso maišai
Nuotraukos: Laurynas Skeisgiela