Gretos Grendaitės ir Domo Noreikos paroda galerijoje „101“, Kaune
artnews.ltGruodžio 7 d. Kauno galerijoje „101“ (Laisvės al. 53) atidaryta Gretos Grendaitės ir Domo Noreikos (Gallery) bendra paroda „At the supreme moment“ (rendaitė – greta – domas).
Nors vizualinės raiškos aspektu tai keliasluoksnė grafikos ir piešinio jungtis, menkai tesisiejanti su fotografija, tačiau parodos pavadinimo vertinys galėtų skambėti lygiai kaip Lietuvos fotografijos mokyklos atstovų pamėgtas, iš Henri Cartier-Bressono kūrybos konteksto pasiskolintas terminas “lemiamu momentu“. Sąvokos prasmes kontekstualiai išplėtus, jos apsiverčia. „Sustok akimirka žavinga“ klišės kaip amžinosios akimirkos laikinės slinkties reikšmė ištirpsta.
„Kulminacinių kūno gestų, ekspresyvių veido išraiškų ir kitų atvirą dramatizmą įženklinančių vizualių motyvų parodoje įterpėme vos keletą. Juos lengva atpažinti (pvz., sprogimo akimirka, nuo kurios viskas ir prasidėjo). Žymiai sodresnių vidinių įtampų, kūrybinio tyrinėjimo vertų talpių akimirkų tenka ieškoti vizualiai nuosaikiose socialinio, politinio, religinio, egzistencinio pobūdžio nebūtinai kasdieniškose kasdienybės situacijose, kurios pinasi tarpusavyje. Emocinę viršūnę ar kitokį kritišką momentą išduoda arba slepia iš pirmo žvilgsnio gal ir nereikšmingos detalės.“ – teigia parodos rengėjai.
Konceptuali parodos ašis slenka horizontaliai dviem kryptim: kritinės emocijų represijos ženklų socialinėje aplinkoje fiksavimas (kuriami subjektyvūs vizualiniai ženklai kaip pastebėtų, įsimintų ir jau perfiltruotų ribinių patirčių, sulaikytų jausmų, iš jų išplaukiančių situacijų refleksija) ir rezistencijos konfigūracijos šiuolaikinio meno ir medijų dispozicijos sistemose. Būsenos prieš „sprogimą“, tvyrantį erdvėje kaip nuojauta, bet nebūtinai turintį įvykti, ir po jo (plėtojant 2009 m. Bristolyje įgyvendintą projektą „Before the Outburst“). Ši, jungiančiu veiksniu tapusi horizontalė strategiškai kertasi su vertikaliomis ašimis. Tai tarpusavyje paradokso principu susijungiančios karo ir kolaboravimo, klastotės ir skaidrumo, originalo ir apropriacijos, konvencinių amato ribų ir neužbaigtumo, dominavimo ir marginalumo taktikos.
Paroda veiks iki gruodžio 23 d.
Lietuviškos premjeros Vilniaus dokumentinių filmų festivalyje – Gerdos Paliušytės ir Andriaus Arutiuniano kinematografiniai horizontai
Klasikinis menas susitinka su gatvės menu: ant Vilniaus kolegijos sienos atgimė Algirdo Petrulio šilkografija
Naujas kūrinys Vienybės aikštėje – Kauno miesto istorija įrašyta bronzoje
Trakuose įsikurs pirmoji Lietuvoje tarptautinė rašymo rezidencija „April“
Baltijos menininkų dialogas plinta – jaunųjų tapytojų paroda pirmą kartą atidaryta Rygoje
„Stasys Museum“ kviečia: edukacijų programa atvira mokykloms, miesto gyventojams ir svečiams
Mykolas Valantinas: „Viskam reikia pinigų, tad išmokau spausdinti banknotus“
Kultūros asamblėja ragina Vyriausybę neformuoti Kultūros ministerijos komandos be ministro
IPMA festivalyje dalyvaujantis fotografas Alvydas Lukys: „Niekada negalėjau daryti to, ko neleido sąžinė“
AP galerija išleido žymaus rašytojo Sigito Parulskio pirmąjį fotografijų albumą „Susmulkinta amžinybė“
Kauno kultūros bendruomenė susirinko į pirmąją asamblėją: stiprybė – laisvė, tikslas – vertybinė valstybė
Kultūros bendruomenė piktinasi dėl Vyriausybės neveiksnumo ir boikotuoja Kultūros ministerijos kvietimus
