Gintauto Trimako personalinė paroda „#atsakymas#spalva#slinktis“ LNDM Prano Domšaičio galerijoje

2022 m. lapkričio 18 d., Penktadienis
Straipsnio autorius: artnews.lt

Iki 2023 m. balandžio 2 d. LNDM Prano Domšaičio galerijoje (Liepų g. 33, Klaipėda) veikia Gintauto Trimako personalinė paroda „#atsakymas#spalva#slinktis“.

Parodoje „#atsakymas#spalva#slinktis“ pristatomi abstraktieji menininko G. Trimako darbai nuo 1993 m. kurto „Dienoraščio“ iki lumen printų ir cianotipijų, t. y. G. Trimakas naujausių spalvos paieškų pasitelkiant popierių, šviesą ir jai jautrias chemines medžiagas. Jau aštuonerius metus menininką domina baltoje šviesoje slypinčios spalvos, kurias jis išryškina camera obscura fotografuodamas saulės judėjimą dangaus skliautu, cheminiu junginiu braukydamas popierių, siųsdamas sukauptos šviesos raštų „atsakymus“ ir atlikdamas kitus veiksmus. Šalia užfiksuotų abstrakcijų parodoje bus galima stebėti ir tebevykstančius procesus, kai šviesos, veikiamos spalvos, kinta visą parodos laiką.

Gintautas Trimakas (g. 1958) dabartiniame Vilniaus Gedimino technikos universitete studijavo miestų statybą, bet nebaigė. Dar 9-ojo dešimtmečio pradžioje jį patraukė fotografija kaip galimybė statyti šviesos „miestus“, tiksliai apskaičiavus prielaidas ir perdavus estafetę atsitiktinumui. Jau nuo pat pirmųjų parodų 1985 m. buvo aišku, kad jo fotografija yra „ne apie tai“, kas matoma, kad ji konceptuali. „Namie“ ir „Svetur“ fiksuotos „Plokštumos“ (nuo 1987 m.) pabrėžė nufotografuotos tikrovės reliatyvumą ir antrino Mindaugo Navako betoninėms skulptūroms. 1993 m. Trimakas kūrė „Dienoraštį“ montuodamas abstraktų fragmentą į kelių metrų ilgio juostas – keturios iš jų pirmą kartą eksponuojamos Lietuvoje. Ciklas „Torsas – kūno dalis“ (1995) išsaugojo „pereinamojo“ laikotarpio moterų savivaizdžius. Instaliacijoje „Juodas angelas“ (1996) beveik abstrakti vandens fotografija interpretavo Crumbo kvarteto elektroniniams styginiams instrumentams „Juodi angelai“ (1970) garsines struktūras. Ant bagažinės pritvirtinta pinhole kamera slapta fotografavo dangų virš „Dviračio stovėjimo vietų“, atskleidė „Miestą kitaip“ (2007–2008). Ir toliau pasitelkdamas senąsias technologijas Trimakas kuria alternatyvą skaitmeninei fotografijai, kviečia pamatyti nematomą.

Kuratorė Agnė Narušytė

G. Trimako parodą finansuoja Lietuvos kultūros taryba

Fotografijos: Gintarė Grigėnaitė

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *