• Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
. PDF
2015    02    23

Gintaro Kamarausko parodos „Vakar dienos dėlionės“ iš ciklo „Lūžio kartos vardai“ atidarymas Kauno Paveikslų galerijoje

artnews.lt

 

 

Gintaro Kamarausko darbas

Vasario 27 d., penktadienį, 16 val. Paveikslų galerijoje (K. Donelaičio g. 16, Kaunas) įvyks Gintaro Kamarausko parodos „Vakar dienos dėlionės“ iš ciklo „Lūžio kartos vardai“ atidarymas. Parodos kuratorė – Kristina Civinskienė.

2013 metais prasidėjęs parodų ciklas „Lūžio kartos vardai“ šįkart pristato skulptorių G. Kamarauską (g. 1957), kuris išsiskiria itin stipriu archetipinių pasaulio sutvėrimo, jo egzistavimo pagrindų elementų pajautimu. Šiuos elementus jis randa kasdieninės aplinkos daiktuose, liaudies kūryboje, mitologijoje. Stebėdamas buities daiktus, aplinkos elementus – juos perkuria. Skulptūrose lieka atpažįstamų daiktų kontūrai, tačiau juos menininkas panaudoja naujų išbaigtų, tvarkingų formų sukūrimui.

Tokiu keliu G. Kamarauskas eina jau beveik 30 metų. Nuosekliai, be didelių šuolių ir kūrybinių lūžių. Tik vis labiau išgrynindamas idėją ir formas. Kamarausko skulptūros – tai kantraus ir kruopštaus fizinio darbo (pjaustymo, deginimo, dažymo, vėl pjaustymo, kalimo, drožinėjimo…) bei ilgo buvimo su kūriniu, mąstymo apie jį rezultatas. Jo sukurtose medžio formose slypi meditacija apie tvarką, rimtį, tradiciją ir stabilumą.

Skulptorius mėgsta savo parodas papildyti piešiniais. Jie eskiziški, lengvi, plastiški, tarsi atsitiktiniai, tačiau tuo pat metu išbaigti, atradę tobulą formą, kur kiekvienas štrichas turi savo vietą.

Į tokias archetipinių pasaulio sukūrimo formų skulptūras ir piešinius galima žvelgti dvejopai. Viena vertus, kiekviena jų yra individuali, originali ir įdomi skulptūra. Be to, ji padeda naujai atrasti liaudies meną. Kita vertus, parodos koncepciją, pagal kurią ieškoma pasaulio sąrangos ir tvarkos dėsnių, sudaro visos skulptūros ir piešiniai. Ši paroda, susidedanti iš atskirų skulptūrų, objektų ir piešinių, taip pat susipina į viena idėja (koncepcija) virtusią instaliaciją, kurią skulptorius pavadino „Vakar dienos dėlionės“.

Taip G. Kamarauskas primena, kad jis yra vienas pirmųjų konceptualių parodų iniciatorių („Plokštuma“ 1991, 1992, 1993, 1997). Menininko tikslas pasaulio harmoniją ir sintezę išreiškiančią idėją paversti šiuolaikišku kūriniu.

Paroda veiks iki balandžio 5 d.