Galerijoje „Meno niša“ – Baltarusijos šiuolaikinių menininkų paroda „Socialinė gardėlė“

2015 m. birželio 16 d., Antradienis
Straipsnio autorius: artnews.lt

Sergei_Shabohin_Pavaldumo_praktika_Zemelapis

Birželio 16 d., antradienį, 18 val. galerijoje „Meno niša“  (J. Basanavičiaus g.1/13, Vilnius) bene vienintelė Baltarusijos šiuolaikinio meno galerija „Ў“ iš Minsko galerijoje „Meno niša“ pristatys parodą „Socialinė gardelė“.

Nuo 2009 metų veikianti galerija „Ў“  net du kartus yra tapusi tarptautinės šiuolaikinio meno mugės „ArtVilnius“ laureate: apdovanota už geriausią užsienio galerijos ekspoziciją, o galerijos pristatytas fotografas Igoris Savchenko „ArtVilnius‘14“ apdovanotas už geriausias fotografijas.

Naujausioje parodoje „Socialinė gardelė“ penkių menininkų dėka socialinio projekto analitiko Aleksandro Sarnos vykdytas tyrimas įgauna konceptualią, vizualią išraišką. Pavyzdžiui, Žanna Gladko savo instaliacijoje muziejifikuoja „šeimyninius tinklus”, sukurtus dukros ir tėvo konflikto pagrindu.

Socialinių santykių erdvė internete tampa interaktyvaus Aliaksei Talstou objekto tema, kurioje išryškintas savotiškas diktatas: naudotojas šiandien neturi galimybės užginčyti teises ir sąlygas, siūlomas Sistemos, gali tik sutikti su jomis. Internetas siūlo kontaktų rinkinį, savireprezentacijos galimybę, įsijungimą į diskusiją, naujienų srauto sekimą, tačiau turi omenyje kategorišką sutikimą su bet kokiomis sąlygomis ir taisyklėmis.

Savireprezentacijos socialiniuose tinkluose tema taip pat paliesta Aliaksei Luniou darbe ir susiveda į „selfie“ ir „simulacre“ sąvokas, kopijas be originalo. „Selfie“ daugiakartiškumas niveliuoja asmenybę realioje erdvėje ir paverčia ją tuščiu „čia ir dabar“ fiksavimo ritualu.
Socialinė gardelė leidžia sujungti keletą „erdvių“ ir sluoksniuojant jas išryškinti skirtumus, arba, atvirkščiai, užfiksuoti sąveikos tarp privataus ir viešo nebuvimą. Būtent daugialypių gardelių, siekiančių struktūruoti totalų archyvą grafiniame Segey Šabochino žemėlapyje, palimpsesto metodas išreiškia valstybės ir individo, socialinio kūno ir miesto kūno sąveikos temas, pasitelkiant Minsko pavyzdį.

Gardelė, kaip parodos konstruktas, pasirinkta ne atsitiktinai – tai modernistinio meno emblema ir viena iš svarbiausių geometrinio abstrakcionizmo formų: agresyvi ir plokščia struktūra. Sergey Kiriuščenko savo darbe siūlo postmodernistinį gardelės suvokimą, išryškindamas jos apimtį, erdvinę perspektyvą, plokštumos atotrūkį ir atvirą plačiai interpretacijai lauką.

Parodoje dalyvauja:
Žanna Gladko
Sergei Kiriuščenko
Aleksei Luniou
Aliaksei Talstou
Sergei Shabochinas

Parodos kuratorė Ilona Dergač

Socialinis projekto analitikas Aleksandras Sarna

Paroda veiks iki liepos 6 d.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *