Fotoreportažas iš parodos „Panslavizmai“ Varšuvoje
artnews.ltBirželio pabaigoje Varšuvoje, buvusio Suvienytų darbininkų partijos centrinio komiteto patalpose įvyko paroda „Panslavizmai“, kurioje dalyvavo ir Lietuvos menininkai. Paroda organizuota festivalio „Transkaukazija“ kontekste ir truko penkias dienas; jos metu buvo parodyta tarptautinė kino programa ir įvyko teoretiko Jano Sowa kuruota konferencija „Pan-Slav(e)ism – Learning Modernity from Central and Eastern Europe“. Parodos kuratorės – Virginija Januškevičiūtė ir Joanna Warsza.
Dalyviai: Arnas Anskaitis (Vilnius), Levan Chogoshvili (Tbilisis), Linas Jablonskis (Vilnius), Dagna Jakubowska (Varšuva), Nana Kipiani (Tbilisis), Alexander Komarov (Berlynas) Juozas Laivys (Plungė), Artūras Raila (Vilnius), Janek Simon (Krokuva/Varšuva), Slavs and Tatars (Eurazija), Jonas Staal (Roterdamas).
„Vienas pamatinių postkolonijinių studijų veikalų – Edwardo Said‘o „Orientalizmas“ (1978) – kritikuojamas už tai, kad autorius tiria vadinamųjų Pirmojo ir Trečiojo pasaulių santykį, praleisdamas pro akis pusiau periferinius regionus, tokius kaip Vidurio Europa. Supratus, kokios kolonijinės ir postkolonijinės jėgos veikė tarp Lenkijos ir jos kaimynų (tiek slavų šalių, tiek kitų) kultūrų, atsiranda galimybė naujai perskaityti postsovietinį bei postkomunistinį būvį,“ rašoma pranešime spaudai.
Paroda ir konferencija vyko tose pačiose patalpose, kur 1955 m. aštuonioms socialistinėms Rytų ir Vidurio Europos šalims pasirašius vadinamąjį Varšuvo paktą sudaryta karinė Varšuvos sutarties organizacija.
Iliustracijoje viršuje: Janek Simon, „Ekonominės savitarpio pagalbos taryba“, 2013 m.
Plakato autorius: Rene Wawrzkiewicz; piešinį iš Fiodoro Solcevo albumo „Rusijos Valstybės senovės dirbiniai“ (1844–1853 m.) plakatui pasiūlė Linas Jablonskis.
Juozas Laivys, „Žuvis“, 2013. Skulptūra fontanui ir vaizdo įrašas.
Juozas Laivys, „Žuvis“, 2013. Skulptūra fontanui ir vaizdo įrašas.
Juozas Laivys, „Žuvis“, 2013. Skulptūra fontanui ir vaizdo įrašas.
Artūras Raila, „Kitkuo jau visai nebesirūpinu (O resztą nie troszczę się wcale“, 2003 m. Ankstyvąją Antano Baranausko poeziją skaito Vilniaus poetas Wojciech Piotrowicz. Vertimas į Vokiečių kalbą: Claudia Sinnig. Kūrinys sukurtas pagal kuratorių kolektyvo Urban Art užsakymą projektui „Dialog Loci“ Kostrzyn/Küstrin mieste Lenkijoje. Garso takelį parodoje lydi fotografijos iš to paties autoriaus projekto „Žemės galia“, 2005–2012 m.
Artūras Raila, „Žemės galia“, 2005–2012 m.
„CAC/ŠMC interviu“ Nr. 13–14, 2009 m. Menininko intervencija: Linas Jablonskis. Žurnalas parodoje eksponuojamas drauge su menininko piešiniais.
Slavs and Tatars, du kūriniai iš serijos „Tautų draugystė: Polish Shi‘ite Showbiz“ (2009–): „Hip to Be Square“ ir „W Imię Boga“, 2013 m.
Alexander Komarov, „Kalbos pamokos“, 2012 m. Video filmas ir menininko knyga.
Arnas Anskaitis, „Prisiminimai“, 2012 m. Dviejų ekranų video instaliacija.
Nana Kipiani, „The Fantastic Tavern. Juodraštis būsimai parodai“, 2013 m. Archyvinė medžiaga, dokumentuojanti meno procesus Tbilisyje Gruzijos Nepriklausomybės laikotarpiu 1918–1921 m.
Janek Simon, „Ekonominės savitarpio pagalbos taryba“, 2013 m.
Nuotraukoje, iš kairės:
„Prekybiniai mainai tarp SSRS ir ESPT valstybių narių 1949–1991 m. pagal produktų grupes“;
„Prekybinių mainų tarp SSRS ir ESPT valstybių narių dinamika 1949–1963 ir 1971–1991 m.“;
„Prekybiniai mainai tarp Lenkijos ir SSRS 1949–1991 m.“
Juozas Laivys, Žuvis, Varšuva, 2013
Nuotraukų autoriai: Arnas Anskaitis, Witek Hebanowski ir Virginija Januškevičiūtė.