Fotoreportažas iš Gintaro Didžiapetrio parodos „Spalva ir prietaisas“ ŠMC
artnews.ltBalandžio 5 d. Šiuolaikinio meno centre (Vokiečių g. 2, Vilnius) duris atvėrė Gintaro Didžiapetrio paroda „Spalva ir prietaisas“.
Skysčių logistika – tai logistikos sritis, susijusi išskirtinai su skystais kroviniais. Ji užima svarbią vietą skysčių tiekimo grandinėje.
Standartinės logistikos technikos paprastai taikomos kroviniams, kurie skaičiuojami atskirais vienetais ar jų grupėmis. Skysti kroviniai turi logistikai svarbių savybių, kuriomis jie skiriasi nuo vienetais skaičiuojamų krovinių. Keletas svarbiausių tokių savybių:
• Skysčio savybė tekėti žemyn leidžia perkelti skysčius iš vienos vietos į kitą nenaudojant papildomos mechaninės jėgos ar manualinės intervencijos.
• Skysčio savybė prisitaikyti prie talpos formos nevaržo saugojimo sistemų dizaino ir leidžia pilnai išnaudoti saugyklų ertmes, kurios kitais atvejais lieka nepanaudotos.
• Skysčio paviršiaus lygis talpoje gali būti panaudotas nuolatiniam automatiniam talpoje esančio skysčio tūrio stebėjimui.
• Kintantys skysčio savybių rodikliai gali būti stebimi ir verčiami skysčio kokybės rodikliais.
• Naudojant skysčių logistikos technikas galima sumažinti ar eliminuoti kai kurias saugos rizikas. Tokie įrenginiai kaip skysčio paviršiaus lygio sensoriai ir nutekėjimo matuokliai gali būti naudingi mažinant saugos rizikas, nes jie tiesiogiai, beveik realiu laiku teikia tikslius krovinio kiekio ir judėjimo tiekimo grandinėje rodmenis. Saugos rizika mažėja, nes krovinio judėjimas tiekimo sraute yra nepriklausomas ir kontroliuojamas.
• Kai kuriais atvejais skysčiai gali būti perdirbami grandyse, gerokai nutolusiose nuo pirminės jų pagaminimo vietos, o tai leidžia užtikrinti geresnį tiekimo grandinės efektyvumą bei platesnį skysčio kilmės pasirinkimą žvelgiant iš galutinio paskirties taško.
Kiekviena iš šių savybių iliustruoja skysčių logistikos ir vienetais tiekiamų krovinių logistikos skirtumus. Tinkamas šių skirtumų panaudojimas ir planavimas į juos atsižvelgiant gali tapti skysčius gaminančių, perdirbančių, pervežančių ar naudojančių verslo bendrovių privalumais.
Abstrakcija yra ir veikiama pasaulio, ir pažini – tai konkreti realybės dalis, kuri egzistuoja ir kuria dalijamasi įvairiuose kontekstuose, skirtingo sudėtingumo lygmenyse. Abstrakcija ir tikrovė matomos, galiausiai, kaip dvi gan netoli viena nuo kitos nutolusios savybės.
Parodą lydi kino filmų ir renginių programa, jos metu pasirodys du nauji leidiniai: menininko knyga „Color and Device“ ir ketvirtasis žurnalo „The Federal“ numeris. Parodoje pirmą kartą bus galima pamatyti visą Gintaro Didžiapetrio 16 mm formato filmų trilogiją, kurią sudaro filmai „Optiniai įvykiai“ (2010), „Bizantinė vieta“ (2011) ir „Tranzitas“ (2013). Filmas „Optiniai įvykiai“ visą parodos laiką bus rodomas Kazio Varnelio namuose-muziejuje (Didžioji g. 26, lankytojai priimami iš anksto susitarus telefonu: 8 5 2791644).
Skirtingos šios parodos versijos šiemet bus parodytos Antverpeno Objectif Exhibitions meno centre Belgijoje ir Villa Croce šiuolaikinio meno muziejuje Genujoje, Italijoje.
Parodos renginiai ir kino programa:
Balandžio 13 ir 17 d.: Roberto Rossellini filmas „Šv. Pranciškaus žiedai“ (1950) ŠMC Kino salėje
Balandžio 20 ir 24 d.: Fredericko Wisemano filmas „Parduotuvė“ (1983) ŠMC Kino salėje
Balandžio 27 ir gegužės 1 d.: Ermanno Olmi filmas „Il Posto“ (1961) ŠMC Kino salėje
Gegužės 4 ir 15 d.: Woody Alleno filmas „Zeligas“ (1983) ŠMC Kino salėje
Gegužės 8 d.: žurnalo „The Federal“ ketvirtojo numerio pristatymas.
Gegužės 11 d.: Gintaro Didžiapetrio filmo „Bizantiška vieta“ (2011) pristatymas su Franko O’Hara poezija ŠMC Didžiojoje salėje, dalyvaujant Matthew Gregory. Filmas parodos erdvėje bus demonstruojamas tik vieną dieną.
Gegužės 18 d.: Michailo Kalatozovo filmas „Vinis bate“ (1930) ŠMC Kino salėje
Kino seansai ir renginiai nemokami.
Parodos kuratorė: Virginija Januškevičiūtė
Kuratorės asistentė architektūrai: Viktorija Rybakova
Paroda veiks iki gegužės 19 d.
Kviečiame po parodą pasivaikščioti Artnews.lt parengtame fotopasakojime:
Nuotraukos: Marta Ivanova.