Fotoreportažas iš Donato Jankausko parodos „Sekmadienis“ bei Olofo Olssono pasirodymo ŠMC

2013 m. vasario 13 d., Trečiadienis
Straipsnio autorius: artnews.lt
ssmc

Praėjusį penktadienį Šiuolaikinio meno centre, Vilniuje, duris atvėrė  Donato Jankausko  paroda „Sekmadienis“, o parodos atidarymą lydėjo tą patį vakarą vykęs menininko Olofo Olssono pokalbių šou „Raudonasis signalas!“.

„Sekmadienis“ – tai personalinė skulptoriaus Donato Jankausko (Duonio) paroda Didžiojoje ŠMC salėje. Pasak menininko, jei naująją parodą pavyks įgyvendinti taip, kaip sumanyta, bus užbaigti ir joje parodyti visi pastaruoju metu jo pradėti kūriniai.

Anot parodos rengėjų, „Daugybę parodoje besirutuliojančių siužetų būtų galima apibūdinti tokiais raktažodžiais kaip susidūrimas, brutalumas, agresija, pasąmonė, fantazija, kaprizas, gyvuliškas pradas; Lietuvos šiuolaikinio meno gerbėjai parodoje atpažins primityvaus beždžionžmogio bei „mafijos boso“ Tonio Soprano personažus, nuolat grįžtančius į menininko kūrybą. Menininkas nuosekliai nenuoseklus: nepaisant pasikartojančių motyvų ir raiškios jų simbolikos, prasmė jo kūriniuose visuomet lieka judri ir sunkiai sugaunama. Tiršti, tankūs pasakojimai įsitaiso nebaigtose mintyse, kurios trūkinėja ne mažiau nei materialios D. Jankausko skulptūroms ir instaliacijoms naudojamos medžiagos ar paties autoriaus juokas.“

Donato Jankausko paroda veiks iki kovo 13 d.

Penktadienio vakarą vyko ir Olofo Olssono  „pokalbių šou ant nesėkmės slenksčio“ – Raudonasis signalas!“.

„Olofas Olssonas ištobulino performanso-paskaitos kaip komedijos žanrą ir pasiūlė dar kartą permąstyti, kaip šiuolaikinis menas galėtų išreikšti save kaip švelnią galią. Jis pasidalino virtine pasakojimų, kuriuose jis kritiškai pavaizdavo kasdienius politinio korektiškumo ir tarpkultūrinio  bendradarbiavimo mechanizmus, kurie yra gajūs šių dienų meno akademijose. Jis prisiminė, kad jo tėvams, kurie susitiko ir pradėjo jį septintajame dešimtmetyje Maljorkoje, ši sala buvo tokia nebrangi, kad jie „pamiršo“, jog Ispanija tuo metu buvo valdoma diktatoriaus. Jei jie būtų buvę politiškai korektiški, svarstė Olssonas, jis niekada nebūtų gimęs.“
(Citata iš „Kalbantis viešasis menas“, Ronald Jones, „Frieze” žurnalo blogas, 2012 m. balandžio 4 d.)

Olofas Olssonas (g. 1965) gyvena ir kuria Kopenhagoje. Devintajame dešimtmetyje O. Olssonas daugiausia dirbo piratinio bendruomeninės radijo stoties DJ’ėjumi, vėliau ėmė kurti vizualiųjų menų srityje, nuo 2007 m. didžiausią dėmesį skirdamas performanso žanrui.

Šis pokalbių šou yra vasario 14 d., 18 val. Šiuolaikinio meno centre pristatomo projekto „Išnašos. Kiekvienas kūrinys kaip skirtingas įėjimas į tą pačią parodą“ dalis.

Kviečiame žiūrėti fotoreportažą iš Donato Jankausko parodos atidarymo bei Olofo Olsono pasirodymo:

smmmsccc smc9999 smmmc duonis5 duonis6 duonis2 duonis4 duonis3 dounis1 sm3 smc4 smc smc5 smc59

Nuotraukos: Marta Ivanova.

 

Komentarai

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *