Fotoreportažas iš Aido Bareikio parodų galerijose „Vartai“ ir „Artifex“
artnews.ltLapkričio 10 d. VDA tekstilės galerijoje „Artifex“ atidaryta Aido Bareikio ir Billo Sayloro piešinių paroda „Kitokie orai / Other weather“, o lapkričio 11 d. galerijoje „Vartai“ pristatyta Niujorke gyvenančio Aido Bareikio personalinė paroda „Aido kondicionierius“.
Paroda galerijoje „Vartai“ pavadinta pagal naujausią menininko instaliaciją „Aido kondicionierius“, užimančią didžiausią galerijos ekspozicijų salę. Kūrinio pavadinimas nurodo į pasikartojimo, nuolatinio permąstymo procesus, per kuriuos mintis ar objektas yra išgryninimas, nuskaidrinimas, išvalomas tarsi oras. Šiuo kūriniu Bareikis tęsia savo įspūdingų ir paveikių instaliacijų seriją iš įvairių kasdieninių daiktų, atliekų, gatavų objektų (orig. readymade), kurios padėjo jam įsitvirtinti ir tapti žinomam tarptautinėje šiuolaikinio meno scenoje.
Ekspozicijoje taip pat pristatomi specialiai parodai įgyvendinti skulptūriniai objektai „The sun behind my shoulder as I enter the woods“ (liet. k.“Saulė man už peties, kai įžengiu į mišką“.) iš serijos „Beverčiai objektai“. Aido Bareikio objektai išnyra panašiai kaip J.P. Sartro romane „Šleikštulys“ aprašytos tobulumo akimirkos, kurios pirmiausia pasirodo kaip pranašingi ženklai. Paskui žmogaus gyvenime lėtai iškilmingai susiklosto išskirtinė situacija. Toliau viskas paliekama žiūrovui, ar jis sugebės įžvelgti situacijos išskirtinumą ir svarbą. Kiekviena skulptūrinė situacija yra medžiaga, kurią reikia apdoroti.
Bareikis objektus kuria, stengdamasis įdėti kuo mažiau fizinių pastangų. Rasti daiktai dėliojami, jungiami, kol įgyja naują pavidalą kaip visuma, tuo pačiu išlaikydami pirminę formą ir atpažįstamumą. Pasak menininko, kiekvienas daiktas potencialiai yra šiukšlė, tačiau, kaip greitai daiktas virs šiukšle, priklauso ne nuo materialių dalykų. Daiktams suteikta meninė, kultūrinė ar simbolinė vertė prailgina materialių objektų gyvenimą šimteriopai.
Pabrėždamas vartotojiškos visuomenės ydas, vertybių nykimą, besąlygišką paklusimą visa apimantiems kapitalizmo dėsniams, savo kūryba Aidas Bareikis ieško gilesnių prasmių bei žmonijos progreso tikslo, slypinčio ne materialiame, bet metafiziniame pasaulyje. Pasak Bareikio, šiandieniniame pasaulyje estetika iš esmės gali diktuoti moralę, filosofiją, ar net tikėjimą, menas gali būti pranašiškas.
Menininko instaliacijose dažnai juntama entropijos, postapokalipsės būsena, kuri viena vertus simboliškai pranašauja visišką žlugimą ir nykimą, kita vertus yra didžiulis potencialas naujoms idėjoms ir naujai pradžiai. Kurdamas emociškai paveikius scenarijus, instaliacijose jis geba apjungti siurrealistinį humorą, socialinius komentarus ir alchemiko amatą.
Galerijoje „Artifex“ pristatytoje solipsizmo kritika persmelktoje parodoje eksponuojami net 100 kartu dirbusių A. Bareikio ir B. Saylor piešinių. Tai buvo beveik du mėnesius trukęs aklas kūrybinis procesas, kuomet vienas menininkas piešinį pradeda, o kitas – užbaigia. Netikėti sprendimai ir itin sklandžiai besiplėtojantis autorių bendradarbiavimas galų gale suformavo naują identitetą, kuriame nėra nei A. Bareikio, nei B. Saylor.
Interviu su Aidu Bareikiu ir Billy Saylor skaitykite čia.
Aidas Bareikis, Matyk, 2014. Instaliacija, mišri technika, kintantys dydžiai
Parodos „Aido kondicionierius“ vaizdas galerijoje VARTAI
Aidas Bareikis, Saulė man už peties, kai įžengiu į mišką, 2014. Instaliacija, mišri technika, kintantys dydžiai
Parodos „Aido kondicionierius“ vaizdas galerijoje VARTAI
Aidas Bareikis, iš serijos Beverčiai objektai, 2014. Mišri technika
Parodos „Aido kondicionierius“ vaizdas galerijoje VARTAI
Aidas Bareikis, Be pavadinimo, 2014. Kartonas, akrilas
Parodos „Aido kondicionierius“ vaizdas galerijoje VARTAI
Aidas Bareikis, Aido kondicionierius, 2014. Instaliacija, mišri technika
Aidas Bareikis, Aido kondicionierius, 2014. Instaliacija, mišri technika
Aidas Bareikis, Aido kondicionierius, 2014. Instaliacija, mišri technika
Aidas Bareikis, Aido kondicionierius, 2014. Instaliacija, mišri technika
Aidas Bareikis, Aido kondicionierius, 2014. Instaliacija, mišri technika
Parodos „Aido kondicionierius“ vaizdas galerijoje VARTAI
Aidas Bareikis, iš serijos Beverčiai objektai, 2014
Aidas Bareikis, iš serijos Beverčiai objektai, 2014
Parodos „Aido kondicionierius“ vaizdas galerijoje VARTAI
Aidas Bareikis, Fancy Meetings, 2009. Koliažas, popierius, 52 x 59 cm
Aidas Bareikis, Fancy Meetings, 2009. Koliažas, popierius, 59 x 70 cm
Aidas Bareikis, Fancy Meetings, 2009. Koliažas, popierius, 64 x 49 cm
Aido Bareikio ir Billo Sayloro piešinių paroda „Kitokie orai“ galerijoje Artifex
Aido Bareikio ir Billo Sayloro piešinių paroda „Kitokie orai“ galerijoje Artifex
Aido Bareikio ir Billo Sayloro piešinių paroda „Kitokie orai“ galerijoje Artifex
Aido Bareikio ir Billo Sayloro piešinių paroda „Kitokie orai“ galerijoje Artifex
Aido Bareikio ir Billo Sayloro piešinių paroda „Kitokie orai“ galerijoje Artifex
Aido Bareikio ir Billo Sayloro piešinių paroda „Kitokie orai“ galerijoje Artifex
Aido Bareikio ir Billo Sayloro piešinių paroda „Kitokie orai“ galerijoje Artifex
Aido Bareikio ir Billo Sayloro piešinių paroda „Kitokie orai“ galerijoje Artifex
Nuotraukos: Ekspozija galerijoje VARTAI – Arnas Anskaitis, ekspozicijos vaizdas galerijoje Artifex – Marta Ivanova