.
2022    12    19

Duetas „allsofeatherlightseven“: galima filmuoti viską, kas juda aukštyn

Karolina Tomkevičiūtė

Gabijos Pernavaitės ir Žygimanto Bėronto duetas „allsofeatherlightseven“. Fot. Mika Savičiūtė

Neseniai įvykusi septintoji konkursinė paroda „JCDecaux premija: Galimybių bangos“ suteikė galimybę visuomenei susipažinti su penkiais kylančiais talentais ir išvysti naujai sukurtus jų kūrinius, įgyvendintus su Šiuolaikinio meno centro pagalba. Šiemet tarptautinė komisija pagrindinį apdovanojimą ir piniginę premiją skyrė Gabijos Pernavaitės ir Žygimanto Bėronto duetui „allsofeatherlightseven“ už kūrinį „Saulė yra virš daiktų“. Kertinis žiuri sprendimą nulėmęs veiksnys buvo dueto pasiūlyta nuosekli meninė programa, įveiklinanti neapibrėžtumą, trapumą, neapsisprendimą ir sprendimų laikinumą. Duetas „allsofeatherlightseven“ siunčia linkėjimus ir kelis atsakymus apie jų kūrybinę strategiją.

Kaip susiklostė, kad pasirinkote meno studijas? Kokia kiekvieno jūsų istorija?

Įsijungia sausos lemputės.

Kol miegojau, visą laiką galvojau. Vis dar laikas. pakankamai ramus akims. Kalvos tokios linksmos. Jie kyla aukštyn ir žemyn. Ar aš turiu eiti su jais? ar yra koks nors kitas būdas? Eiti aukštyn ir žemyn – žiūrėti aukštyn, tada matyti iš viršaus ir vėl žiūrėti aukštyn. Dinamiškas, bet pasikartojantis būdas, pagalvojau sau. Nors augalai, jie taip traukia akį. Kalvos yra augalai, buvo laikas, kai jis augo. Jis žiūri į mane pro langą. Pro mane pučia silpnas vėjas.

Pakanka, kad jausčiau save. Tai gražu. Ir tyliai, taip pat. Šį kartą ramu. Laikas pažvelgti į žemę. būti svetimoje vietoje, daryti neįprastus dalykus, iki paskutinių pokalbio žodžių. Bet žinote, kelias, kuriuo jis nuėjo, amžiams įsirėžė į atmintį bendras susijaudinimas dėl buvimo svetimoje vietoje ir šio jausmo jam kažkiek reikia, kartais, nežinau kodėl. Tačiau net ir šis nežinojimas jaučiasi jam artimas. Galima filmuoti viską, kas juda aukštyn. užmigdavo, ir dažnai. Kartais net ir miegodamas be jokių pastangų grįždavau į ankstesnį gyvenimo etapą.

A. Žmuidzinavičius „Miškas ūžia, verkia, gaudžia“, 1907 m.

Savo baigiamąjį darbą gynėtės kaip duetas ir šioje parodoje prisistatote kaip duetas. Kaip nusprendėte dirbti kartu? Kas jus apjungė?

Aš tavimi pasitikiu. bakalauro ir magistro. Mes tiek daug dalykų darome kartu, mėgstame anksti eiti miegoti. ir tavo kojos tokios ilgos. Man sunku pastebėti dalykus savo išoriniame kūne. svajojame kartu, neliečiame plonos vienas kito svajonių odos. Turiu beprotišką impulsą nusitraukti kelių gerbiamų autoritetų perukus. Ir ar galite patikėti manimi, tada buvo tokia nuotaika, kai baigiau šią netoleruojamą ir labai įprastą dieną – kaip dulkės. Beprotiškas impulsas nusitraukti kelių gerbiamų autoritetų perukus, argi ne patenkinamas veiksmas? jis turi odą, nes mūsų svajonės yra vien odos. jis dažniausiai apvalus ir minkštas liesti.

Kai dirbate kartu ar lengvai randate bendrus sprendimus, ar būna kad nuomonės išsiskiria?

Kartais mes išsiskiriame.

Pradedame džiaugtis vienas kito aromatu, rankų susispaudimu, rankų posūkiais, šviesa ir visa kita, kas apskrita. besivejantys lyg žiedai kūnų.

Kuo pasireiškia jūsų meninė praktika?

Begalinė paukščių kantrybė…

Papasakokit daugiau apie kūrinį, kodėl parodai „JCDecaux premija: Galimybių bangos“, sugalvojote pasiūlyti būtent šį darbą?

Puiki galimybė vėl būti namuose. šis dienos šviesos ruožas yra retas  –  tai stiklo ar ledo daiktas, kažkas skaidrus, laikinas ir trapus, bet kietas. Ilgą laiką eidavau anksti miegoti. Bet mano mintys nukrypo į savo kanalą, labai panašiai kaip balionas, jis turėjo siaurą įėjimą ir greitai nuvedė mus prie erdvios, bet taip jautriai plonos odos. Atsiskleidžiu užuolaidas ir žiūriu, ką dabar suvedė atspindys, judantis jaunas lietaus debesis, primenantis rūpesčius, kupinus grožio, tarsi pasaulis pilnas žemės.

O kaip į jūsų kūrinius atkeliauja idėjos, iš ko jie gimsta. Ar turite savo įkvėpimo šaltinius?

Pažiūrėkite aukščiau.

Vandens gelmių dovanos. šis kraštovaizdis gali tapti sutrikęs, liūdnas ir skubus. Ir tada ši dviguba sparnuota drugelį primenanti būtybė. Mano prisiminimai dubliuojasi neapibrėžtumo burtais.

Lėtų griūname.

 

 

allsofeatherlightseven

 

allsofeatherlightseven, „Saulė yra virš daiktų“, Šiuolaikinio meno centro konkursinėparoda „JCDecaux premija: Galimybių bangos“. Fot. Andrej Vasilenko