Domo Ignatavičiaus paroda „Apie funkcijas ir plokštumas“ KKKC Parodų rūmuose
artnews.lt
Iki balandžio 13 d. Klaipėdos kultūrų komunikcijų centro (KKKC) Parodų rūmuose (Didžiojoje Vandens g. 2, Klaipėdoje) vyksta Domo Ignatavičiaus personalinė paroda „Apie funkcijas ir plokštumas“.
Visuotinėje Lietuvių enciklopedijoje daiktas apibūdinamas kaip “materialaus pasaulio dalykas, pasisavintas iš gamtos arba sukurtas gamybos procese….” (https://www.vle.lt/straipsnis/daiktas/). Gamybos procese kuriami daiktai bet kokiu atveju turi utilitarią paskirtį, kuri vienokiu ar kitokiu būdu susijusi su daikto paskirtimi, jo funkcija. Tačiau daiktas nėra vien funkcijų rinkinys ir mūsų santykis su daiktais skiriasi – tas pats įrankis skirtingai suvokiamas profesionalo, naudojančio kokį nors įrankį kasdien, ir žmogaus, tik retkarčiais susiduriančio su tuo įrankiu arba tik žinančiu, kad toks įrankis egzistuoja. Žmogus pirmą kartą užėjęs į mokslininko laboratoriją tiesiog įžvelgtų krūvą keistų daiktų, galbūt keliančių vizualinį susidomėjimą, tačiau šis susidomėjimas neturi nieko bendro su mokslininko, naudojančio tą „daiktą“ kaip konkretų prietaisą moksliniams atradimams, nors tas „daiktas“ kaip laboratorinė įranga gali būti savotiškas atitikmuo buityje naudojamų ir gerai žinomų prietaisų – pvz. laboratorinė centrifuga ir skalbyklės būgnas. Dažnu atveju pramoniniu būdu pagaminti daiktai turi „reprezentacinę“ pusę pagal kurią identifikuojamas daiktas ir kitą, rečiau matomą pusę, kuri būna nusukta į grindis, sieną, lubas – šioje pusėje dažniausiai dominuoja funkcinės daikto savybės – laidai, kojelės, ventiliacinės angos.
Apibūdinant daiktus erdvėje naudojama trimatė sistema, tačiau mūsų vizualinis pasaulio suvokimas neišvengiamai projektuojamas į plokštumą – vienu metu paprastai sunku įžvelgti ir fasadinę daikto pusę ir tai, kas slepiasi už mums matomos, „reprezentacinės“ daikto plokštumos. Daikto vaizdo perkėlimas ant skaidrių plokštumų tarsi eliminuoja daikto reprezentacinę ir nugarinę puses, leidžia pažvelgti į daiktą tuo pačiu metu iš visų pusių, perkeliant daiktą į idėjų pasaulį. Daikto kaip idėjos teorija išbandoma eksperimentuojant su materialaus pasaulio apraiškomis, implantuojant jų pačių fragmentus ar žaidžiant abstrakčiomis formomis.
Parodos kuratorė Aistė Kisarausakaitė
Parodos architektė Aistė Kisarausakaitė
Fotografijos: Domas Rimeika




























