Audio žurnalas
. PDF
2018    08    08

Delphine'os Epron paroda „Šiuolaikiniai peizažai“ Kauno galerijoje „Nyčės ūsai“

artnews.lt

Rugpjūčio 30 d. Kaune įsikūrusioje galerijoje ,,Nyčės ūsai” duris atvers personalinė prancūzų menininkės Delphine’os Epron paroda ,,Šiuolaikiniai peizažai“ (Paysages contemporains). Parodoje menininkė pristatys naujausius savo darbus – mišrios technikos darbų serijas ,,Keistenybės“ (Curiosités) bei ,,Nepažįstamas sodas“ (Jardin Inconnu).

 

Paryžiuje gyvenančiai ir kuriančiai menininkei Delphine Epron būdinga gyvybingos spalvos, energingi potėpiai, technikų ir jų derinių įvairovė. Ji drąsiai eksperimentuoja, taiko skirtingus meninės kūrybos principus, remiasi įvairiais įkvėpimo šaltiniais. Taip gimsta unikalios šiuolaikinių peizažų serijos. Kruopščiai derindama kelionių metu atmintyje užfiksuotus geografinius kraštovaizdžius, architektūrinius, botaninius ir mineralinius motyvus, menininkė konstruoja unikalų kūrybinį universumą, žiūrovo akį patraukiantį pulsuojančiais spalviniais bei emociniais kontrastais.

Iš pirmo žvilgsnio harmoningi ir dekoratyvūs gėlių bei augalų motyvai slepia egzistencinio nerimo nuojautą, mišrios technikos darbuose atskleidžiamą per išgrynintų pirminių spalvų paletę. Kaip teigia pati menininkė, jos kūryba balansuoja tarp realaus, mums puikiai pažįstamo pasaulio ir fantazijos, tarp harmonijos ir chaoso. Iš atminties klodų, sapnų ir meninių vizijų išnyrantys mistiški peizažai kuriami remiantis kontrasto principu – nevaržomai besiliejanti akvarelė tarytum pažadina darniai įkomponuotą nespalvotą graviūrą. Tapybos ir grafikos darbuose atsikartojančius gamtos motyvus Delphine interpretuoja kaip menininko padėties šiuolaikinėje visuomenėje metaforą: ,,Dabartiniame meno rinkos kontekste eilinis kūrėjas dažnai jaučiasi tarytum išlikimo žaidime. Šiuolaikiniai menininkai priversti konkuruoti skirtingose plotmėse, mat išlieka nebūtinai talentingiausi, o geriausiai prie nuolat besikeičiančių šiuolaikinio meno tendencijų ir naujosios kartos kolekcininkų kaprizų prisitaikantys kūrėjai”, – teigia menininkė. Delphine Epron darbuose visas žiūrovo dėmesys koncentruojamas į juose vaizduojamus gamtos pasaulio elementus: menininkė sąmoningai juos išdidina, akcentuoja formą, tekstūrą, mineralų paviršių grūdėtumą, gąsdinančiais gigantais virtusių mikroskopinių vabzdžių morfologiją, tokiu būdu trapų ir itin pažeidžiamą mikro pasaulį paversdama visą žiūrovo dėmesį į save sugeriančiu monumentaliu meno kūriniu.

Delphine kūryba buvo eksponuojama šiuolaikinio meno salonuose ir mugėse Prancūzijoje (Paryžiuje, Valensijoje) bei Italijoje (Turine), menininkė ne vienerius metus dalyvauja Nicos žemės meno festivalyje, savo darbus pristato kolektyvinėse meno parodose.

Nuo 2016 m. Delphine Epron vadovauja daugiau kaip 250 kūrėjų vienijančiai Belvilio menininkų asociacijai, siekiančiai kuo platesnei publikai pristatyti kūrybinę ir kultūrinę šio unikalaus Paryžiaus rajono įvairovę bei paskatinti čia kuriančių menininkų ir vietinių gyventojų dialogą. Menininkė taip pat iniciavo ir sėkmingai kuruoja jau penktus metus Paryžiuje organizuojamą meno festivalį ,,Nekasdieniai kasdienybės daiktai”, kviečiantį atidžiau pažvelgti į iš antrinių žaliavų kuriamą eco meną.