Dailės istorikai fotografo akimis
artnews.lt
Sausio 18 d. 16 val. „Akademijos“ galerijoje atidaroma Andriaus Surgailio fotografijų paroda „Dailės istorikių sodas“.
Dailės istorikai priklauso profesijai, kuri tiria, publikuoja, legitimuoja vaizdus/kūrinius. Šios specialybės žmonės lieka už kadro, nes jie yra vaizdų subjektas, o ne objektas. Paroda apverčia šį santykį, ir dailėtyrininkės tampa fotografijų objektu − fokusuotu, išdidintu. Jos gyvena savuose, meno kūrinių soduose, renka jų herbarus, tiria ir dėlioja sekas, kaip A. Surgailio skanuotų sodo augalų serijoje.
1990 m. buvo įkurtas naujas Lietuvos dailės istorijos tyrimų centras − Kultūros ir meno instituto Dailėtyros skyrius. Paskutinis skyriaus posėdis prieš vasaros atostogas visada vyko gamtoje: 1991 m. Surgailių sodyboje Utenoje susirinko Lolita Jablonskienė, Giedrė Jankevičiūtė, Rūta Janonienė, Rasa Janonytė, Laima Laučkaitė, Jolanta Širkaitė, Irena Vaišvilaitė. A. Surgailis, nuolat fotografuojantis savo sodą, buvo toje vietoje ir tuo laiku, taip šis neįprastas posėdis tapo fotografiniu dokumentu.
Andrius Surgailis gimė 1955 Vilniuje. 1974−1979 studijavo vitražo specialybę Vilniaus dailės institute. Nuo 1998 Vilniaus dailės akademijos Fotografijos ir medijos menų katedros dėstytojas.
Fotografuoja nuo 1969, sukūrė nuotraukų serijas „Šviesa“ (1971−1986), „Vilnius nuo stogo 1972−1986“, „Laiminga provincija“(1998). Surengė personalines fotografijos parodas Vilniuje, Kaune, Utenoje, Krokuvoje, dalyvavo grupėse parodose Lietuvoje bei užsienyje. Išleido nuotraukų albumus „Medinis Vilnius“ (2006), „Medinis Kaunas“ (2008).
Sukūrė vitražus Vilniaus universitete, Santariškių klinikinėje ligoninėje, Utenos apskrities administracijos pastate, Utenos muzikos mokykloje, Jurbarko civilinės metrikacijos skyriuje, Nidos poilsio namuose „Auksinės kopos“ ir kt. Maketuoja knygas (apdovanotas LR Kultūros ministerijos gražiausių lietuviškų knygų konkurse 2002, 2008).
LATGA tyrimas: dauguma vizualiųjų menų autorių už parodas negauna jokio atlygio
Judančių vaizdų festivalis „Videogramos“: apie judėjimą tarp vietų, žmonių ir pasaulių
Laiškų kelionės. Iš voko – į parodinę erdvę. Pokalbis su menininke A. Maknyte apie šiandien egzotiškai atrodančią komunikacijos formą – laišką, požiūrį į privatumą bei radybas blusturgiuose
Imanto Selenio fotoalbumas „Nostalgijos sala“ – sugrįžimas į Vilniaus mikrorajonų atmintį
Galerija „Meno parkas" pristato Simonos Žemaitytės kūrinį mugėje „Loop Fair“ Barselonoje
Lietuviškos premjeros Vilniaus dokumentinių filmų festivalyje – Gerdos Paliušytės ir Andriaus Arutiuniano kinematografiniai horizontai
Klasikinis menas susitinka su gatvės menu: ant Vilniaus kolegijos sienos atgimė Algirdo Petrulio šilkografija
Naujas kūrinys Vienybės aikštėje – Kauno miesto istorija įrašyta bronzoje
Trakuose įsikurs pirmoji Lietuvoje tarptautinė rašymo rezidencija „April“
Baltijos menininkų dialogas plinta – jaunųjų tapytojų paroda pirmą kartą atidaryta Rygoje
„Stasys Museum“ kviečia: edukacijų programa atvira mokykloms, miesto gyventojams ir svečiams
Mykolas Valantinas: „Viskam reikia pinigų, tad išmokau spausdinti banknotus“