• Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
. PDF
2016    11    20

Alinos Melnikovos tapybos paroda „Dare or Dear / Kempinė ir tėkmė“ galerijoje „Trivium“

artnews.lt

gun-pinky-web-3

Lapkričio 23 d. (trečiadienį) 19 val. galerijoje-namuose „Trivium“ (Vilkpėdės 7-105, Vilnius) atidaroma Alinos Melnikovos tapybos paroda „Dare or Dear / Kempinė ir tėkmė“. Kuratorė Monika Krikštopaitytė

 Alinos Melnikovos (g. 1983) kūrinių paviršius sutampa su oda: darbai trikdo kaip nuogas kūnas (nepatogus / erotiškas / susipykęs su idealais), bet neapleidžia ir savumo jausmas. Drobės, iš pirmo žvilgsnio, blyškios, kaskart nustebina poveikio intensyvumu. Šabloniški bendro naudojimo vaizdai atsidūrę menininkės tikrovėse atrodo ironiški, kartais – įžūliai juokingi. Bet visada labai žmogiški. Ne moralės požiūriu. Motyvai kaip kempinė prisigėrę meno istorijos, religijos, televizijos, blizgios spaudos ir interneto vaizdų-vaiduoklių.

Kelis metus nesirodžiusi Lietuvoje, tačiau ir toliau išliekanti viena įdomiausių savo kartos menininkų, Alina Melnikova iškrenta iš patriarchalinio tipo vietos tapybos tradicijos. Autorė yra labiau pasaulio gyventoja, o jos kūrybinė pozicija išplečia tarpines reikšmes iki begalybės niuansų. Tokiu būdu triumfuoja Judith Butler reikšmės aptakumo idealas.

Didelė Alinos darbų dalis yra portretas, peizažas ir natiurmortas vienu metu. Portretas, nes yra žmogus. Peizažas, nes kūnas virsta kraštovaizdžiu, įvykio vieta. O natiurmortas, nes objekto ir subjekto jausmai, pojūčiai labai daiktiški, aiškiai apčiuopiami. Ribų nesilaikymas būdingas ir technikai: tapyba panaši į akvarelę ar į piešinį. Neapčiuopiamumas, hibridiškumas pasitelktas taikliai įžvalgai, paveikia visa jėga. Menininkė talentingai braunasi iki pat tikrovės paradokso.

Lankymas pagal susitarimą 8-693 58318

Paroda veiks iki gruodžio 10 d.