.
2013    08    06

Algirdo Šeškaus fotografijų paroda Kauno fotografijos galerijoje

artnews.lt

seskus

Rugpjūčio 7 d., trečiadienį, 17.30 val. Kauno fotografijos galerijoje (Vilniaus g. 2, Kaunas) atidaroma Algirdo Šeškaus fotografijų paroda.

Fotomenininko kūryboje į akis pirmiausia krenta jausmingas turinys, bet ne forma, darbams būdingas bendražmogiškas aspektas. Tai tarsi ilgesinga fotonovelė, kurioje paprastai, švelniai ir aiškiai pateikiamas mūsų pačių individualus pasaulis. Šiandienos abejingumo ir susvetimėjimo kontekste, kai žmogui menkai bereikia žmonių, kai žmogus susikūrė aibes savo paties pakaitalų, jau darančių įtaką ne tik jo mąstymui, genetikai, bet ir jo esmei, A. Šeškaus darbai yra jaukūs, šilti, paprasti, bylojantys apie atvirą žmogų, kurio pagrindinė savybė yra būti, o ne turėti.

Malvina Jelinskaitė

Algirdas Šeškus (g. 1945) – vienas iš Lietuvos avangardinės fotografijos pradininkų. Intensyviausiai kūręs 7–9 dešimtmetyje, 1980 m. debiutavo Lietuvos fotografijos meno draugijos surengtoje jaunųjų fotografų parodoje. Nuo pat pradžių menininko kūryba išsiskyrė tiek fotografiniu objektu, tiek prieiga prie jo. Autoriaus darbuose nėra nei dramatizmo, nei patoso, jokių reikšmingų įvykių, o vien tik ramus vyksmas, kažko užuomazgos arba atoveiksmiai – paprasčiausi būvinėjimai, tačiau visa tai tarsi fonas pačiai fotografijai, kuri ir nesiekia kažko parodyti. Pagal ano meto vyravusius fotografijos kanonus, Šeškaus “neprofesionaliai” suręstos kompozicijos, neryškūs, be jokios dinamikos ir ekspresijos darbai priminė pradedančiojo mėgėjo (neišmanančio nei technikos, nei estetikos) bandymus ir tokia savo vizualine kalba trikdė ne tik tuometinę Meno tarybą, bet, neretai, ir menotyrininkus. Savo pasaulėjauta artimas ne vadinamosios Lietuvos fotografijos mokyklos atstovams, o postmodernistinę estetiką taipogi plėtojusiems Alvydui Budvyčiui, Vitui Luckui, A. Šeškus pasirenka pasyvaus stebėtojo poziciją, o siekdamas dar labiau dekontekstualizuoti turinį, palieka darbus be pavadinimų, nenurodo tikslios fotografavimo vietos ir datos, tokiu būdu suteikdamas dar platesnį lauką interpretacijoms.

Nesulaukęs pripažinimo, iš intensyvios fotografinės kūrybos 1984 m. Šeškus pasitraukė, tad iki pastarojo dešimtmečio menininko kūryba buvo beveik netyrinėta ir mažai kam žinoma. 2009 m. pasirodė pirmoji autorinė menininko knyga (“Žaliasis tiltas”), o 2010 m. Nacionalinėje dailės galerijoje surengta personalinė fotografijos paroda “Pohulianka” (kuratorė Margarita Matulytė). Per pastaruosius keletą metų išleisti net keli menininko fotografijos albumai, surengta paroda Londone, o šiemet A. Šeškus – vienas iš Venecijos bienalėje pristatomų Lietuvos autorių. Rudenį menininko kūryba personaline paroda bus pristatyta vienoje svarbiausių Prancūzijos fotografijos galerijų “Chateau d’Eau”.

Parodoje bus eksponuojami Algirdo Šeškaus 1975–1983 metų darbai. Be vintažinių, paties autoriaus spausdintų sidabro atspaudų, dalis fotografijų parodiniu formatu bus rodomos pirmą kartą, kadangi daugelis darbų iki šiol tegyvavo kontrolinių atspaudų pavidalu ar nugulė knygose.