Aistės Amrazevičiūtės paroda „Lignarium“ architektūros galerijoje „Nulinis laipsnis“

2020 m. gegužės 22 d., Penktadienis
Straipsnio autorius: artnews.lt

Gegužės 29 d. 18 val. architektūros galerijoje „Nulinis laipsnis“ (Šv. Stepono 14, Vilnius) vyks tęstinio parodų ciklo projekto „Idealizmas 3x3x3“, architektės ir menininkės Aistės Amrazevičiūtės parodos „Lignarium“ atidarymas.

Apie Projektą:

Geografinė padėtis ir miškų gausa sąlygojo medienos, kaip pagrindinės Lietuvos statybinės medžiagos, paplitimą. Lietuva turtinga puošniais medžio dirbiniais, medinės architektūros išskirtinumu bei ornamentikos įvairove. Vizuali kalba iliustruoja vietos kultūrinį paveldą, kurį vienija bendras intuityvus bruožas- išreikšti artimą ryšį su gamta. Dėl industrializacijos ir standartizuotų statybinių gaminių, įgimtos medienos savybės bei būdingas heterogeniškumas vis dar lieka nepakankamai vertinami ir neištirti.

Masinė gamyba sukūrė pasaulį iš dalių, apribojant mūsų vaizduotę matyti aplinką kaip atskirų detalių, turinčių aiškias funkcijas, visumą. Tačiau gamtoje nėra pasikartojančių sutvėrimų. Mediena yra tokia sudėtinga natūrali medžiaga, kuriai būdingos savybės glūdi net mikroskopiniame lygmenyje. Svarbu išanalizuoti ir suprasti medžiagų savybes skirtinguose masteliuose, kad būtų galima atskleisti visiškai naujas medžiagų savybes bei pritaikymo dizaine galimybes.

Gyvename skaitmeninių technologijų ir gamybos amžiuje, kai pradedamos naudoti įvairios medienos medžiagų kombinacijos su naujomis ir itin patikimomis savybėmis bei frezavimo technologijos, leidžiančios visiškai manipuliuoti įprastomis medienos formomis. Paradoksalu, jog betono ar plieno medžiagiškumo pontencialas- vientisumas, medienos- įvairumas, o architektūrinėje praktikoje taikomos priešingai įgimtoms medžiagos savybėms.

Projekto koncepcija pagrįsta sudėtinga medienos anatomija bei mikro analize, derinant įvairius mastelius ir medžio dalis, taip išvystant naujas ir nematytas medžio formas. Kraštovaizdžio dizainas sukurtas originalią medžio kamieno dalį perkeliant į žmogaus mastelį, kas leido pamatyti medžiagoje slypinčią įvairovę iš kitos perspektyvos. Dėl medienos nevienalytiškumo joje gausu kompleksiškų gamtinių formų. Taip medžio mazgai perteikia kraštovaizdžio šlaitus, senėjanti, yranti mediena- slėnį, o medžio vandens takai- sanatoriją. Atskiros architektoninės erdvės- kurhauzas, keturių sezonų paviljonai, poilsio takai ir užsiėmimai po atviru dangumi, formuoja sistemą, veikiančią kaip gyvas organizmas, kur tarpusavyje susiję elementai sudaro vientisą rekreacinį kraštovaizdį. Projekto tikslas- iš naujo atrasti medinę architektūrą bei pristatyti dizaino parametrus, kurie, pritaikant tarptautinę patirtį bei inovatyvias technologijas, padėtų kurti etnografinę aplinką gimtinėje.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *