.
2018    10    22

Agnės Kondrataitės paroda „Mes“ Dailininkų sąjungos galerijos vitrinoje

artnews.lt

Spalio 26 d., penktadienį, 19 val. Vilniuje, Dailininkų sąjungos galerijos vitrinoje (Vokiečių g. 2, Vilnius) atidaroma keramikės Agnės Kondrataitės personalinė kūrybos paroda „Mes“.

Agnės Kondrataitės kūryboje svarbiausia – objekto forma, raiškumas, vizualinis ir fizinis lengvumas. „Didelį dėmesį skiriu kūrinio formos ir spalvos švarumui, faktūrai, funkcionalumui ir konceptualumui“, teigia autorė.

Prof. dr. Aleksandra Aleksandravičiūtė: „Lakoniška, aiški forma, neišskaidyta spalva būdinga ir parodos „Mes“ objektams. Dailininkė jau magistriniame darbe ir vėliau kūrė kompozicijas su žmogaus figūra („Miestas“, „3 D“). Tada jai rūpėjo viso kūno ir ypač judesio interpretacija keramikoje. Dabar ji žengė ryžtingą ir rizikingą žingsnį link portreto ir skulptūros (ypač bronzos liejimo) tradicijų, tiesa, neatsisakydama ir netgi stiprindama keramikos kalbos „keramiškumą“. Sodrėja įaudrintos paviršių faktūros, aktyvėja ne tik glazūrų atspalvių, bet ir skirtingų paviršiaus blizgesių bei atspindžių sąveika. Ko gero, tai natūralu. Juk bronzos ir molio skulptūra – atsišakoję į skirtingas puses, bet giminiški, genetiškai susiję, kilę iš bendros šaknies reiškiniai. Bronzos ir keramikos sąšauka savaip atitinka ir simbolinę šio projekto idėją.

Dešimt portretinių biustų, išeksponuotų kaip architektūrinė instaliacija. Visas būrys ir kiekvienas atskirai. Mes. Susiję ir individualūs, praeityje ir šiandien. Tai menininkės apmąstymai apie savo buvimą tarp artimųjų, jau išėjusių ir tebesančių šalia. Per šeimą, kaip visuomenės ląstelę, autorė bando atrasti savą ryšį su žiūrovu. Portretai nėra tikroviški ir todėl jų prototipai atpažįstami tik siauram savųjų – artimiausiųjų – ratui. Tik saviškis sugebės portrete atpažinti kai kuriuos brangaus veido bruožus, galvos laikyseną, būdingą judesį. Mes, visi kiti, svetimieji, pašaliniai praeiviai, atsiduriame tarsi kitame reikšmių lauke, patirdami dramatiškas ir nevienaprasmes asociacijas, taip atrasdami savą santykį su kūriniais. Galbūt tie portretai mums primins senovės romėnų protėvių biustus, saugotus namuose tikintis jų kasdienės neregimos globos. O gal įsivaizduosime Pompėjos ugnikalnio lavoje likusių kūnų atliejas. Sudegintus stabus. Galbūt – šešėlius. Portretus susieja ekspresyvios ir specifiškai keraminės kalbos bendrumas: nerami ir sodri lipdytinių paviršių plastika, glazūrų blizgesys, atspindžiai ir spalvos.“

Agnė Kondrataitė 2007 m. baigė magistrantūrą Vilniaus dailės akademijos keramikos katedroje. Nuo 2014 m. – Lietuvos dailininkų sąjungos narė. Nuo 2003 m. nuolat dalyvauja konceptualiosios keramikos parodose: II–V Vilniaus keramikos bienalėse, IV Tarptautiniame postmoderniosios keramikos festivalyje Ceramica Multiplex (Kroatija/Austrija), Terre di Kaunas e Vilnius, Ascoli Piceno (Italija), III tarptautinėje keramikos trienalėje Unicum 2015 (Slovėnija), Showroom Trofejas galerijoje Berlyne 2013 ir 2017 m., tarptautiniuose ir Lietuvos keramikos simpoziumuose bei parodose. „Mes“ yra penktoji personalinė Agnės Kondrataitės paroda.

Agnės Kondrataitės paroda „Mes“ Dailininkų sąjungos galerijoje vyks iki lapkričio 9 d.