Eglės Ruibytės solo paroda „Yawning Void“ Hamburgo aukštojoje vaizduojamųjų menų mokykloje
artnews.ltVasario 12-14 dienomis Hamburgo aukštojoje vaizduojamųjų menų mokykloje (Hochschule für bildende Künste Hamburg) kaip metinės parodos dalis veikė lietuvių menininkės Eglės Ruibytės solo paroda „Yawning Void“.
Eglė Ruibytė, Yawning Void, 2021
Kiek tvarkingai, kiek surežisuotai sudėliotos oro pagalvėlės (vadinamos „void fillers” ir paprastai naudojamos siuntinių apsaugai ir tuščios erdvės užpildymui) užima pusę didelės salės. Jos ilsisi, atkartoja ir siekia vienos kitų ar kažko, ką turėtų apsaugoti, bet ko jau nėra ar dar nėra. Galėtume kvestionuoti kambario pilnumą, nes objektai tiesiog pildo tuščią erdvę savo pasikartojančiomis formomis, tyliais užrašais ir persidengiančiais atspalviais. Pažiūrėjus atidžiau, saugoti turinčiuose objektuose galima pastebėti savotiško užkrato ženklus. Šios dulkės tikriausiai įkrito proceso metu, o drėgmė įkliuvo per atsitiktinumą. Neaišku, ar tai dulkės, mirusios odos ląstelės ar srautuose pasiklydę pikseliai. Neidentifikuoto ir jau išpakuoto (o gal dar tik planuojamo supakuoti) kūno ar jo dalių istorija ir kilmė plečiasi į plačias ir nesterilias spėliojimo trajektorijas. Tam tikra prasme industrinę kokybę imituojantys rankų darbo objektai, pripūsti iškvėptu oru, praranda savo funkciją ir sukuria savotišką tarpinę būseną, kurioje viskas kiek sutrikę, purvina ir efemeriška.
Skirtingos plastikinės plėvelės, UV spauda, epoksidinė derva, laidai, saldainiai, kartoninės ir plastikinės dežės, šilkografija.
Šis projektas yra baigiamasis projektas bei HFBK Hamburg meno akademijos metinės parodos dalis, vykusios vasario 12-14 dienomis. Dėl Covid-19 paroda buvo neprieinama plačiajai visuomenei ir vyko beveik vien virtualiai.
Nuotraukos: Jaewon Kim