Garso meno performansų programa The Foley Artist‘s Folly galerijos „101“ Kaune
artnews.ltGalerija „101“ džiaugiasi galimybe pristatyti The Foley Artist’s Folly, garso meno renginių programą, tyrinėjančią komedijos naudojimo būdus kuriant ir perpasakojant istoriją.
Performansai atliekami:
Spalio 11 – Mariaus Juknevičiaus
Spalio 23 – Lauryno Rėčkaus ir Dovilės Stalioraitytės
Spalio 29 – Arūno Perioko ir Igno Andriuškevičiaus
bei rašytas kūrinys: Rachel Kauder-Nalebuff
Organizuota ir kuruota: EllenTracy ir Margarita Žigutytė.
Programą galite sekti – http://www.rugsejo.net/
The Foley Artist’s Folly, atsižvelgiant į pastaruosius bandymus pasakoti istoriją ir pasakoti ją kitaip, kelia klausimus kaip taisyklės ir nuostatai, kurie nusprendžia kas yra „tinkama“, gali būti apeinami. Performatyvių įvykių metu garsas ir komedija taps bendrakeleiviais, tam, kad pasiūlytų kitokį požiūrio tašką, sudrumstų praeities vandenis bei sukurtu naujus istorijos pasakojimo pavidalus mūsų laikams. Suremdami petis į petį šie du individualiai funkcionuojantys segmentai kvestionuos, kas nutinka, kai istorija nėra pasakojama, o įgarsinama? Ir kada šie atgarsiai pradeda skambėti kaip pokštai?
Šį mėnesį leidžiame garso bangoms nagrinėti istoriją skirtingais pjūviais, vengiant jos atpasakojimo transformuoto į žodžius ir kalbą, kurie kurdami praeities naratyvą yra pasmerkti kartoti nuspėjamus motyvus. Garsas išsilaisvina iš ribojančių asociacijų su dabartimi bei šiuolaikybe ir yra atrandamas kitoje plotmėje – savo kompetencija būti istorišku. Išsilaisvinęs iš pareigos reprezentuoti „istorinę tiesą“, garsas tampa nederamu kvatojimu iš auditorijos, kurioje vyksta istorinis pamokslas, galinės eilės. Arba epiniu kūriniu skaitomu juokelio ritmu. The Foley Artist’s Folly žaidžia su komedijos galimybėmis daryti įtaką garsui taip ieškodamas kaip egzistuodami kartu šie manipuliacijos būdai gali iškraipyti, pažeisti ar atnaujinti linijinę, naratyvu grįstą visumą, kurią mes esame įpratę priimti kaip neginčijamą tiesą.
Kartu su pastangomis destabilizuoti istoriją, The Foley Artist’s Folly siekia trikdyti garse egzistuojančias hierarchijas todėl programoje atsiranda įvairių meninių praktikų. Veiklos spektras neišsitenka paprastame „garso meno“ siluete – DJ‘ai, muzikantai, ritmų kūrėjai ir dramaturgai pristatomi paraleliai su tradiciniu garso menu ir visi šie amatai yra suvokiami unikaliai, atsižvelgiant į jų kompetenciją pasitelkti garsą kaip kritinę priemonę.