Alvydo Urbiečio paroda ,,Permainų nuojauta“ POST galerijoje
artnews.ltBirželio 29 d. 19 val. POST galerijoje (Laisvės al. 51a.) bus atidaryta Alvydo Urbiečio paroda ,,Permainų nuojauta”.
Autoriaus kūryboje – skulptūros darbuose, neretai priartėjančiuose tiek prie objekto meno, tiek prie ready-made‘o kūrinių ar instaliacijų naudojamos skirtingos technikos. Menininko kūrybinių ieškojimų pradžioje buvo medžio skulptūra, tačiau susitelkimas ties viena medžiaga, jo teigimu, siaurina kūrybiškumo lauką ir gali privesti prie amatininkiškumo. A. Urbietis:,,Natūralus medis, rankų darbo popierius man dažniausiai asocijuojasi su natūralumu, šiluma,o dažytas gali virsti šaltesne medžiaga. Metalas, akmens skeveldros siejasi su atšiaurumu. Šias skirtingų medžiagų keliamas asociacijas, ar jų derinius tarp daiktų, objektų ir bandau panaudoti kaip išraiškos priemonę.”
Kūryboje menininką domina groteskiškumas. Viename kūrinyje, jis siekia suderinti tai, kas juokinga ir beviltiškai rimta, tikroviška ir tuo pačiu absurdiška bei neestetiškiems daiktams ar medžiagoms suteikti savo išgalvotą estetiką, rasti ir parodyti asociacines sąsajas tarp objektų.
Parodos pavadinimas ,,Permainų nuojauta“ iš dalies pasiskolintas iš kūrinio ,,Gatvės ženklai – permainų nuojauta“. Šiame kūrinyje perteikiamas archetipinis žmogaus noras aptikti, stebėti, bei aiškintis likimo ženklus. Siekiant akcentuoti ribą tarp mentalinio ir materialaus lygmens, instaliacija sukomponuota iš realaus objekto ir nuotraukos. Ši riba čia pat tarytum naikinama, pateikiant abi instaliacijos dalis vienijančias artimas reikšmes.Statikai priešpastatoma dinamika: užmūrytas ratas, į rodyklę nurodančią judėjimo kryptį įsirėžęs žmogaus pėdsakas. Abu vaizdinius asociatyviai jungia medžiagų (asfalto ir padangos) prigimtinis artumas, protektoriaus ir pado antspaudo asfalte faktūros, gatvės fragmentų vaizdavimas, mūro ir lieto asfalto urbanistinė simbolika. Žiūrovas narpliodamas abu vaizdinius siejančias asociacijas, kuria savą matomų ženklų aiškinimą. Tačiau permainos, mus supančios, kintančios aplinkos permąstymai būdingi ir kitiems autoriaus kūriniams. Dauguma darbų groteskiškai, ironiškai ar paradoksaliai kalba apie besikeičiantį, savo mintyse ( bei paranojose) paskendusį žmogų, bekintančią jo realybę: technologijų įtakas. Kūriniai perteikia sudėtingus apmąstymus, žmogaus pasimetimą (,,Pakuotė patogioms mintims“, ,,Mąstytojas“), iš viso to kylančias problemas, fobijas, ,,tobulumo“ siekius, kuriuos ironiškai atspindi ,,Paranojiniai pusryčiai“, ,,Epidermio korekcija“ ,,Simptomatinis stalčius“. Autorius reflektuoja ir patį menininką, su kūriniu ,,Utopija“ ironiškai pažvelgia į kūrybinio tobulumo siekiamybę. Chaotiškų formų skulptūros viršutinėje dalyje įmontuota akmens plokštė su apvalia kiauryme, panaudota kaip užuomina į menininką vedančią kūrybinę idėją. Ironiška tai, kad pagrindinis skulptūros koncepcijos krūvis tenka neapčiuopiamai (utopiškai) kiaurymei. Menininko kūriniai ,,Bla, bla mobile“, ,,Pikselis“ atliepia technologijų, vartotojiškos visuomenės įtaką žmonių bendravimo pokyčiams.
A.Urbietis savo kūrybą įvairiose parodose pristato nuo 2013 m.. Jo darbai buvo eksponuojami tokiose parodose kaip:,,XXI amžiaus anatomija“ galerijoje ARKA, Vilniuje; ,,4 th Painting & mixed media competition” Lessedra galerijoje, Bulgarijoje; kūriniai pristatomi virtualiame Austrijos meno ir kultūros asociacijos projekte – ,,100 Hours of Art“, (ACA) http://www.100hoursofart.com .
Paroda veiks iki liepos 16 d.