Audio žurnalas
. PDF
2015    11    25

Eugenijaus Barzdžiaus paroda Kauno fotografijos galerijoje

artnews.lt

Eugenijus Barzdzius_ Pelkes derlius_2002

Lapkričio 28 d., šeštadienį, 14 val. Kauno fotografijos galerijoje (Rotušės a. 1./Vilnius g. 2, Kaunas) atidaroma jaunosios kartos fotomenininko Eugenijaus Barzdžiaus fotografijos paroda.

Kauno fotografijos galerijoje pristatomi trys Eugenijaus Barzdžiaus ciklai: „Pelkės derlius”, „Sąsajos” ir „Banglaužiai”, kuriuose autorius pasitelkdamas konceptualiąją dokumentiką, vizualiai dekonstruodamas naratyvą nagrinėja kaitos, sąryšio, suvokimo temas.

„Nuolatos grįždamas prie žmogaus ir gamtos sąlyčio – tiek gamtos, kaip veikiančios išorybės (serija „Bangolaužiai”), tiek žmogaus ir gamtos santaros, tarpusavio priklausomybės („Pelkių derlius”) –  E. Barzdžius paraleliai pasakoja apie seną kaip amžinybė žaidimą, esantį bet kokios kūrybos, vaizduotės, smalsumo pradžia. Prieš jūsų akis – margaspalvės detalės. Ir jokių įmantrių instrukcijų, tik užduotis – (at)kurti pasakojimą, leistis jo sukuriamiems.”

Milda Kiaušaitė

Autorius apie projektus:

Pelkės derlius

Apie 2002 metus, nusivylę ilga kelione į teisėtus kolektyvinius sodus miesto pakraštyje ar užmiestyje, pensininkų grupė įsteigė savarankiškai valdomą erdvę pelkėtose Šiaulių miesto ribose. Ši apie penkiolikos vyresnio amžiaus žmonių grupė užėmė žemės plotą, pastatė tvoras, iš nereikalingų medžiagų surentė pastatus, o kai kurie net iškasė sausinimo (drenažo) sistemą.

Sąsaja     

Vaikštau po tiltu. Šioje pusėje. Žvilgteriu viršun. Jis jungia šią ir kitą puses. Kokio tilto reikia, kad jis sujungtų mūsų sąmonę ir pasąmonę, kad suprastume mastelį? Ieškome bent kokio atpažįstamo objekto, kad suvoktume mastą ir save galėtume susieti su juo. Kai tokios galimybės nėra, objektų skaitymas tampa pasąmonės žvalgyba, atsiranda dialogas tarp menininko ir žiūrovo, pradeda bendrauti jausmai ir protas.

Banglaužiai

„Skulptūros”, nežinomų „menininkų” pastatytos Niuborgo (Danija) miesto paplūdimyje, bėgant laikui imtos plauti bangų, taip naikinančių jų pirminę paskirtį – būti paplūdimio smėlio apsauginiais banglaužiais. Kintant jų funkcionalumui banglaužiai tampa bendra paplūdimio kraštovaizdžio dalimi.

Eugenijus Barzdžius gimė 1979 m. Šiauliuose. Studijuodamas Dailės ir dizaino specialybę Šiaulių universitete (bakalauro laipsnį įgijo 2002 m.), Eugenijus pamėgo fotografiją, įsidarbino fotokorespondentu vietiniame laikraštyje, neilgai trukus buvo pastebėtas ir pakviestas dirbti nacionalinėje žiniasklaidoje. 2013 m. E. Barzdžius baigė Dokumentinės fotografijos bakalauro lygio studijas Velso universitete (University of Wales) Niuporte, Jungtinėje Karalystėje, šiuo metu studijuoja Fotografijos ir miesto kultūrų magistro studijas Goldsmiths universitete Londone. Fotomenininkas eksponavo keturias personalines parodas, dalyvavo grupinėse parodose Lietuvoje, Jungtinėje Karalystėje, Prancūzijoje, Škotijoje, Danijoje.

E. Barzdžius savo lėšomis išleido autorinius albumus „River’s Bisectors”, 2012, „Connected”, 2012, „Harvest of Wetland”, 2013 (III vieta „International Photography Awards (IPA) 2013″ konkurse, dokumentikos (pačių autorių išleistų albumų) neprofesionalų kategorijoje; „PDN Photo Annual 2013″ studentų kategorijos prizininkas; paskirta The Marty Forscher Fellowship fondo stipendija už indėlį į humanistinę fotografiją), „Ora et labora”, 2014.

Nuo 2013 m. E. Barzdžius – Lietuvos fotomenininkų sąjungos narys.

Iliustracijoje: Eugenijus Barzdžius, Pelkės derlius, 2002

Projektą dalinai parėmė Lietuvos kultūros taryba, Kauno miesto savivaldybė.