Fotoreportažas iš Erwin Wurm ir Žilvino Landzbergo parodų atidarymo "Vartuose"
artnews.ltPraėjusį antradienį galerijoje „Vartai” įvyko projekto ARTscape Austrijos šiuolaikinio meno programos – Erwin Wurm parodos „Würstelstand” – atidarymas. Drauge su šiuo menininku galerija pristato ir jauno lietuvių menininko Žilvino Landzbergo instaliaciją „Sniego eksportas”, vasario mėnesį pristatytą tarptautinėje meno mugėje ARCO Madride. Erwin Wurm parodoje pristatė fotografijų – „vienos minutės skulptūrų” dokumentacijų – seriją „Leopoldstadt”, du video darbus bei lietuviškam kontekstui itin artimą – „agurkų”-objektų instaliaciją be pavadinimo. Nespėjusiems į parodos atidarymą artnews.lt paruošė vaizdinį pasakojimą, trumpai nušviečiantį šį meno įvykį.
Erwin Wurm instaliacijoje be pavadinimo įvairių dydžių plastikiniai agurkai iškelti ant baltų postamentų.
Humoras, būdingas visai Erwin Wurm kūrybai, akivaizdžiai pasireiškia ir šioje instaliacijoje. Tačiau tai tik vienas iš jo kūrybos aspektų, kurioje iš esmės nuolat kvestionuojamos skulptūros ribos.
Didžiojoje galinėje „Vartų” salėje eksponuojama austrų menininko video kūrinys „Ar aš esu namas?” (2005, 9 min. 29 sek.), kuriame paties menininko anksčiau sukurtas natūralaus dydžio „Storas namas” atgyja gyvai pats su savimi svarstydamas savo tapatybės klausimus.
Pirminis kūrinys „Storas namas” yra vienas iš visos serijos „storųjų” objektų, tarp kurių galima rasti ir storų sportinių automobilių.
Nors pats Erwin Wurm į parodos atidarymą, deja, atvykti negalėjo, tačiau jį atstovavo gyva „vienos minutės skulptūra” lyg niekur nieko vaikštinėjanti tarp atidarymo svečių ir nagrinėjanti parodos eksponatus bei ARTscape programą.
ŽIlvino Landzbergo instaliacijoje „Sniego eksportas” per originaliai interpretuotą „Pinocchio“”(it. „pušies akis”) pasakos motyvą menininkas kalba ne tik apie autobiografinius įvykius, kūrėjo ir kūrinio santykį, bet ir apie socialines ir ekonomines problemas, tokias kaip paniką keliantys pigūs produktai, plūstantys iš Rytų į Vakarų rinkas.
Nedidelėje galerijos salėje lietuvių menininko instaliacijai kiek pritrūko erdvės pilnai išsiskleisti ir sukurti tik Ž. Landzbergo instaliacijoms būdingą tarsi iš šio laiko iškritusį vieningą kito laiko ir erdvės pojūtį.