Audio žurnalas
. PDF
2009    03    10

Klaipėdos fotografijos galerijoje - jauno fotografo Marijaus Bružilos paroda "Maudynės"

artnews.lt

Marijus Bružila priklauso jaunųjų fotografų kartai. Kartai, kuri skaitmeninių atvaizdų perprodukcijos akivaizdoje atsigręžė į klasikines technologijas, į išgrynintą vaizdą, į asketišką aplinkos tyrinėjimą.

Parodoje „Maudynės“ eksponuojamuose fotolakštuose, kaip ir daugumoje Marijaus darbų, skvarbus autorinis žvilgsnis, nesiekiantis dokumentuoti ir kolekcionuoti aplinkos, bet pateikiantis savitą šviesos, šešėlio ir faktūrų studiją. Autoriaus fiksuojami personažai – tai vitališkame šėlsme nuo kasdienybės išlaisvinti kūnai. Paradoksalu, tačiau cikle „Maudynės“ aptinkame ženklų, rodančių tiek žmogaus gebėjimą būti visiškai laisvu ir situacijos valdovu, tiek žmogiškosios būties trapumą gamtos stichijų akivaizdoje. Vandens tema išskleidžia plačias parodos interpretacijos galimybes nuo teologinių ar mitinių vaizdinių iki ekologinės ar geopolitinės problematikos. O neretai panaudojama priešpriešinė šviesa atvaizdams suteikia ir dramatiškos įtampos. Klaipėdoje rodomi darbai iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti kaip hedonistinių savaitgalio performansų dokumentacija, tačiau vandens įvaizdžių išplitimas kultūros diskurse kviečia atidžiau panagrinėti jauno autoriaus metaforiškus pasakojimus.

Marijaus Bružilos paroda – tai ir klasikinės fotografijos reabilitacija šiandien. Pasitelkdamas klasikines technologijas Marijus sugeba sukurti intriguojančias ir įtaigias fotografijas.

Kovo 13 d. (penktadienį) 17 val. Klaipėdoje  Marijaus Bružilos paroda „Maudynės“ eksponuojama pirmą kartą. Ekspoziciją sudaro virš dvidešimt analogine fotografijos technika sukurtų fotografijų. Darbai sukurti 2005-2008 m.

Gytis Skudžinskas