Neringos Poškutės-Jukumienės ir Albino Jukumo paroda „Procese“ Panevėžio miesto dailės galerijoje
artnews.ltIki lapkričio 11 d. Panevėžio miesto dailės galerijoje (Respublikos g. 3, Panevėžys) veikia Neringos Poškutės-Jukumienės ir Albino Jukumo paroda „Procese“.
Kūrybinis duetas pristato metalo medžiagos tyrimą, apie kiekvieną galimybę tą medžiagą suvaldyti, bendradarbiauti su ja, stebėti jos kintančias sąvybes laiko tėkmėje, atmosferos pokyčiuose, simuliacijoje ir nuolatinėje kūrybinių intensijų, sumanymų perspektyvoje.
Ne vienerius metus gyvenantys ir kuriantys Klaipėdoje, Neringa ir Albinas studijavo Vilniaus dailės akademijoje Telšių fakultete, ten ir šiandien dalyvauja ugdymo procese. Neringa yra VDA Telšių fakulteto Metalo meno ir juvelyrikos bakalauro programos vadovė, dėsto šiuolaikinę juvelyriką ir meninį tyrimą trečio ir ketvirto kurso studentams, yra magistrantūros Taikomasis menas programos dėstytoja, baigiamųjų darbų vadovė . Albinas dirba savo individualioje kūrybinėje studijoje, kurioje darbinę ir kūrybinę veiklą kartu vysto VDA Telšių fakulteto absolventai. 2022 metais ArtVilnius galerijų parodoje atstovavę VDA Telšių galeriją, šį kartą savo kūrybinius tyrimus pristato Panevėžio dailės galerijoje.
Parodoje pavadinimu PROCESE menininkai atkreipia dėmesį į kūrybinį procesą, medžiagos egzistencines savybes pagrįstas fizika ir chemija, bei atkreipia dėmesį į socialiniame gyvenime atpažįstamus kultūrinius, politinius procesus. Neringa Poškutė-Jukumienė pristato Prussian Blue projektą pristatytą Nacionaliniame Lietuvos dailės muziejaus Palangos gintaro rūmuose. Šis naujausias darbas yra apie kraštui, kuriame gyvena, būdingą spalvą ir parankią medžiagą -metalą, emalį, epoksidines dervas. Prūsiškasis mėlis emalio, metalo meno darbuose tampa šiuolaikinio skepsio ir istorinio įtarumo įrankiu, medija. Ant geometrinės formos – rombo užlieta epoksidinė derva koncervuoja mūsų „kultūrinio” klodo informaciją. Juose ir Meme’ai – socialiniai vaizdai sklandantys, užvaldantys socialinius tinklus kaip komunikaciniai ženklai. Tuose ženkluose galima įžvelgti sakralumo, simboliškumo, tad parodoje žiūrovas šiuos ženklus aptiks. Menininkė pristato instaliaciją Prussian Blue (2022), Šv.: briliantinio žalumo vynas ir kt.(2023) ir kitus kūrinius.
Albinas Jukumas savo kūrybiniame projekte tyrinėja plokštumos geometrinių lūžių, susikirtimų, šviesotamsos ir optinės simuliacijos vizualų paveikumą. Autoriui aktuali lankstymo tema, kurioje išsemti visas įmanomas kompozicijas – nejmanoma. Kiekvienas metalo medžiagos lūžis, kompozicinis iššūkis, kaskart yra ir naujas techninis atradimas. Apimtinis tūrinis skulptūrų plokštumų formavimas kvadratinio, apvalaus vamzdžio pagalba pasitelkiant įvairius diametrus suteikia galimybę kūrinyje turėti fasadinę ir nugarinę puses, kurios visavertiškai viename kūrinyje prašosi būti apžvelgiamos skulptūrai priskiriamu įvairiapusiu jos matymu erdvėje. Albinas Jukumas parodoje pristato skulptūrinius objektus „Corvus corone” (2021); „Įkvėpimas” (2022); „Be išeities” (2022) ir kitus.
Autorių Neringos ir Albino kūryba žiūrovui iš pirmo žvilgsnio atsiveria geometrijos linijomis, susikirtimais, lūžiais. Tačiau kūrybinis procesas menininkų porą jungia ne tik per plieno lakšto suvaldymą, formavimą ar destruktūrizavimą, bet ir paviršių analitinę kūrėjų pagarbą visoms laiko ir kitų poveikio faktorių įtakoms pavaldžioms paviršių procesiškumui. Iš pažiūros kieta ir šalta medžiaga kūrėjų pristatomoje parodoje atsiveria įvairiais pavidalais, paviršiais ir turiniu.
Fotografijos: Ingrida Mockutė-Pocienė