2013 m. Venecijos bienalės Lietuvos pavilijono grupinę parodą kuruos Raimundas Malašauskas

2012 m. gegužės 29 d., Antradienis
Straipsnio autorius: artnews.lt

55-osios Venecijos šiuolaikinio meno bienalės metu Lietuvos paviljone bus surengta Raimundo Malašausko kuruota grupinė paroda „oO“. Šis projektas, atrinktas po Kultūros ministerijos paskelbto konkurso, įtrauks daugiau nei tuziną skirtingų kartų Lietuvos bei užsienio menininkų. R. Malašausko paroda bus įgyvendinama lietuvių šiuolaikinio meno galerijos iš Briuselio „Tulips & Roses“.

Anot projekto organizatorių, „oO“ paroda – tai atvira kompozicija, susidėsianti ne tik iš meno kūrinių, bet ir iš jų fragmentų, analogijų, autorių, architektūros, garso ir laiko aidų, aktorių bei mėgėjų pasirodymų. Paroda žiūrovams pasiūlys keliauti erdvėlaikiu, kuris turės ir kino filmo, ir spektaklio bruožų.

„Įsivaizduokite: patirtis keliauja skirtingų logikų pasažais, o laikas stovi. Kyla asociacijos, muša alegorijos. Metaforos, matematika ir meno kūriniai bando suregzti bendrą pokalbį. Jis panašus į architektūrą. Į kambarį įeina skulptūra, kambaryje sutemsta, kambarys dingsta arba išeina pas kitą kambarį. Tai minties ekspedicija į savo pačios atominę erdvę, kurioje apstu ir istorijos, ir ateities. Kai sakoma „mintis“, paprastai iškart pagalvoji apie ją mąstantį individą. Bet įdomu, kaip atrodo mintis, kurioje individas – tik viena is sudedamųjų dalių.“ – sako parodos kuratorius R. Malašauskas.

Raimundas Malašauskas yra kuratorius ir autorius išplėtojęs kuravimo praktiką, kurioje meno paroda tampa autonomiška meno kūrybos forma. Svarbiausiuose R. Malašausko projektuose tradicines parodos erdves ir kūrinių eksponavimo konvencijas pakeičia performansai, hipnozės, hologramos, efemeriški įvykiai ir tekstai, kurių dėka žiūrovo ir meno kūrinio susitikimas tampa visiškai nauju įvykiu. R. Malašausko parodos taip pat pasižymi netikėtomis kompozicijomis, kuriose dalyvauja įvairių meno formų autoriai, literatūrinės fikcijos keičiasi vietomis su mokslo realijomis, o technologiniai išradimai tampa vaizduotės varikliais. Šiuo metu R. Malašauskas yra vienas iš „dOCUMENTA (13)“ kuratorių komandos narių.

„Tulips & Roses“ šiuolaikinio meno galerija, vadovaujama Jono Žakaičio bei Aurimės Aleksandravičiūtės, 2008 m. atidaryta Vilniuje, o nuo 2010 m. vykdanti veiklą Briuselyje. Per kelis savo veiklos metus galerija surengė daugiau nei trisdešimt tarptautinių bei lietuvių menininkų parodų.

Iliustracijoje: Raimundas Malašauskas, Whose face rings the bell (Mininos), 2011.

Komentarai

  1. Audrone

    O kam tie menininkai-svarbiausia vakarietiskai pasaulietiskai prisistatyti savai komisijai ir atejus bienales laikui keleta menesiu visi SMC berniukai ir ju globojamos rozes plaukios gondolomis ar lesins balandzius Morkaus aiksteje

  2. Abejone

    Tulipsai Malasauska stumia kaip menininka. Itariu, kad cia bus jo personaline paroda, o menininkai bus pristatinejami kaip ir Miksio atveju – kaip patranku mesa egocentrinems generolo uzmacioms.
    Viena, kalbeti apie Malasausko kuravima (didelius pasiekimus toj srity), kita – apie ji kaip menininka. Nepaisant tarpdiscipliniskumo tendenciju kulturoje, vis tik yra didziulis skirtumas vertinti Raimunda kaip nusipelniusi kuratoriu ir ji kaip vos keleta asmeniniu projektu padariusi menininka. Juk jo personalinis projektas Fotofinisas SMC buvo itin silpnas projektas.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *