13-oji Baltijos trienalė „Išsižadėk šmėklų“ ŠMC
artnews.ltIki rugpjūčio 12 d. Šiuolaikinio meno centre (ŠMC) Vilniuje veikia 13-oji Baltijos trienalė „Išsižadėk šmėklų“. Meno vadovas: Vincent Honoré.
13-oji Baltijos trienalėje Vilniuje savo kūrinius ir performansus pristato menininkai Caroline Achaintre, Evgeny Antufiev, Korakrit Arunanondchai, Darja Bajagić, Olga Balema, Nina Beier, Huma Bhabha, Dora Budor, Miriam Cahn, Jayne Cortez, Adam Christensen, Melvin Edwards, Daiga Grantina, Max Hooper Schneider, Anna Hulačová, Pierre Huyghe, E’wao Kagoshima, Sanya Kantarovsky, Žygimantas Kudirka, Ella Kruglyanskaya, Benoît Maire, Katja Novitskova, Pakui Hardware (Ugnius Gelguda ir Neringa Černiauskaitė), Anu Põder, Laure Prouvost, Ieva Rojūtė, Rachel Rose, Augustas Serapinas ir Michael E. Smith.
13-ąją Baltijos trienalę pirmąsyk renginio istorijoje kartu organizuoja ir rengia visos trys Baltijos šalys: Lietuva, Estija (atidarymas birželio 29 d.) ir Latvija (atidarymas rugsėjo 21 d.).
Paroda Vilniuje įkurdinta ambicingoje architektūrinėje konstrukcijoje-intervencijoje. Šis architekto Diogo Passarinho darbas ženkliai pakeitė Šiuolaikinio meno centro pastatą. Atveriant šią instituciją ir transformuojant visą jos erdvę, parodoje nagrinėjama priklausymo sąvoka draugėn suveda nestabilias teritorijas ir kūnus. Daugybė kūrinių buvo sukurta specialiai šiai trienalei: Anna Hulačová sukonstravo fontano formos monumentą; Dora Budor antro aukšto terasą supančią erdvę pavertė apleistu futuristiniu peizažu ir apgyvendino jame animatroninius paukščius; Augustas Serapinas dirbo su vietos bendruomene, siekdamas atkreipti dėmesį į atominės industrijos paveldą; Sanya Kantarovsky sukūrė grupę naujų, unikalių kūrinių; Daiga Grantina suformavo savitą skulptūrų grupę; Melvinas Edwardsas sugrįžo prie vienos savo kultinių spygliuotos vielos skulptūrų iš praeito amžiaus aštuntojo dešimtmečio; Laure Prouvost įrengė įtraukiančią instaliaciją, įgyjančią peizažo formą; Pakui Hardware sukūrė naujus kūrinius, nagrinėjančius technologijas ir žmogaus pojūčius; Ieva Rojūtė nutapė dvi naujas freskas; Michaelas E. Smithas įsiskverbė į erdvę su savo skulptūromis ir vaizdo projekcijomis; Caroline Achaintre sukūrė naujas didelio mastelio skulptūras… Šiuos specialiai trienalei skirtus darbus papildo pasiskolinti meno kūriniai, kurie Vilniuje eksponuojami pirmą kartą. Tarp jų – svarbūs Darjos Bajagić, Ninos Beier, Humos Bhabhos, Miriam Cahn, Jaynes Cortez, Melvino Edwardso, Pierre’o Huyghe’o, E’wao Kagoshimos, Ellos Kruglyanskayos, Katjos Novitskovos, Maxo Hooperio Schneiderio, Anu Põder ir Rachelės Rose darbai. Visi šie piešiniai, paveikslai, instaliacijos, vaizdo projekcijos, muzika, tekstai ir performansai kartu sukuria balsų polifoniją, atkreipiančią dėmesį į įvairialypes šiandienos meno strategijas.
Organizatoriai:
Šiuolaikinio meno centras (ŠMC), Vilnius, Lietuva; „Kim?“ šiuolaikinio meno centras, Ryga, Latvija; Estijos šiuolaikinio meno centras (CCAE), Talinas, Estija
Kuratoriai:
Dina Akhmadeeva, Canan Batur, Neringa Bumblienė, Cédric Fauq, Anya Harrison
Architektas:
Diogo Passarinho
Dizaineris:
Tadas Karpavičius
Rėmėjai: Lietuvos Respublikos kultūros ministerija, Lietuvos kultūros taryba, Prancūzų institutas, LRT, „Arterritory.com“, „Go Vilnius“
Partneriai: Čekijos Respublikos ambasada Vilniuje, Prancūzų institutas Lietuvoje, „artnews.lt“
Trienalė skirta paminėti Latvijos, Lietuvos ir Estijos valstybių nepriklausomybės šimtmetį.
13-oji Baltijos trienalė. LAURE PROUVOST, Būdas tekėti, laižyti, tekėti, 2016. Instaliacija. Menininkės nuosavybė
13-oji Baltijos trienalė. LAURE PROUVOST, Būdas tekėti, laižyti, tekėti, 2016. Instaliacija. Menininkės nuosavybė
13-oji Baltijos trienalė. LAURE PROUVOST, Būdas tekėti, laižyti, tekėti, 2016. Instaliacija. Menininkės nuosavybė
13-oji Baltijos trienalė Išsižadėk šmėklų, Šiuolaikinio meno centras, Vilnius
13-oji Baltijos trienalė. AUGUSTAS SERAPINAS, Vygintas, Kirilas and Semionovas, 2018. Instaliacija: naudotas medis ir pastato dalis iš Ignalinos atominės elektrinės, PVC grindys. Menininko, „Emalin“ galerijos Londone ir „APALAZZOGALLERY“ Breščioje nuosavybė
13-oji Baltijos trienalė. AUGUSTAS SERAPINAS, Vygintas, Kirilas and Semionovas, 2018. Instaliacija: naudotas medis ir pastato dalis iš Ignalinos atominės elektrinės, PVC grindys. Menininko, „Emalin“ galerijos Londone ir „APALAZZOGALLERY“ Breščioje nuosavybė
13-oji Baltijos trienalė. MELVIN EDWARDS. „Stephen Friedman gallery“ Londone nuosavybė
13-oji Baltijos trienalė. MELVIN EDWARDS. „Stephen Friedman gallery“ Londone nuosavybė
13-oji Baltijos trienalė. DIOGO PASSARINHO architektūra, Šiuolaikinio meno centras, Vilnius
13-oji Baltijos trienalė. MIRIAM CAHN, Schlafen, 1997. Tapyba ant drobės, 13 tapybos darbų. „Galerie Jocelyn Wolf“ Paryžiuje ir „Meyer Riegger“ galerijos Karlsrūhėje nuosavybė Nuotrauka ŠMC / Andrej Vasilenko
13-oji Baltijos trienalė. MIRIAM CAHN, Schlafen, 1997. Tapyba ant drobės, 13 tapybos darbų. „Galerie Jocelyn Wolf“ Paryžiuje ir „Meyer Riegger“ galerijos Karlsrūhėje nuosavybė Nuotrauka ŠMC / Andrej Vasilenko
13-oji Baltijos trienalė. DARJA BAJAGIĆ, Molly 5 (Miškas), 2016. UV atspaudas ant aliuminio kompozito plokštės su judesiui aktyvuotu skysčių mechanizmu ir konteineris iš medienos plaušų plokštės / akrilas, drobė. „Carlos/Ishikawa“ galerijos Londone nuosavybė
13-oji Baltijos trienalė. DIOGO PASSARINHO architektūra, Šiuolaikinio meno centras, Vilnius
13-oji Baltijos trienalė. DARJA BAJAGIĆ, Molly 5 (Miškas), 2016. UV atspaudas ant aliuminio kompozito plokštės su judesiui aktyvuotu skysčių mechanizmu ir konteineris iš medienos plaušų plokštės / akrilas, drobė. „Carlos/Ishikawa“ galerijos Londone nuosavybė
13-oji Baltijos trienalė. CAROLINE ACHAINTRE. Menininkės nuosavybė
13-oji Baltijos trienalė. MELVIN EDWARDS, Pažvelk per proto veidrodžio atstumą ir pamatuok laiką – Jayne Cortez, 1970. Spygliuota viela. „Stephen Friedman Gallery“ Londone nuosavybė
13-oji Baltijos trienalė. MELVIN EDWARDS, Pažvelk per proto veidrodžio atstumą ir pamatuok laiką – Jayne Cortez, 1970. Spygliuota viela. „Stephen Friedman Gallery“ Londone nuosavybė
13-oji Baltijos trienalė. DIOGO PASSARINHO architektūra, Šiuolaikinio meno centras, Vilnius
13-oji Baltijos trienalė. DIOGO PASSARINHO architektūra, Šiuolaikinio meno centras, Vilnius
13-oji Baltijos trienalė. MELVIN EDWARDS, Jayne portretas be pavadinimo, 1974. Vilna. „Stephen Friedman Gallery“ Londone nuosavybė
13-oji Baltijos trienalė. E‘WAO KAGOSHIMA, Be pavadinimo, 1981. Anglis, pastelė, metalo dažai ant popieriaus
ir X-4, 1978. Grafitas, anglis, pastelė ant popieriaus. Abu darbai yra „Galerie Gregor Staiger“ Ciuriche nuosavybė
13-oji Baltijos trienalė. MAX HOOPER SCHNEIDER, Plasm(0)void 7 (Urano gemalas), 2017 ir Plasm(0)void 11(Urano gemalas), 2017. Boro-silikatinis ovalas, urano stiklo gemalo skulptūra, dujų mišinys, aukštos įtampos elektrodas, perdirbta šiukšliadėžė. Menininko ir „High Art“ galerijos Paryžiuje nuosavybė
13-oji Baltijos trienalė. MAX HOOPER SCHNEIDER, Plasm(0)void 7 (Urano gemalas), 2017 ir Plasm(0)void 11(Urano gemalas), 2017. Boro-silikatinis ovalas, urano stiklo gemalo skulptūra, dujų mišinys, aukštos įtampos elektrodas, perdirbta šiukšliadėžė. Menininko ir „High Art“ galerijos Paryžiuje nuosavybė
13-oji Baltijos trienalė. NINA BEIER, Automobilis, 2017. Du nuotoliniu būdu valdomi žaisliniai automobiliai (juodos spalvos „Range Rover“) ir žmogaus plaukai. Menininkės ir „STANDARD (OSLO)“ galerijos Osle nuosavybė
13-oji Baltijos trienalė. NINA BEIER, Automobilis, 2017. Du nuotoliniu būdu valdomi žaisliniai automobiliai (juodos spalvos „Range Rover“) ir žmogaus plaukai. Menininkės ir „STANDARD (OSLO)“ galerijos Osle nuosavybė
13-oji Baltijos trienalė. KATJA NOVITSKOVA, „Mamaroo“ (Trajektorijos skaičiavimai), 2018. Elektroninės kūdikių sūpuoklės, vabzdžiai-robotai, plastikinės žarnos, lazeriai, epoksidinis molis, skaitmeninis atspaudas, poliuretaniniai sakai, sulankstomas aliuminio stovas. Menininkės ir „Kraupa-Tuskany Zeidler“ galerijos Berlyne nuosavybė
13-oji Baltijos trienalė. KATJA NOVITSKOVA, „Mamaroo“ (Trajektorijos skaičiavimai), 2018. Elektroninės kūdikių sūpuoklės, vabzdžiai-robotai, plastikinės žarnos, lazeriai, epoksidinis molis, skaitmeninis atspaudas, poliuretaniniai sakai, sulankstomas aliuminio stovas. Menininkės ir „Kraupa-Tuskany Zeidler“ galerijos Berlyne nuosavybė
13-oji Baltijos trienalė. ANU PÕDER, Liežuviai, 1998-2018. Instaliacija: vaškas, vanduo ir alavinis dubuo. Estijos meno muziejaus nuosavybė
13-oji Baltijos trienalė. ANU PÕDER, Liežuviai, 1998-2018. Instaliacija: vaškas, vanduo ir alavinis dubuo. Estijos meno muziejaus nuosavybė
13-oji Baltijos trienalė. DAIGA GRANTINA. Visi darbai yra menininkės ir „Galerie Joseph Tang“ Paryžiuje nuosavybė
13-oji Baltijos trienalė. RACHEL ROSE, Vos prieš minutę, 2014. Didelės raiškos videofilmas, 8:43 min. Menininkės ir „Pilar Corrias“ galerijos Londone nuosavybė
13-oji Baltijos trienalė. OLGA BALEMA. Visi darbai yra „Galerie Fons Welters“ Amsterdame nuosavybė
13-oji Baltijos trienalė. DAIGA GRANTINA. Visi darbai yra menininkės ir „Galerie Joseph Tang“ Paryžiuje nuosavybė
13-oji Baltijos trienalė. EVGENY ANTUFIEV. Visi darbai yra „Emalin“ galerijos Londone nuosavybė
13-oji Baltijos trienalė. EVGENY ANTUFIEV. Visi darbai yra „Emalin“ galerijos Londone nuosavybė
13-oji Baltijos trienalė. E‘WAO KAGOSHIMA, Iibidoll no. 1, 1985. Tapyba ant drobės. „Galerie Gregor Staiger“ Ciuriche nuosavybė
13-oji Baltijos trienalė. DIOGO PASSARINHO architektūra, Šiuolaikinio meno centras, Vilnius
13-oji Baltijos trienalė. ANNA HULAČOVÁ, Požeminis pasaulis aukštyn kojomis, 2018. Mišri technika. Menininkės ir „hunt kastner“ galerijos Prahoje nuosavybė
13-oji Baltijos trienalė. ANNA HULAČOVÁ, Požeminis pasaulis aukštyn kojomis, 2018. Mišri technika. Menininkės ir „hunt kastner“ galerijos Prahoje nuosavybė
13-oji Baltijos trienalė. ANNA HULAČOVÁ, Požeminis pasaulis aukštyn kojomis, 2018. Mišri technika. Menininkės ir „hunt kastner“ galerijos Prahoje nuosavybė
13-oji Baltijos trienalė. ANNA HULAČOVÁ, Požeminis pasaulis aukštyn kojomis, 2018. Mišri technika. Menininkės ir „hunt kastner“ galerijos Prahoje nuosavybė
13-oji Baltijos trienalė. ELLA KRUGLYANSKAYA. Visi darbai yra menininkės ir „Galvin Brown‘s enterprise“ galerijos Niujorke ir Romoje nuosavybė
13-oji Baltijos trienalė. KORAKRIT ARUNANONDCHAI, Su istorija kambaryje, pripildytame žmonių juokingais vardais, 2017. Didelės raiškos videofilmas ir instaliacija, 23:32 min. Menininko nuosavybė
13-oji Baltijos trienalė. PAKUI HARDWARE, Sugrįžtantis saldumas, 2018. Stiklo objektas, karščiu apdorota PVC, tekstilė, lateksas, silikonas, chia sėklos, kabeliai. Menininkų ir „EXILE“ galerijos Berlyne nuosavybė
13-oji Baltijos trienalė. PAKUI HARDWARE, Sugrįžtantis saldumas, 2018. Stiklo objektas, karščiu apdorota PVC, tekstilė, lateksas, silikonas, chia sėklos, kabeliai. Menininkų ir „EXILE“ galerijos Berlyne nuosavybė
13-oji Baltijos trienalė. IEVA ROJŪTĖ, Vienas dalykas, tu esi slidus, 2018. Mišri technika. Menininkės nuosavybė
13-oji Baltijos trienalė. IEVA ROJŪTĖ, Vienas dalykas, tu esi slidus, 2018. Mišri technika. Menininkės nuosavybė
13-oji Baltijos trienalė. PAKUI HARDWARE, Sugrįžtantis saldumas, 2018. Stiklo objektas, karščiu apdorota PVC, tekstilė, lateksas, silikonas, chia sėklos, kabeliai. Menininkų ir „EXILE“ galerijos Berlyne nuosavybė
13-oji Baltijos trienalė. PAKUI HARDWARE, Sugrįžtantis saldumas, 2018. Stiklo objektas, karščiu apdorota PVC, tekstilė, lateksas, silikonas, chia sėklos, kabeliai. Menininkų ir „EXILE“ galerijos Berlyne nuosavybė
13-oji Baltijos trienalė. IEVA ROJŪTĖ, Vienas dalykas, tu esi slidus, 2018. Mišri technika. Menininkės nuosavybė
13-oji Baltijos trienalė. IEVA ROJŪTĖ, Vienas dalykas, tu esi slidus, 2018. Mišri technika. Menininkės nuosavybė
13-oji Baltijos trienalė. DIOGO PASSARINHO architektūra, Šiuolaikinio meno centras, Vilnius
13-oji Baltijos trienalė. SANYA KANTAROVSKY. Visi darbai yra menininko, „Luhring Augustine“ galerijos Niujorke, „Stuart Shave/Modern Art“ galerijos Londone ir „Tanya Leighton Gallery“ Berlyne nuosavybė
13-oji Baltijos trienalė. SANYA KANTAROVSKY. Visi darbai yra menininko, „Luhring Augustine“ galerijos Niujorke, „Stuart Shave/Modern Art“ galerijos Londone ir „Tanya Leighton Gallery“ Berlyne nuosavybė
13-oji Baltijos trienalė. DORA BUDOR, Išsaugojimo mašina, 2018. Specialiųjų efektų dulkės (diatominė žemė), spalvotas langų gelis, sudaužyta ankstesnės parodos siena, optinio pajutimo kompiuterinė sistema, techninė įranga, biomimetinis paukštis-robotas, prižiūrėtojas. Menininkės ir „New Galerie“ Paryžiuje nuosavybė
13-oji Baltijos trienalė. BENOÎT MAIRE, Visuomenė, 2018. Instaliacija ant trijų stalų su skulptūromis iš vario fosilijų, kristalų ir kriauklių. Menininko nuosavybė
13-oji Baltijos trienalė. BENOÎT MAIRE, Visuomenė, 2018. Instaliacija ant trijų stalų su skulptūromis iš vario fosilijų, kristalų ir kriauklių. Menininko nuosavybė
13-oji Baltijos trienalė. DORA BUDOR, Išsaugojimo mašina, 2018. Specialiųjų efektų dulkės (diatominė žemė), spalvotas langų gelis, sudaužyta ankstesnės parodos siena, optinio pajutimo kompiuterinė sistema, techninė įranga, biomimetinis paukštis-robotas, prižiūrėtojas. Menininkės ir „New Galerie“ Paryžiuje nuosavybė
13-oji Baltijos trienalė. DORA BUDOR, Išsaugojimo mašina, 2018. Specialiųjų efektų dulkės (diatominė žemė), spalvotas langų gelis, sudaužyta ankstesnės parodos siena, optinio pajutimo kompiuterinė sistema, techninė įranga, biomimetinis paukštis-robotas, prižiūrėtojas. Menininkės ir „New Galerie“ Paryžiuje nuosavybė
13-oji Baltijos trienalė. MICHAEL E. SMITH, Be pavadinimo, 2018. Skunkai, plastikas, metalas ir Be pavadinimo, 2018. Spalvotas videofilmas be garso, rasta medžiaga, kilpa. Visi darbai yra menininko ir „KOW“ galerijos Berlyne nuosavybė
13-oji Baltijos trienalė. MICHAEL E. SMITH, Be pavadinimo, 2017. Lazeris, mobilusis telefonas, LSD, plastikas
13-oji Baltijos trienalė. JAYNE CORTEZ, Šventės ir vienumas, 1974. LP. Jayne Cortez fondo nuosavybė
13-oji Baltijos trienalė. JAYNE CORTEZ, Šventės ir vienumas, 1974. LP. Jayne Cortez fondo nuosavybė
13-oji Baltijos trienalė. DIOGO PASSARINHO architektūra, Šiuolaikinio meno centras, Vilnius
13-oji Baltijos trienalė. Šiuolaikinio meno centras, Vilnius
13-oji Baltijos trienalė. Šiuolaikinio meno centras, Vilnius
Nuotraukos: Andrej Vasilenko