Audio žurnalas
. PDF
2009    07    13

“Rezas - Lakotos tautos namai” - skurdi indėnų rezervato kasdienybė "Prospekto" galerijoje

artnews.lt

Svetlanos Bahchevanovos (JAV) fotografijų paroda “Rezas – Lakotos tautos namai” atidaroma liepos liepos 15 d. 17 val. „Prospekto” galerijoje (Gedimino pr. 43). Atidarymo metu vyks skaidrių peržiūra „Rezo kovotojai” (Svetlana Bahchevanova ir David Stuart).

Svetlana Bahchevanova – Bulgarijos fotografė, besidominti politinėmis bei socialinėmis temomis, daug jos darbų publikuota National Geographic, The New York Times, Figaro, Paris Mach, Umanite Dimansh, Capital, Marie Clair, AP, France Press, Gamma, SIPA, World Picture News bei kituose pasaulio leidiniuose.

Surengusi solo parodas  Ispanijoj, Prancūzijoj, Vokietijoj, Rusijoj, Lenkijoj, Meksikoj bei kitose šalyse, dalyvavusi daug grupinių parodų ir pelniusi 7 tarptautinius apdovanojimus. Pastaruosius 6 metus gyvena Niujorke, savo kūryba analizuoja intymius žmonių portretus, Amerikos kultūrinio, religinio bei politinio gyvenimo problemas.

Naujausias S. Bahchevanovos projektas “Rezas – Lakotos tautos namai” dokumentuoja kasdienį gyvenimą vienoje iš skurdžiausių Jungtinių Valstijų vietoje – Pine Ridge indėnų rezervate Pietų Dakotoje. Fotografė nuo 2007 spalio iki 2008 birželio mėnesio gyveno šiame rezervate ir fiksavo čia vykstantį kasdienį gyvenimą, jo buitį, netektis. Fotografė nesistengia pateikti sensacingų egzotiškų vaizdų, menininkė labai natūraliai susigyvena su tenykšte gentimi ir būtent dėl to jai pavyksta atskleisti jų gyvenimą stebint iš vidaus, o ne iš išorės. Žmonės gyvenantys baisiame skurde, kur vietinės tradicijos persipynusios su atneštomis baltųjų amerikiečių. Projektas “Rezas- Lakotos tautos namai” atskleidžia kontrastą bei psichologinį konfliktą tarp kultūrinio bei dvasinio tapatumo, kelia klausimą, kaip išlikti oriu indėnu, gyvenant tokiame skurde, kur kone kiekvienoje šeimoje yra alkoholizmo ar narkomanijos problemos, kur yra suvaržytos tavo teisės. Fotografė dokumentuoja socialinę, kultūrinę bei ekonominę šios mažos grupės tenykščių žmonių kovą ir kelia klausimą, kaip tokiomis sąlygomis tęsti buvimą indėnu šiandien. S. Bahchevanova stengėsi kuo aiškiau, nesureikšmindama ar ką nors paneigdama, atskleisti esamą realybę.