„Sena meilė nerūdija“ – Lietuvos menas Zalcburge

2010 m. rugsėjo 21 d., Antradienis
Straipsnio autorius: artnews.lt
sena meile nerudija

Rugsėjo 22 d. Zalcburge (Austrija) startuoja projektas „Sena meilė nerūdija“, skirtas Lietuvos ir Zalcburgo kultūrinio bendradarbiavimo 40 metų jubiliejui paminėti. Jo metu vyks Lietuvos vizualiuosius menus, literatūrą bei muziką pristatantys renginiai.

Lietuvos šiuolaikinio meno programą rugsėjo 22 d., 19 val. pradės Gintaro Didžiapetrio bei Elenos Narbutaitės projektas „All the things you are“ Zalcburgo „Kunstverein“ parodų centre (Hellbrunner Stra-e 3).  „All the things you are“ – tai meninis dviejų dalių pasakojimas apie vertimą ir pasikartojimą, kuriam menininkai sukūrė specialią parodos architektūrą „Cabinet“ projektų erdvei „Kunstverein“ centre.  Elenos Narbutaitės paroda atidaroma rugsėjo 28 d.

Parodos kuratorius – Simon Rees. Paroda veiks iki lapkričio 28 dienos.

Tą pačią dieną, 20 val., šiuolaikinės fotografijos galerijoje „Fotohof“ (Erhardplatz 3) atidaroma trijų šiuolaikinių fotografų – Ugniaus Gelgudos, Andrew Miksio ir Indrės Šerpetytės – paroda „Trys“. Menininkus vienija ne tik asmeninės, tačiau ir socialinės bei kultūrinės tapatybės paieškos, pasitelkiant fotografiją.

Parodoje pristatoma lietuviams jau gerai pažįstama Andrew Miksio serija „BAXT“, kurioje menininkas dokumentuoja Vilniaus romus, įsikūrusius uždarame miesto pakraštyje, dar vadinamame „kirtimais“. 2006 m. pradėtą seriją papildys naujos nuotraukos, kuriose atsispindi, kaip autoriaus nufotografuoti romai savo namų aplinkoje integruoja ir perkuria menininko nuotraukas, kurias išplėšė iš specialiai šiai serijai išleistos knygos.

Šiuo metu Londone gyvenančios jaunos fotografės Indrės Šerpetytės parodoje pristatomame cikle „A State of Silence” ( liet. Tylos būvis) yra įspūdingas natiurmortinių fotografijų ciklas – rašymo mašinėlė, telefonas, kareiviška kepurė – visa, kas intriguoja žiūrovą ir siejasi jam su tam tikru naratyvu. Dokumentai yra naikinami, telefonas užtildytas, tai biurokratinės sistemos likučiai. Indrė Šerpytytė šiuo darbu kvestionuoja savo tėvo, valstybės tarnautojo, žūtį automobilių avarijoje. Vaizdų tamsumas reprezentuoja fotografuojamų objektų paslaptingumą ir nevienareikšmiškumą.

Parodoje bus galima išvysti specialiai šiai parodai rezidencijos metu Zalcburge sukurtą Ugniaus Gelgudos fotografijų ciklą „Kriminaliniai peizažai“. Šiame projekte menininkas nagrinėja, kaip šiuolaikinėje spaudoje sąveikauja kriminaliniai pranešimai bei jų iliustracijos: pateikiamuose vaizduose vietos ir laiko nuorodos vis sunkiau atsekamos, praradusios bet kokį ryšį su pranešimo kontekstu. Šiuos vaizdus – neretai lyriškus peizažus – savitai transformuodamas menininkas atkuria tikrovėje ir uždokumentuoja. Lietuvoje pradėtą projektą Ugnius Gelguda buvimo Zalcburge metu perkėlė į tenykštį kontekstą, nagrinėdamas Austrijos bei Zalcburgo spaudos veikimo principus.

Parodos kuratorius – Andrew Phelps. „Trys“ veiks iki spalio 30 d.

Lietuvos meno invaziją rugsėjo 23 d. 20.00 val. pratęs Aurelijos Maknytės bei Markus Kircher parodos „Books not dead“ – Vilnius Zalcburge ir Zalcburgas Vilniuje – atidarymas „Traklhaus“ galerijoje  (Waagplatz 1a). Joje pristatomi Aurelijos Maknytės foto bei video kūriniai bei austrų menininko rezidencijos Vilniuje metu sukurtos knygos ir koliažai. Parodos idėja gimė lietuvių menininkei reziduojant Zalcburge vasario bei rugpjūčio mėnesiais. Šis buvimas Zalcburge menininkei tapo savotiška keliavimo laiku patirtimi. Laiko svarba autorės kūrybai išryškėja ir šioje parodoje pristatomose nuotraukose, išdidintose iš senų skaidrių, kurias menininkė rado viename Zalcburgo senamiesčio knygynų.

Parodos kuratorė: Dietgard Grimmer. Paroda veiks iki lapkričio 6 d.
Spalio 8 d. 19 val. Josef-Preis-Allee 12 įsikūrusioje galerijoje atidaroma paskutinioji bendra Zalcburgo ir lietuvių menininkų paroda „Verbindung – Ryšys“, surengta bendradarbiaujant Berchtoldvilla ir galerijai „Arka“.
Paroda veiks iki spalio 29 dienos.

Į visus renginius įėjimas nemokamas.

Komentarai

  1. amateur

    gaila siuolaikiniai jaunieji menininkai neturi pakankamai filosofinio pagrindo savo mastyme. Vienaip ar kitaip bando atvaizduoti idejas bet taip ir lieka tik fragmentiskumas. Ten net daugelis jokios atlikimo technikos gerai neivalde, o tik tiek kiek man reikia.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *