.
2016    12    16

Paskelbtas parodos „Seklus, greitas ir dar neįvardintas. JCDecaux premija" laureatas

artnews.lt

spaudos-konferencija-8

Šiandien, gruodžio 16 d., 12 val. vykusioje spaudos konferencijoje Šiuolaikinio meno centre buvo paskelbtas bei apdovanotas parodos „Seklus, greitas ir dar neįvardintas. JCDecaux premija” laureatas. Parodos prizininkei, Onai Juciūtei, kuri parodoje pristatė savo kūrinį „Puota”, bendrovės „JCDecaux” vadovė Žaneta Fomova įteikė 3000 Eurų piniginį prizą bei suteikė galimybę savo darbus eksponuoti lauko reklamos plotuose.

Onos Juciūtės „Puota” – tai, pasak pačios menininkės, „nurengtas” pustrečio metro aukščio stalas. Šiuo „nurengimo” veiksmu menininkė ne tiek suteikia baldui antropomorfišką charakterį, kiek nepatogiai sudaiktina greta šio objekto atsidūrusį žmogų. Kūrinys verčia mąstyti apie tai, ką reiškia toks apnuoginimo veiksmas: ar galime teigti, kad daiktas, matomas be jam priskiriamos funkcijos yra nuogas arba ką su tuo bendro turi bet kokia parodinė situacija (perfrazuojant anglišką žodį exhibition). Kūrinys taip pat kalba apie santykį tarp skaitmeninės daiktų reprodukcijos, kurioje originalas yra nebe kopijuojamas, o apskritai išnyksta ir rankų darbą, kuriam postkapitalistinėje ekonomikoje lieka vis mažiau vietos.

Parodos nugalėtoją išrinko kompetentinga tarptautinė žiuri, kurią sudarė Benjamin Thorel (Prancūzija), Neringa Černiauskaitė (Lietuva) bei Zane Onckule (Latvija). „Pasirinkome Onos Juciūtės kūrinį „Puota”, eksponuojamą tolimiausiame parodos kampe – iš pirmo žvilgsnio jį buvo nesunku praleisti pro akis. Nepaisant to, paslaptingas šio išnarstyto objekto vaidmuo kuo toliau, tuo labiau kvietė prie jo sugrįžti. Onos Juciūtės sumanymas „nurengti” banalius objektus suponuoja kitonišką žvilgsnį į supančią aplinką, žvilgsnį, kuris leidžia daiktus matyti ir jiems atrodyti taip, tarsi jie iš tiesų būtų ne tik įrankiai, tačiau ir lygiaverčiai veikėjai. Šio argumento rimtį subtiliai palengvina kūrinį lydintis videoklipas „Ilgos šviesios kojos”, kuriame matome, kaip kelnės fabrike yra išpučiamos ir vėl įsiurbiamos į orą traukiantį vamzdį. Lygiai taip kaip kelnių „kojos” gali būti išverstos išvirkščiąja puse ir vėl atgal, taip ir mus supranti tikrovė gali būti pamatyta iš įvairiausių pusių. Vaizduose bei kūriniui pasirinktose medžiagose juntamos lytiškumo bei seksualumo konotacijos sukūrė nuoseklaus kūrinio įspūdį. Būtent ši asmeniška vizija ir jos sumanus įgyvendinimas išskyrė šį kūrinį bendrame parodos kontekste.”

„Seklus, greitas ir dar neįvardintas” – tai pirmoji paroda, pradedanti naują kasmetinių parodų ciklą „JCDecaux premija”, kurį inicijavo Šiuolaikinio meno centras kartu su „JCDecaux”. Ciklas skirtas pristatyti Lietuvos jaunųjų menininkų kūrybą bei plėsti verslo ir meno lauko bendradarbiavimą.

Anot Žanetos Fomovos, „JCDecaux Lietuva“ vadovės, tokia sąjunga sukuria progą menui išeiti į platesnes erdves. „Šiuolaikinis menas ir reklama – tai sėkminga bendradarbiavimo forma, kuri įdomi žiūrovui, puošia miestus ir atveria duris kūrybiškoms inovacijoms. Kaip menininkai nuolat ieško vis naujų kūrybos formų, taip ir mes visada žvalgomės naujų, nestandartinių, netikėtų dizaino bei technologijų sprendimų”, – pasakojo Ž. Fomova.

Šiuolaikinio meno centro direktorius Kęstutis Kuizinas taip pat džiaugėsi, jog ši paroda – naujų patyrimų laukas. „Išties mums tai pirmas atvejis, kuomet privatus verslas steigia premiją ir taip prisideda prie šiuolaikinio meno sklaidos. Tikime, kad dirbdami kartu atrasime daugiau sąlyčio taškų, kurie bus vertingi naujajai menininkų kartai“, – sakė jis.

Parodoje pristatomi keturi jaunųjų menininkų projektai, kurių autoriai – Viltė Bražiūnaitė ir Tomas Sinkevičius, Ona Juciūtė, Beatričė Mockevičiūtė, Kęstutis Montvidas.

Parodą „Seklus, greitas ir dar neįvardintas. JCDecaux premija” kuruoja Edgaras Gerasimovičius ir Audrius Pocius, ji veiks iki 2017 m. sausio 11 d.

Parodos architektai: Petras Išora ir Ona Lozuraitytė

Parodos mecenatas: JCDecaux

smc_paroda-3575

Ona Juciūtė „Puota”, 2016