Fotoreportažas iš Carsten Nicolai parodos „Pioner“ atidarymo Šiuolaikinio meno centre

2011 m. vasario 7 d., Pirmadienis
Straipsnio autorius: Ignas Petronis


Pirmąjį vasario savaitgalį Šiuolaikinio meno centras buvo paskirtas vokiečių menininkui Carstenui Nicolai. Penktadienį lankytojai buvo kviečiami į parodos „Pioner“ atidarymą, šeštadienį – į alva noto audiovizualinį performansą. Alva noto yra Carsteno Nicolai pseudonimas, po kuriuo slepiasi kompozitoriaus ir muzikanto amplua.

Dauguma parodoje „Pioner“ eksponuojamų objektų – lyg mokslinių eksperimentų rezultatai, traukiantys lankytojų dėmesį ir verčiantys luktelti įvykio, „kulminacijos“. Parodos pavadinimas bei turinys turėtų kelti asocijacijas su šaltojo karo ir dviejų Vokietijų temomis: bent taip siūlo oficialusis ŠMC pranešimas, bet pačioje parodoje daug labiau jaučiamos mokslo, technikos ir meno sintezės paieškos. „Carstenas Nicolai dažnai naudoja geometrines, optines, ornamentines struktūras, tačiau jo darbuose neapsiribojama formos paieškomis. Jis siekia pademonstruoti vidinę formos sandarą, atskleisti fizikinius procesus, skirtingus gamtos reiškinius vienijančias formules. Menininkas dažnai remiasi virpesių fizika ir dažnius paverčia į vaizdus, o akustinius signalus transformuoja į optines struktūras, taigi, nematoma paverčia matoma. Parodoje „Pionier“ Laurie Anderson tariami žodžiai materializuojami į skulptūras iš aliuminio, degančios dujos stikliniame vamzdyje vizualizuoja garso bangos greitį, paprastai neregimos karščio bangos tampa matomos šviesos ir šešėlių pagalba, o video darbe demonstruojami skaitmeninės informacijos slėpimo procesai, primenantys karines kodavimo technologijas.“ – teigiama spaudos pranešime.

Carstenas Nicolai skirtingų fizikinių reiškinių intervalus, greičius ir dažnius maišo tiek kurdamas objektus, tiek dirbamas kaip alva noto. Į performansą, kūrinio „unitxt“ atlikimą, šeštadienio vakare pateko tikrai ne visi norintys: salė buvo pilna, o kai kas garsus gaudė laukdami už durų. Geriau negu nieko, bet eksperimentinės muzikos kūrinius, sukurtus prisidedant garso poetui Anne–James Chatonui, darniai papildė garso pagrindu konstruojamos vizualizacijos. Kai kurie lankytojai, neišbuvę sausakimšoje patalpoje apytiksliai valandos (tiek truko performansas), keliavo pro duris, kitus įtaigi muzikos ir vaizdų sintezė įtraukė į svaigią audio-vizualinę kelionę.

Sekmadienį  performansas buvo kartojamas Kaune, o Carsteno Nicolai paroda „Pioner“  Šiuolaikinio meno centre veiks iki kovo 13 d.

Straipsnio autorius:
Ignas Petronis studijuoja kūrybines industrijas Vilniaus Gedimino technikos universitete.

Komentarai

  1. ikmn

    kazmas artnewsams pasidarte su tais keistais fotoreportazais, fotkes tarsi kokybiskos, bet atrodo, kad nenutuokiama kokiu tikslu fotkinama, jau jablonskienes ir inčiūraitės fotosesijos idiotiskai išrodė, o babar jau per visur kažkokios foto nesąmonės parėjo, keiskit artnewsai fotografus, kurie gal ir neturi brangiu fotiku, bet bent jau zinotu ka ir kodel fotkina

  2. Raymondas

    Is kur tiek daug apie fotkinima nusimano internetiniai anonimai? Juk tai subjektyvu! Man labai patinka ir Jablonskienes ir kitos kokybiskos fotosesijos. Skaitykite ten, kur jums akiu negadina, kam cia siukles pilt. Per daug laisvo laiko – eik i parodas:)

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *