.
2015    08    26

Architektūros fondas pradeda pokalbių ciklą „Švietimo architektūra“ Nacionalinėje dailės galerijoje

artnews.lt

ciauskutis

Rugsėjo 4 d., 20 val. NDG auditorijoje architektūros istoriko iš Olandijos dr. Dolfo Broekhuizeno paskaita prasidės penkioliktasis Architektūros [pokalbių] fondo ciklas, skirtas ugdymo architektūrai.

D. Broekhuizenas, bendradarbiaudamas su kitais Olandijos tyrėjais, su kolegomis iš kitų šalių yra parengęs eilę publikacijų mokyklų architektūros temomis. Savo paskaitoje mokslininkas aptars Lietuvoje dar gana naują ir retą reiškinį – bendruomeninių mokyklų, ar lietuviškai vadinamų „daugiafunkcinių centrų“, koncepcijas Nyderlanduose. Tokios mokyklos vykdo ne tik ikimokyklinį ir pradinį ugdymą, bet tenkina gerokai įvairesnius poreikius: atlieka vyresnių žmonių priežiūros ir ugdymo funkcijas, teikia paramą šeimoms ar specialių poreikių turintiems bendruomenės nariams. Todėl neretai iškyla klausimas, kaip gali tinkamai suderėti tiek skirtingų funkcijų viename erdviniame darinyje. Pranešėjas, iliustruodamas konkrečiais olandiškais pavyzdžiais, pateiks išryškėjusias pagrindines bendruomeninių mokyklų projektines koncepcijas.

Bendruomeninių mokyklų koncepcijos, mokymosi žaidžiant idėjos, modernizmo laikmečio mokyklų architektūros atnaujinimo problemos – tai tik kelios temos, kurias palies penkioliktojo Architektūros [pokalbių] fondo ciklo pašnekovai. Nacionalinėje dailės galerijoje, Vilniuje, rugsėjo 3 – 28 d. vyksiančiose paskaitose architektūros praktikai, teoretikai, istorikai bandys aiškintis, su kokiais iššūkiai susiduria šių dienų ugdymui skirta architektūra.

Iliustracija: Vaikų darželio „Čiauškutis“ Vilniuje pavėsinės fragmentas. Architektas Viktoras Cholinas (1978). Iliustracijos autorius Giedrius Bugenis, 2015