Tomo Daukšos instaliacija „Tegul šviečia“ „apiece“ galerijoje
artnews.ltIki spalio 6 d. „apiece“ galerijoje (V. Kudirkos ir M. K. Čiurlionio gatvių sankryžos skveras, Vilnius) eksponuojama Tomo Daukšos instaliacija „Tegul šviečia“.
The Rooster Gallery tradiciškai dalyvauja jau devintą kartą vyksiančiame Vilniaus galerijų savaitgalyje (VGS) ir kviečia rugsėjo 5–8 d. aplankyti menininko Tomo Daukšos instaliaciją „Tegul šviečia“. Šiemet „The Rooster Gallery“ dalyvauja VGS „Įpročių“ kuruotoje programoje, kviečiančioje permąstyti galerijų ir jų lankytojų įpročius ir juos pakeisti, susikeičiant erdvėmis. Tad T. Daukšos instaliaciją VGS lankytojai galės pamatyti vieno kūrinio galerijos „apiece“ erdvėje Sofijos Kymantaitės-Čiurlionienės skvere (M. K. Čiurlionio g., Vilnius).
T. Daukša (g. 1988) baigė tapybos studijas Vilniaus dailės akademijoje, 2019 m. ten pat apsigynė meno daktaro laipsnį. Menininko kūryba eksponuota institucijose Lietuvoje ir užsienyje, pristatyta tarptautinėse šiuolaikinio meno mugėse. T. Daukšos kūrinių yra Lietuvos nacionalinio dailės muziejaus, MO muziejaus rinkiniuose ir privačiose kolekcijose.
Pradėjęs kaip tapytojas, dabar T. Daukša plėtoja savo meninius tyrimus įvairiomis raiškos formomis, daugiausiai – skulptūriniais objektais. Kūryboje T. Daukša tyrinėja įvairių sistemų savybes, jų veikimo principus ir transformacijų galimybes. Jo meninėje praktikoje jungiasi šiuolaikinio meno formatai ir įvairių mokslo krypčių tyrimų įžvalgos. Nors menininko kūrybiniai metodai neretai grįsti moksline logika, itin svarbus yra ir kūrinio vizualumas, forma, medžiagiškumas.
„Galerijoje besirangantis objektas yra iš idėjų komposto krūvos išaugusi amalgamacija. Primenanti anksčiau kurtus darbus, tačiau iki galo nė į vieną nepanaši. It šiltnamyje ji šildosi savo pačios skleidžiamoje šviesoje. Šviesa užpildo nedidelę galerijos erdvę ir pro stiklus veržiasi laukan, bet nėra iki galo aišku, ar ji žada saugumą ir šilumą, ar įspėja apie galimą pavojų,“ – apie instaliaciją „Tegul šviečia“ pasakoja menininkas. Kūrinys šių metų žiemą eksponuotas Lietuvos nacionalinio dailės muziejaus Pamario galerijoje Juodkrantėje, projekte „Migruojantis muziejus“.
Tekstas Justinos Augustytės ir Tomo Daukšos
Fotografijos: Andrej Vasilenko