„The Gardens“ atidarymas, arba nauja kosmoso erdvė

2012 m. sausio 22 d., Sekmadienis
Straipsnio autorius: Romas Zabarauskas

Į naujos Vilniaus parodų erdvės atidarymą „The Gardens“ konceptualiai pavėlavau – atėjau ne šeštą, kaip kvietė, o septintą. Bet kadangi galerija, kaip supratau, linksta prie konceptualaus (o iš tikro postkonceptualaus) meno, pasitenkinau pirmos dalies atpasakojimais. Regis, planetariumo salėje įsižiebus žvaigždėms, „The Gardens“ įkūrėjos Inesa Pavlovskaitė ir Gerda Paliušytė garsiai skaitė savo pačių ir menininko Mark Geffriaud susirašinėjimą apie tai, kaip atidaryti šią parodą; buvo susitarta vieną objektą palikti, kitą – išsivežti. Klausydamas šio perpasakojimo atpasakojimo, išgirdau skundų, jog Inesos ir Gerdos bandymas skaityti sinchroniškai atrodė „lyg mokyklos aktų salėje“, nes buvo ne kartą suklysta – man toks priekaištas sukėlė abejonių, nes (post)konceptualaus meno darbo meistriškumas tikriausiai slypi ne dailiajame skaityme.

„Opening“ atidarymo performansas Planetariumo salėje.

Antroje performanso dalyje, į kurią suspėjau, Mark išėmė  galerijos kambario duris ir visus svečius palydėjo ant stogo nusifotografuoti – nuotrauka ir bus tas objektas, paliktas galerijoje. Tada visi grįžome išgerti vyno ir paklausėme Molly Nillson nuostabaus ir „Lyncheriško“ („Malholando klubas“, „Socialinė imperija“) koncerto. Pokalbių su pažįstamais metu pradėjau kalbėti aukštu ir manieringu balsu, tuo suerzindamas nemažai vakaro svečių. Susierzinimą bandžiau gesinti paaiškindamas: „Tai konceptualu“, ir iš tiesų jaučiausi atstovaujantis kritišką queer theory tradiciją, o gal atsitiktinai prisilietęs ir prie konceptualumo šaknų:  JUK IR MARSELIS DIUŠAMPAS BEI DŽIONAS KEIDŽAS BUVO GĖJAIS, ANIA? www.vice.com/read/wondering-art-aids

Grupinės nuotraukos su durimis darymas ant Planetariumo stogo.

Trumpai aptaręs svarbiausius vakaro įvykius, galiu imtis jų vertinimo. Visų pirma, atidarymas pavyko taip ir kaip ir turėjo įvykti: puikiai. Susirinko gausybė jaunų, intelektualių ir stilingų žmonių, tarp jų Vilniaus meno scenos žvaigždutės Gintaras Didžiapetris, Elena Narbutaitė, Dalia Dūdėnaitė ir kiti. Patikėkite, aš nenuvertinu visų, įskaitant savo, pastangų atrodyti seksualiai ir stilingai. Tikiu, gal kaip Karolis Klimka, seksualaus avangardo prasmingumu – nes subūrus tokią seksualią masę, visada yra vilties visus užkrėsti lytiškai… tfu, meniškai plintančia liga.

Molly Nilson pasirodymas Planetariumo konferencijų salėje.

Tačiau „The Gardens“ atidarymo seksas – saugus, ir poza šiek tiek pabodusi. Žinau prancūzų menininko Mark Geffriaud darbus iš anksčiau, nes pernai teko kartu su „The Gardens“ galeriste Inesa Pavlovskaite ir kitais savanoriais dalyvauti šio menininko kolektyvinio tylaus „Odisėjos“ skaitymo performanse Paryžiaus „Jeu de Paume“ parodoje, kuruotoje Raimundo Malašausko. Mačiau ir paskutinę jo parodą „GB agency“ galerijoje, kurioje jis bandė pastatyti medinį namelį. Parodos uždaryme trečdalis svečių buvo (post)konceptualaus Vilniaus meno atstovai. Taigi Mark nėra tas nepažįstamasis meilužis iš Paryžiaus, su kuriuo taip norėtųsi išduoti savo lietuvį sutuoktinį. „The Gardens“ santuoka su Vilniaus meno žvaigždutėmis ir planetomis tvirta. Atsidarė nauja kosmoso (graikiškai sistema) erdvė.

Iliustracija viršuje: Mark Geffriaud paroda „Opening“ galerijoje „The Gardens“, 2011.

Straipsnio autorius:
Romas Zabarauskas yra kino režisierius, rašantis apie kiną ir meną savo (ir kitų) malonumui. R. Zabarausko trumpo metražo debiutas „Porno Melodrama“ buvo pristatytas Berlinalėje 2011 ir šiuo metu tęsia kelionę po tarptautinius festivalius. Studijavo kiną Paryžiaus Saint-Denis universitete, o šiuo metu studijas tęsia Hunter College, Niujorke.

Komentarai

  1. fotografas

    ei, ir vel tie (pseudo)konceptualistai braunasi i Vilniu. Tegu greiciau traukia i Europos sostine ar kita galeristu megiama vieta.

  2. Arturas Galanauskas

    Naujos iniciatyvos visad puiku (ypatingai aptingusiam Vilniuje).
    O tie kurie karksi visada gali padaryt geriau, juk niekas nedraudžia, kar kar kar :)

  3. Kornelija Česonytė

    O kaip čia yra, kad visi dabar vadinasi arba sodais, arba sodu, arba gardens, arba the gardens? Čia kažkokia slapta draugija?

  4. jon4

    o ne žurnaliūginėmis klišėmis rašančio autoriaus neradote? Tas Zabarauskas tiesiog “viską moka” , gaila kad tokio įsivaizdavimo jam pakanka

  5. 320

    jaunimeliui
    1. kad tie ar tie buvo gejai, neesme, nes ne del to jie kazka nuveike meno istorijoje
    2 mergaites skaite ne tik nesinchroniskai – kas yra tiesiog ,tarkim, neesme, bet Blogai kirciavo, kas yra geda Lt pilietems, ir joms derejo susikirciuoti teksta
    3 rodyti TIkra Paties Palentariumo paskaita yra ciniska vien del to, kad jaunimelis niekad ten nebuvo atvestas kai mokesi mokykloje, bet tai darbuotoju kurinys, o ne situ parazituojanciu mergaiciu sumanymu. nesvarbu, kad karteli koki buvo pasakyta apie paskaita, kad ji tikra. gaila, kad jos nesugebejo nieko savo ideti i Pati vaizda
    4 o kad berniukas is uzsienio surase alia dienorasti su banaliausiom imanomin ir skaudziai infantiliom frazem, mergaites sumaise tekstus alia idomiai ir isverte, kaip uzsieniecio tarnaites, tai labai liudna, nes Ir LIetuvoj, ir tam paciam Vilniuje yra daug gabesniu zmoniu, jei jau vaidinate organizatores, tai susipazinkit, bent su savo karta.
    5 labai panasu i miksio parazitinius projektus naudojant kitu darbus. bet ka gi, jei jis teikiamas kaip pavyzdys, nekritiskas jaunimelio protas taip ir mokosi.
    o gaila.

  6. 333

    na ir aisku kas ka stumdo. bent sleptumetes, begedziai “Parodos uždaryme trečdalis svečių buvo (post)konceptualaus Vilniaus meno atstovai.”

  7. Arturas Galanauskas

    Jei viską žinai ir nori kitus pamokyti, tai kam tie anonimiški vardai? Juk esmė diskusija, o ne eilinis drabstymasis kaltinimais internete. O kur jūsų alternatyva, ką jūs pasiūlėte? Retorika atstumianti.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *