Vaivos Kovieraitės-Trumpės ir Tomos Šlimaitės paroda „Aplinka“ S_IN meno erdvėje Šiauliuose
Lapkričio 25 d., šeštadienį, 16.00 val. S_IN meno erdvėje (Aušros alėja 41, Šiauliai) įvyks Vaivos Kovieraitės-Trumpės ir Tomos Šlimaitės paroda „Aplinka“.
Dviejų grafikos kūrėjų, Vaivos Kovieraitės-Trumpės ir Tomos Šlimaitės, bendra paroda, kurioje autorės skirtingais būdais pasakoja apie jas supančias aplinkas. Daugiasluoksnės erdvės veriasi urbanistiniuose, marinistiniuose ir miško kraštovaizdžiuose. Šiaulietė menininkė Vaiva Kovieraitė-Trumpė gvildena atminties įtaką erdvės daugiasluoksniškumui. Menininkė kūriniuose kuria fiktyvias aplinkas. Identifikuojant jų ženklinamą laikmetį urbanistiniuose peizažuose ar kraštovaizdžiuose formuojama atpažįstamų vietovių nuojauta. Vaivos darbuose erdvės suvokimas kinta priklausomai nuo jos kontekstą įsivaizduojančiojo žiūrovo. Autorė pateikia savo atminties ar vaizduotės siūlomą vietos variaciją, nors tą pačią ar asociatyvią erdvę žiūrovas gali kurti pats, siedamas su asmeninėmis patirtimis, kurios įterpia kitų turinių ar atskleidžia kitų interpretacijų. Taip tveriama mitinė vieta, kuri, viena vertus, yra, nes atpažįstama kaip konkreti, tačiau ir nėra, kadangi joje glūdi realybėje neegzistuojantys elementai.
Tomos Šlimaitės kūryba pasižymi daugiasluoksniškumu. Menininkė kuria grafikos darbus, koliažus, instaliacijas. Nuo 2011 metų, autorė gyvena Klaipėdoje, tad pajūris, jo tematika iki šiol įtakoja menininkės kūrybą. Marinistiniai peizažai, netradciniai pajūrio motyvai (kerpena, kopų augmenija, kankorėžiai) atlikti giliaspaudės grafikos technika. Baltijos jūros vaizdai ir augalų motyvai kuriami ne tradiciškomis kompozicijomis – laužomas stereotipinis marinistinių paveikslų įvaizdis, pamario augalų motyvai pateikiami pabiriomis kompozicijos nuotrupomis. Klaipėda – daugiasluoksnis miestas istoriniu, kultūriniu, gamtiniu atžvilgiu. Tai ir urbanistinė, ir, dėl šalia esančios Baltijos jūros, melancholiška, ramybe dvelkianti vietovė.
Vienas įspūdingiausių gamtos kūrinių – jūra, kuri pavergia žmones savo didingumu, misticizmu, melancholija, bangų žaismu, begalybe. Naujausias ciklas „Pamario augalų archyvas“ (2023 m.) papildo marinistinius peizažus moksliniu archyviniu pajūrio aspektu. Pačios surinkti ir išdžiovinti Baltijos pajūrio augalų motyvai yra suklijuoti ant autorine technika dažyto A4 formato popieriaus.
Paroda yra projekto „40 savaičių ir n metų“ dalis, kurį iš dalies finansuoja Lietuvos kultūros taryba.