• Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
2024 07 24 Baigėsi atranka į jubiliejinę šiuolaikinio meno mugę „ArtVilnius’24“: meną švęs daugiau nei 300 menininkų 2024 07 17 Eksperimentinio kino festivalyje „Suspaustas laikas“ – kinas kaip ritualas, ekopoezija ir siekis sustabdyti laiką 2024 07 11 Šalia „Kūrybingumo mokyklos“ mokytojų menininkų iš Lietuvos stoja ir užsienio interdisciplininio meno kūrėjai 2024 07 10 Vilniaus miesto pasakojimą papildys nauja vieša erdvė, kviesianti burtis aplink ugnį ir maistą. Urtės Karalaitės pokalbis su Kamile Krasauskaite, Petru Išora ir Ona Lozuraityte. 2024 07 08 Kultūros komplekse SODAS 2123 prasidedakūrybinės dirbtuvės – SAULĖS LABORATORIJA 2024 07 02 Menininkų kūryba jūsų namuose – LTMKS kviečia įsigyti riboto tiražo kūrinių reprodukcijų  2024 06 28 Šeimos santykiai Lietuvos menininkių darbuose: trijų kūrėjų žvilgsniai 2024 06 28 Londone ir Edinburge vykstančioje renginių serijoje – dėmesys Baltijos regiono queer istorijai 2024 06 26 Prasideda vasaros renginių ciklas „Gilios upės tyliai plaukia“: programoje – iš užmaršties sugrąžinti filmai 2024 06 25 VDA dėstytojų ir tekstilės studentų kūriniai bus pristatomi tarptautinėje tekstilės bienalėje FITE Prancūzijoje 2024 06 25 VDU Menų fakulteto dėstytojai – apie dirbtinio intelekto pavojus ir tarpdiscipliniškumo svarbą 2024 06 21 Naujas katalogas kviečia pažvelgti į Marijos Teresės Rožanskaitės kūrybą ir gyvenimą lyg pro rentgeno spinduliuotę
.

Tarpdisciplininio meno dueto „BIONICS“ paroda „CODEX.PROTOTYPE“ KKKC Parodų rūmuose

Bionics paroda. Asmenio archyvo nuotr.

Birželio 7 d., penktadienį, 17.30 val., Klaipėdos kultūrų komunikacijų centro (KKKC) Parodų rūmuose (Didžioji Vandens g. 2, Klaipėda) atidaroma tarpdisciplininio meno dueto „BIONICS“ (Lina Pranaitytė ir Urtė Pakers) paroda „CODEX.PROTOTYPE“.

Parodoje nagrinėjamos transhumanizmo, posthumanizmo, dirbtinio intelekto (DI) idėjos, kuriomis remiantis kuriamas fikcinis scenarijus, kai gyvi organizmai, norėdami prisitaikyti prie aplinkos pokyčių, turi evoliucionuoti, pakeisdami fizinę struktūrą, gamtinę ir gyvenamąją aplinką. Parodos architektė – Vika Pranaitytė („O-D-A. Architecture Studio“). Techniniai sprendimai – Mikas Jarašiūnas, Darius Vozbutas („Makerspace Kaunas“), Andrius Pukis, Gediminas Pašvenskas. Parodą bus galima apžiūrėti iki liepos 7 dienos.

Ateitis yra dabar

Tarpdisciplininio meno dueto „BIONICS“ (L. Pranaitytė ir U. Pakers) kūrybos pagrindas – meno ir mokslo sintezė, žmogaus suvokimą bei organinių darinių santykį su technologijomis tyrinėjančios temos. Parodą „CODEX.PROTOTYPE“ sudaro penkios dalys – prototipai, kuriuose patiriamas skirtingas laiko periodas, atskleidžiantis gyvybės, tapatybės, technologijų ir DI suvokimo pokyčius: nuo įvykio, pakeitusio florą ir fauną, iki sampratos, kai egzistavimui nereikalingas fizinis kūnas. Naratyvas kuriamas remiantis istorine / faktine informacija, gamtos principais bei dėsniais simuliuotoje aplinkoje. Parodą galima patirti, kaip savotišką eksperimentą apie ateities organinių darinių evoliuciją, kuri prasideda šiandien.

Bionics paroda. Asmenio archyvo nuotr.

Jums raudoną piliulę, ar mėlyną?

Supratimas apie aplinkos pokyčius, lemiančius adaptyvių savybių atsiradimą, pasikeitė. Ekologinės problemos, veikiančios floros ir faunos prisitaikymą, tapo per daug aktyvios, kad jas galėtų išspręsti natūralus gamtos ciklas. Biologinių organizmų ir technologijų sąveika paskatino evoliucijos sampratos pokytį – tai nėra tik natūralus prisitaikymas, bet ir technologijų veikiamas procesas. Tokia samprata ištrynė ribas tarp natūralios evoliucijos ir dirbtinio patobulinimo. Žmonija ėmė manipuliuoti gyvybe ir jos kūrimu. Biotechnologijos ir genetinė modifikacija tapo priemonėmis, padedančiomis paspartinti prisitaikymo procesą, ar kurti visai naujas formas bei sintetines aplinkas. Dėl šių biologinių ir technologinių komponentų sintezės prasiplėtė egzistavimo ribos – atsirado nauja rūšis „bioninis organizmas“, galintis imituoti gyvybei būdingus požymius: kvėpavimą, vystymąsi, prisitaikymą.

Parodos kūriniuose jungiamos skirtingos medijos (garsas, vaizdas, instaliacija, objekto menas, šviesa, performatyvumas) ir disciplinos (gamtos mokslai, filosofija). Naudojamas interaktyvumas, sensorika, vaizdo projektavimo (angl. „mapping“) technologija. Garso kompozicijose jungiami „ambient“, „electro“, „minimal“, „glitch, techno“ stiliai, skaitmeniniu būdu transformuoto balso estetika. Dėmesys yra skiriamas garso dažnio, tembro savybėms bei jų kaitai.

Bionics paroda. Asmenio archyvo nuotr.

Du geriau nei vienas

Duetas „BIONICS“ kūrybinę veiklą pradėjo 2011 m. Kaune, kai jo narės studijavo Naujųjų medijų meną Vytauto Didžiojo universitete. Duetas aktyviai dalyvauja įvairiuose projektuose, kūrybinėse dirbtuvėse, parodose (personalinės parodos šiuolaikinio meno galerijoje „POST“, Kauno paveikslų galerijoje, kūriniai šiuolaikinio meno mugės „ArtVilnius“ parodoje „Takas“, parodoje „Antanas Ingelevičius: kūrėjas ir miestas“); kuria audiovizualines instaliacijas ir performansus festivaliams (Tarptautinis multimedijos meno ir muzikos festivalis „CENTRAS“, Tarptautinis šokio festivalis „AURA“, Tarptautinė Kauno tekstilės bienalė „UNITEKSTAS“, Tarptautinė Kauno bienalė, Tarptautinė Kauno grafikos bienalė, „Gallery Weekend Kaunas“, Garso meno renginių ciklas, šviesų festivalis „BEEPOSITIVE“). 2018 m. išleido debiutinį elektroninės muzikos albumą „CYCLES“, bendradarbiauja su kitų sričių menininkais bei skirtingų disciplinų atstovais.