Šiaulių dailės galerija, Vilniaus g. 245, Šiauliai
Rimanto Plungės paroda „Imersija“ Šiaulių dailės galerijoje
Sausio 24 d., penktadienį, 17 val. Šiaulių dailės galerijoje (Vilniaus g. 245, Šiauliai) atidaroma Rimanto Plungės kūrybos paroda „Imersija“.
2025-ųjų metų pradžia. Kaip ir bet kuriais Naujaisiais Metais, taip ir šiais dažnas iš mūsų startuoja sau pažadėdamas pokyčius. Daugelis bando keisti savo kasdienybę ir pradėti kitokį gyvenimą. Viltingai tikisi, kad Naujieji Metai bus paženklinti nauja asmenybės tobulėjimo kryptimi ir kitokia patirtimi.
Šiems, naujumu paženklintiems patyrimams labiausiai yra imlūs meno kūrėjai. Jie akimirksniu reaguoja į tikrovės naujas konfigūracijas, geopolitikos posūkius, kultūros ir technologijos inovacijas. Kitokie 2025-ieji metai startuoja ir medijų menininko, Vytauto Didžiojo ir Vilnius TECH universitetų profesoriaus dr. Rimanto Plungės gyvenime. Dauguma jį pažįstame kaip eksperimentinės fotografijos ir videofilmų kūrėją. Retas atmename jo ankstyvąją tapybą, į kurią dėmesį buvo atkreipę ir užsienio meno kuratoriai, ir kolekcionieriai (labiausiai Danijoje ir Japonijoje). Dabar regime R. Plungę tarsi sugrįžtant prie savo meninių ištakų – tapybos. Vis tik nereikėtų šios mano pastabos suvokti lyg negatyvų priekaištą apie tai jog menininkas kartoja savo ankstesnįjį kūrybos etapą.
Naujosios dailininko R. Plungės sukurtos drobės yra lyg ir pažįstamos, bet it visiškai kitokios. Jos paženklintos ypač drąsiu ir ekspresyviu potėpiu, kontrastuojančiu koloritu, akivaizdžiu ir ypatingu dažo sluoksniavimu, minimaliu bei įtaigiu koliažo ir piešinio įterpimu.
<…>
Viena vertus, R. Plungės sukurtos abstrakcijos reikalauja iš žiūrovo atidaus ir skrupulingo komunikacijos proceso (t. y. žiūrovas privalo „pajungti“ savo kūrybinę vaizduotę, kuri leidžia, siejant formą su turiniu, patirti kūrinio imersiškumą); antrą vertus, tapyba, būdama spontaniška, taip pat reikalauja ir spontaniškai reaguojančios žiūrovo vaizduotės. Čia spontaniškumas gali atstoti įprastą kalbą, kurią konstruojame pasitelkdami žodžius ir sakinius bei kontroliuojame griežtomis taisyklėmis. Dažnai spontaniškumo ir imersiškumo pirmumą meno komunikacijoje rodo tokie (savi)reflektyvūs vartotojų posakiai kaip: žiūriu į paveikslą ir tikrai jaučiu, bet negaliu pasakyti ką jaučiu, nieko negaliu pasakyti žodžiais…
Aišku viena, kad R. Plungės tapyba yra spalvų menas, kur pirmenybė teikiama pojūčiams, aliuzijoms ir nuovokoms. Tik vėliau (įkandin ne apčiuopiamam, bet nuvokiamam pojūčiui) gali „sekti“ žodžiais ir sakiniais konstruojamas tekstas. Vadinasi galima taip pat teigti, kad R. Plungės tapyba yra ir platus jausmų žemėlapis!
prof. dr. Remigijus Venckus (Vilnius TECH – Vilniaus Gedimino technikos universitetas)
Apie menininką:
Rimantas Plungė (g. 1971 06 10, Šiauliuose) – jau dvidešimt ketverius metus dėsto būsimiems šiuolaikinių medijų, kūrybinių industrijų, komunikacijos, informacinių technologijų, meno pedagogikos studentams. Nuo 2001 m. dr. R. Plungė nuolat skaito paskaitas Austrijos, Danijos, Portugalijos, Ispanijos, Latvijos, Jungtinės Karalystės, JAV, Estijos, Lenkijos ir kitų šalių universitetuose ir aukštosiose mokyklose. Dr. R. Plungės veikla neapsiriboja dėstymu universitetuose, aukštosiose mokyklose, bet gerai žinoma dėl jo kaip meno organizatoriaus veiklos. Jis daug nuveikė pagyvinant Šiaulių ir Kauno miestų universitetų menines veiklas, organizuodamas festivalius, parodas ir tarptautinius menų mainus. Jis organizavimo ir kuravo tarptautinius festivalius: Medijų meno dienos (2010–2015), Daxma (2005–2010) metais. Jo organizuotos parodos, vedami mokymai, skaitomos paskaitos, organizuoti žymiausių Lietuvos ir užsienio menininkų vizitai, diskusijos, konkursai yra palikę ryškų pėdsaką Lietuvos medijų meno erdvėje. Atskiro paminėjimo yra verta dr. R. Plungės veikla Lietuvos dailininkų sąjungoje. Be akademinės, organizacinės veiklos dr. R. Plungė gerai žinomas kaip eksperimentuojantis menininkas bei mokslininkas publikuojantis mokslinius straipsnius. Jis yra dalyvavęs daugiau nei šešiasdešimtyje grupinių parodų (Lietuvoje, Jungtinėje Karalystėje, Olandijoje, Austrijoje, Kroatijoje, Italijoje ir kitur), daugelyje meninių projektų ir surengęs dvidešimt penkias personalines parodas bei videofilmų peržiūras (Lietuvoje, Danijoje, Jungtinėje Karalystėje, JAV, Kroatijoje). Jis nuolat populiarina šiuolaikinių medijų, medijų meno studijas tyrimus bei veda seminarus šiuolaikinio meno, komunikacijos, IT sektoriaus, marketingo darbuotojams. Galima teigti, kad dr. R. Plungės veikla reikšminga kaip šiuolaikinio dėstytojo, šiuolaikinių medijų menininko, medijų tyrinėtojo bei šiuolaikinės Lietuvos kultūros formuotojo.
Paroda veiks iki 2025 m. vasario 16 d.