Paroda „Romualdas Augūnas. Fotografijos“ Kauno fotografijos galerijoje
Lapkričio 28 d., 17.30 val. Kauno fotografijos galerijoje vyks parodos “Romualdas Augūnas. Fotografijos” atidarymas. Renginyje dalyvaus parodos autorius.
Romualdas Augūnas (g. 1938 m.) priklauso kartai, sukūrusiai vadinamąją Lietuvos fotografijos mokyklą, kurios atstovus vienijo humanistinė pasaulėžiūra, tikėjimas žmogiškumu, kaip universalia, žmones tarpusavyje siejančia vertybe. Šis humanistinio santykio su pasauliu ir žmogumi universalumas, ypač išryškėja autoriaus kelionių fotografijose. Nepaisant geografinių nuotolių ir kultūrinių skirtumų, fotografuodamas tolimose šalyse ir alpinistiniuose žygiuose R. Augūnas ieškojo žmogiškųjų vertybių išraiškos. <…> Fotografuodamas toli nuo namų jis dalyje darbų nutolo ir nuo Lietuvos fotografijos mokyklos bei nevengė žvalgytis humanistinio pasaulėvaizdžio pakraščiuose. Kūrybiniu požiūriu, ši kelionė tolyn nuo savo paties kūrybos šerdies ir ją suformavusios Lietuviškos fotografijos tradicijos atrodo ne mažiau „egzotiška“, nei geografiškai tolimi autoriaus kelionių maršrutai. Neapsiribojus autoriui gerai pažįstama humanistine perspektyva, fotografijoje šiai pasaulėžiūrai artimus motyvus pakeičia kiti – ne tokie optimistiniai ir sunkiau „perskaitomi“. <…>
R. Augūno kelionių, kitaip nei humanistinės fotografijos pavyzdžiuose, gyvenimas neatrodo sudarytas vien iš prasmingų „lemiamų akimirkų“ ir nebūtinai pripildytas žmogiškųjų vertybių. Nuotraukose įamžinti ir tie kasdienybės aspektai, kurie verčia klausti ir nepateikia vienareikšmiškų atsakymų. Kas vyko prieš fotografui nuspaudžiant fotoaparato užraktą? Kaip žmonių likimai klostėsi po fotokameros spragtelėjimo? Ar jie tik stabtelėjo trumpa atokvėpio minutę, ar jų gyvenimų tėkmė apskritai neturi aiškių gairių? Galbūt, fotografuojant kelionėje lengviau užduoti egzistencinius klausimus, nei žvalgantis po artimą lietuvišką kraštovaizdį ir stebint gimtosios šalies kasdienybę, kurios prasmingumu suabejoti būtų ypač skaudu. <…>
Autorius išdrįsta leistis į kūrybinę kelionę ir žvalgytis jam pažįstamos ir artimos humanistinės fotografijos pakraščiuose, iš kur grįžta su tikro gyvenimo atvaizdais, reikšmingai praplečiančiais jo kūrybos panoramą ne tik estetine, bet ir pasaulėžiūros prasme.
Pranešimas parengtas pagal Tomo Pabedinsko tekstą “Kelionė į humanistinės fotografijos pakraščius”.
Parodą remia Lietuvos kultūros taryba.