.

Panevėžio galerijoje –  Indros Marcinkevičienės ir Vilmanto Marcinkevičiaus personalinės parodos

Rugsėjo 6 d. 17 val. Panevėžio miesto dailės galerijoje (Respublikos g. 3, Panevėžys) atidaromos dvi personalinės parodos: Indros Marcinkevičienės paroda „Pasinerk į savo gelmes“ ir Vilmanto Marcinkevičiaus paroda „Nuojautos kūnai“.

Indra Marcinkevičienė – pano, instaliacijas, objektus kurianti menininkė, kurios darbai pasižymi išskirtiniu koloritu. „Menininkei spalva – vienas svarbiausių jos kuriamų objektų, instaliacijų dėmuo. Spalva čia itin psichologizuota, emociškai motyvuota. Indra naudojasi tiek kontrastais, spalvų „kodo“ simbolika bei tradicine, ikonografine spalvų bei jų dermių raiška, tiek ir sugeba sukurti savas autentišką emocijų ikonografiją transliuojančias spalvines prasmes bei reikšmes. Visi žinome, kad juodos-raudonos derinys yra chtoniško prado, dažnai simbolizuojantis pragariškus išgyvenimus, nuodėmę, kaltę bei skausmą. Kitokia geltonos spalvos konotacija, bet geltona gali būti ne tik saldaus banano spalva, ne tik cukraus vatos „debesis“, ji gali spinduliuoti ir gėlą, nusivylimą arba net pavydo emociją“,  – rašo dailėtyrininkė Vaidilutė Brazauskaitė-L.

I. Marcinkevičienės kūriniai eksponuoti Lietuvoje, Švedijoje, Estijoje, Danijoje, Prancūzijoje, Jungtinėje Karalystėje, JAV, Singapūre, Japonijoje.

„Priminti ir pasakoti apie tai, kad Vilmantas Marcinkevičius priklauso ne tokiai ir didelei neoekspresionistinės dailės kūrėjų grupei bei yra vienas iš ryškiausių jų atstovų, ar tai, jog jau studijuodamas išsiskyrė savo veržlia, koloristinį temperamentą vargiai sutvardančia tapybos maniera, rodosi nereikšminga – visa tai jau seniai surašyta straipsniuose, knygose ir anotacijose. Kaip ir linksniuoti Danijos karališkosios šeimos portretavimą, Hedeager bažnyčios interjero detalių kūrimą ar tai, kad menininkas yra vieno svarbiausių Baltijos tapybos konkursų – „Jaunojo tapytojo prizas“ – iniciatorius“, – rašo menotyrininkė Aistė M. Grajauskaitė.

Pasak menotyrininkės, „gaiviai nutapytuose neoekspresionistiškai realistiniuose dailininko kūriniuose skirtumas tarp matymo ir vaizduotės nėra visai aiškus, nes regimi pasakojimai, jų interpretacinės nuotrupos neretai sumontuotos į besiūlę, tikrovėje neįmanomą situaciją ar kompoziciją. Drobėse Vilmantas konstruoja neregėtą, kartais mįslingą bei kupiną asmeniškumų pasaulį ir tokiu būdu reflektuoja unikalų kūrybinį suvokimą bei intymumo jauseną“.

Beveik dvidešimtmetį bendradarbiaudamas su viena stipriausių Danijos meno galerijų „Galleri NB“, V. Marcinkevičius užima svarbias pozicijas Skandinavijos šalių, ypatingai Danijos, meno rinkoje. Menininko kūrybą vertina ne tik šiauriečiai – jo tapyba pristatyta Jungtiniuose Arabų Emyratuose ir Pietų Afrikos Respublikoje. Menininkas dalyvavo grupinėse parodose bene dvidešimtyje pasaulio šalių.

I . Marcinkevičienės ir V. Marcinkevičiaus personalinės parodos Panevėžyje veiks iki spalio 7 dienos.