. PDF

“Molten Airs” / Ars Electronica Garden Vilnius

Rugsėjo 8-12 d. Alt lab erdvėje (Vitebsko 23, Vilnius) ir internete vyks paroda ir spekuliatyvių dirbtuvių serija „Molten Airs”. Parodos atidarymas:  rugsėjo 8 d., trečiadienį, 19 val.

Dalyviai: Kamilė Krasauskaitė, Brigita Kasperaitė, Mindaugas Gapševičius, Andrew Gryf Paterson, Giulia Mattera, Becky Lyon

Po gimimo po truputį pažįstame savo motiną, tėvą ir mus supančią aplinką. Sužinome, ką galime dėti į burną, o kas suprantama kaip nevalgoma. Taip pat sužinome apie kitas mūsų aplinkoje gyvenančias rūšis. Pradėję lankyti mokyklą, mokomės žinoti, kad patirtis yra fikcija, kad organizmai sudaryti iš daugybės ląstelių ir kad minėtų ląstelių molekulės sąveikauja su už jų esančiomis molekulėmis.

Paroda ir dirbtuvių serija „Molten Airs” savo pasakojimus kuria remdamasi atsitiktiniais gyvenimo procesais, pasikartojančiais įpročiais ir socialinėmis praktikomis. Spekuliuodama žmogaus santykiu su augalais, maistu ar energija, bet taip pat naudodama iš gamtos mokslų pasiskolintus metodus, dirbtuvių serija gilinasi į nežinomą sąveiką tarp mažo ir didelio, tikro ir išgalvoto, gyvo ir negyvo, mūsų ir jų.

Paroda

Rugsėjo 8-12 d., 16-20 val.

Alt lab, Vitebsko 23, Vilnius

“Jewelry”

Mindaugas Gapševičius bendradarbiaujant su Bon Alog (video), Mantu Mizgiriu ir Simona Nakrošiūte (juvelyrika)

Vaizdo įrašas, žiedas

Žiedas savyje talpina nedidelį šviesos diodą, kurį maitina žmogaus kūnas. Kadangi šviesos diodas yra labai jautrus, jo mirksėjimas priklauso nuo drėgmės, temperatūros, sąlyčio su kūnu ir kitų parametrų, kurie turi įtakos elektros grandinei naudojamiems komponentams. Kokie yra žmogaus gebėjimai generuoti elektros srovę ir ją naudojant patirti aplinką?

“Waiting for Shelly”

Kamilė Krasauskaitė

Aliejinė pastelė, akriliniai dažai ant dengto popieriaus, 594×840 mm

Iš eskizų sąsiuvinyje rastų fragmentų sukomponuoti paveikslai tampa išraiškingomis artimiausios aplinkos interpretacijomis. Per vizualiai pažįstamus objektus, apsuptus abstrakčių formų, tikrovė tampa neapčiuopiama. Šiose iš anksto apgalvotose kompozicijose atsiranda fiktyvi aplinka, personažai ir pasakojimai.

“Plant Trafficking”

Brigita Kasperaitė

Video instaliacija, objektas, įrankių rinkinys

Instaliaciją “Plant Trafficking” (liet. „Prekyba augalais”) sudaro trys elementai: videodarbas – kaip vizuali poema augalams mūsų namuose, miestuose, aplinkoje; elektros grandinės įrankių rinkinys, skirtas jausti kitą ir keistis galia tarp žmogaus ir nežmogaus; objektas „Flower’s for the Teacher” iš serijos „Laminated Nature” – kaip priminimas ir gestas.

“Species Exchange Depot”

Brigita Kasperaitė

Instaliacija

Kaip pagrindinis menininkės projektas „Plant Trafficking” skirtas gamtos ekonomikai ir mūsų kasdieniams ritualams su ja. Rūšių mainų depas kviečia atkreipti dėmesį į pastaruosius. Kasdieniame gyvenime esame linkę kurti rūšių mainų srautą. Tai darome norėdami įsigyti tai, kas mums atrodo geresnis – geidžiamesnis, patrauklesnis, retesnis už kitus, egzotiškesnis.

Depo veiks principu „atnešk vieną / pasiimk vieną”, todėl svečiai bus kviečiami atnešti vieną rūšį ir pasiimti kitą sau. Leiskite ratui tekėti, keiskimės rūšimis!

“Plant Trafficking”

Giulia Mattera

Vaizdo įrašas

“Plant Trafficking” – tai intervencija, vykstanti Trasteverės rajone Romoje, Italijoje. Performanso metu menininkės atliekami veiksmai atspindi nelegalią prekybą augalais, sudėtingą dinamiką tarp augalo piniginės vertės ir jo emocinės vertės. Augalai kaip papuošalai ar augalai kaip giminės?

Į kokius etinius klausimus esame linkę užmerkti akis ir kokiose etinėse ribose mums patogu judėti?

“IOU: A Plant Inventory”

Becky Lyon / ELASTIC FICTION

Instaliacija

Pakėliau mieguistą galvą nuo medvilninės pagalvės, kvėpuodama savo filodendro papildomai deguonies prisotintu oru. Pasiimu telefoną, kuris išlietas iš plastiko, gauto iš senovinės augalinės medžiagos, ir guli ant mano bambuko medienos staliuko. Augalai yra visur mūsų kasdienybėje – nuo popierinių autobuso bilietų iki lūpų dažų pigmentų ir kitos dienos pristatymo pakuočių. Mūsų klestėjimas priklauso nuo augalų, bet ar suvokiame, kokia didelė yra mūsų priklausomybė? Kaip jie atsirado mūsų gyvenime? Kokių leidimų buvo prašoma? Kokią padėką gavome? “IOU: A Plant Inventory” (liet. „IOU: augalų inventorizacija”) rodo paprastą (ir labai neišsamų…) procesą, kurio metu „inventorizuojama” augalų dovanų įvairovė, su kuriomis menininkė galėjo susidurti per vieną dieną – tai koncentruotas pastebėjimo ir pripažinimo veiksmas, išryškinantis priklausomybę, skolą mūsų augaliniams giminaičiams.

“Non-Meat-Filled Dough Deep Fry Hybrid”. Rugsėjo 11 d. 16-20 val.

Andrew Gryf Paterson

Renginys

Žiūrovai kviečiami prisijungti gaminant nemėsinį „hagį” – (SCO) hibridą, sujungtą su lihapirakka (FI) ir beliašais – ir pakeliui rinkti subjektyvias, riebiai energetines istorijas. Tikimės, kad skanus daiktų apvoliojimas tešloje, kuri, įmetus į karštą aliejų, taps traški, leis išgauti išsakytas ir neišsakytas subtilybes apie šilumą, transformaciją, kūnus, artefaktus ir prisiminimo ar užmiršimo aktą. Šiuo metu menininkas-tyrėjas Paterson reziduoja „Sodas2123” kultūros centre.

Kūrybinės dirbtuvės

Rugsėjo 9-11 d., 11.00-15.00

Internetu. Registracija per „Ars Electronica” svetainę, https://www.eventbrite.at/e/ars-electronica-2021-a-new-digital-deal-tickets-163725520439.

“Sourdough DNA”. Rugsėjo 9 d.

Kamilė Krasauskaitė

Kūrybinėse dirbtuvėse keliami maisto vartojimo ir kilmės klausimai. Pagrindinės šių dirbtuvių temos ir interesai apima bendruomeniškumą, eksperimentinį maisto dizainą, laiko dėsningumus, taip pat žmonių ir mikroorganizmų bendradarbiavimą – kaip šie veiksniai formuoja maistą, kurį valgome?

“Plant Trafficking”. Rugsėjo 10 d.

Brigita Kasperaitė kartu su Becky Lyon, Giulia Mattera

Kūrybinėse dirbtuvėse „Plant Trafficking” iš naujo permąstoma gamtos piniginė vertė ir jos vieta mūsų kasdieniame gyvenime. Kelionė, kurią augalai įveikia, kol apsigyvena žmogaus namuose, verčia mus žiūrėti į juos kaip į trofėjus.

“You and I, You and Me”. Rugsėjo 11 d.

Mindaugas Gapševičius bendradarbiaujant su Maria Safronova Wahlström, Ian Erik Stewart

Įsivaizduokite ateitį. Žmonės, skaičiavimo mašinos ir įvairūs hibridai dalijasi erdve, kurioje gyvena. Pojūčiai pakitę, kai kurie neatsiejamai susiję su kompiuteriniais įrenginiais. Erdvei ir joje gyvenančioms būtybėms valdyti naudojama elektra.

Kūrybinių dirbtuvių vaizdinė medžiaga: Luis Bustamante

Kūrybinių dirbtuvių scenarijus: Tuçe Erel

Projektą organizuoja Institutio Media / Alt lab kartu su Ars Electronica festivaliu ir Lietuvos tarpdisciplininio meno kūrėjų sąjunga. Renginius remia Lietuvos kultūros taryba ir Šiaurės šalių ministrų taryba.