• Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
. PDF

Mariannos Simnett filmų vakaras Kauno menininkų namuose

Kadras iš Mariannos Simnett filmo „Kraujas” (Blood, 23′, 2015), menininkės ir Société, Berlynas, nuosavybė.

Spalio 18 d., penktadienį,  20.30 val. Kauno menininkų namuose (V. Putvinskio g. 56, Kaunas) vyks „Sapnas pilvu į viršų (šuo ar žuvis?)“ programos filmų vakaras, kuriame bus pristatyti drąsūs ir įtaigūs Mariannos Simnett video darbai.

„Audre Lorde erotiką apibrėžia kaip moters galios šaltinį, gyvenimo būdą ir gilų žinojimo jausmą, prieštaraujantį patriarchalinei pornografijos struktūrai. Mano kūryboje erotika labai svarbus dėmuo, nors ji glaudžiai susijusi su mirtimi ir pasąmone. Mane labiau domina mirtis, bet ji mano kūryboje virsta seksu. Arklių veisimas, čiulptukas, kirminas mano burnoje – šiurpios, falinės energijos, jausmingumo ir preliudijų elementai. Tai neišspręstos traumos vėl ir vėl iškeliančios vaizdus į paviršių.“ – teigia menininkė Marianna Simnett savo interviu su Fatos Ustek.*

Mariannos Simnett ryškios, drąsios vizualizacijos atskleidžia paslėptas smurto struktūras pasaulyje. Menininkės filmuose persipina erotika, mirtis ir pasąmonė. Remdamasi Audre Lorde erotikos samprata kaip moteriškos galios šaltiniu, Simnett filmai perduoda intensyvią, simboliais persmelktą energiją, pripildytą jausmingumo ir neišspręstos traumos afekto. Jos hibridiniai veikėjai, įkvėpti mokslinių tyrimų, folkloro ir instinkto, kviečia žiūrovus į siurrealistinę ir intymią tyrinėjimų erdvę.

Kadras iš M. Simnett filmo „Paukščio žaidimas” (The Bird Game, 20′, 2019), menininkės, Société, Berlin, FVU, Rothschild fondo, ir Frans Hals muziejaus nuosavybė.

Nuo „body horror“ iki kino miuziklų – Simnett kūryba balansuoja tarp rimties ir žaismingos ironijos. Nepraleiskite progos pamatyti, kaip menininkė drąsiai iš naujo įprasmina galią, traumą ir transformaciją. Kauno menininkų namuose bus rodomi keturi menininkės filmai: „Mėlynas mėnulis“ (Blue Moon, 2022), „Nupjauta uodega“ (The Severed Tail, 2022), „Paukščio žaidimas“ (The Bird Game, 2019), „Kraujas“ (Blood, 2015).

Penktadienio vakarą bus galima panirti į miego, mirties ir transformacijos žaidimus. Ar žinojote, kad Freud’o kolega Wilhelm Fliess tikėjo, jog nosis glaudžiai susijusi su genitalijomis ir ją operuojant, galima išgydyti moteris nuo menstruacijų skausmų, masturbacijos ir isterijos? Ar, kad iš elnio kaulo išdrožusi pirmąją fleitą, Atėnė ją išmetė po to, kai pamatė, kaip grojant išsipūtė jos skruostai? Šie klausimai atspindi menininkės Mariannos Simnett vaizdų pasaulį ir bendrą „Sapnas pilvu į viršų (šuo ar žuvis?)“ programos kontekstą. Vakaro metu taip pat bus galima paskutinį kartą pamatyti KMN Galerijoje veikiančią Ievos Rižės parodą.

Šiais metais Mariannos Simnett kūriniai buvo rodomi vienoje didžiausių Berlyno Nacionalinės galerijos padalinių – Hamburger Bahnhof – Nationalgalerie der Gegenwart. 2022 m. Simnett pristatė savo darbus 59-ojoje Venecijos bienalėje. Kūrėja yra eksponavusi savo kūrinius daugelyje prestižinių institucijų, įskaitant Julia Stoschek fondą, Berlyne (2021); Brisbeno modernaus meno institutą (2020 m.); Ciuricho Kunsthalle (2019 m.); Franso Halso muziejų, Harleme (2019 m.).

*- iš Fatos Ustek interviu su menininke, „Marianna Simnett on Dead Lovers in the Attic“ EXTRA EXTRA, Nr. 16

Daugiau informacijos apie projektą: https://kmn.lt/veiklos/sapnas-pilvu-i-virsu-suo-ar-zuvis