Kęstučio Lupeikio paroda „Raudonos saulės“ Dailininkų sąjungos galerijoje
Liepos 20 d., trečiadienį, Dailininkų sąjungos galerijoje (Vokiečių g. 2, Vilnius) be atidaromojo renginio atveriama menininko Kęstučio Lupeikio objektų ir tapybos paroda „Raudonos saulės“.
Kuratorė Vaidilutė Brazauskaitė pastebi, jog naujausioje parodoje menininkas kuria personalizuotą santykį su saule, jos simbolika ir vizualika. Saulės ovalas, disko forma hipnotizuoja, prikausto žvilgsnį ir žavi, baugina, veikia magiškai. Tai ir dievybė, ir branduolinis reaktorius.
Parodos instaliacijoje autorius naudoja sferinius pneumatinius objektus iš silikoninės gumos. Formuojami įvairūs „saulių“ spiečiai, pro kuriuos eidami tarsi labirintu žiūrovai provokuojami artimam kontaktui su „saulėmis“.
K. Lupeikio tapybos darbuose dominuoja sukamieji judesiai, kurie tarsi įtraukia žiūrovą į paveikslo erdvę ir kviečia pajausti saulės dramą individualiai, susimąstyti apie savo būtį ir transcendenciją.
Menininko tyrimas apima įvairias substancijas, sietinas su saulės fenomenu, jos metafizika. Skirtingos saulės būsenos transliuoja skirtingus signalus, bangas, žinutes, turinį.
Saulė. Kodėl ji šviečia ir šildo? Ar ilgai tai truks? Kada ji užges? Raudona saulė simbolizuoja artėjančias negandas: karą, badą ir ligas, o taip pat ir globalius kosminius kataklizmus. Apibendrintai – tai apokalipsė. Nūdienos pandemijos situacija, virusų mutacijos, klimato kaita, karinės grėsmės patvirtina hipotezę, kad gerus, ramius laikus periodiškai keičia audringi, skausmingi etapai. Veiksmas vyksta ratu. Šiuos procesus galima sieti saulės ovalu, dinaminiais procesais joje ir netgi judėjimu danguje, kosmose.
Kęstučio Lupeikio kūrybos paroda „Raudonos saulės“ Dailininkų sąjungos galerijoje vyks iki rugpjūčio 20 d. Parodos lankymas – nemokamas.
Rugpjūčio 11 d. 17 val. galerijoje vyks parodos mediumas – susitikimas su autoriumi.
Rėmėjai: Vilnius Tech, VšĮ „Vizualinių menų projektai“, UAB „Kaziukas“, Lietuvos kultūros taryba, Lietuvos dailininkų sąjunga.
Galerijos darbo laikas: II-V 11–19, VI 11–16