• Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
2024 07 11 Šalia „Kūrybingumo mokyklos“ mokytojų menininkų iš Lietuvos stoja ir užsienio interdisciplininio meno kūrėjai 2024 07 10 Vilniaus miesto pasakojimą papildys nauja vieša erdvė, kviesianti burtis aplink ugnį ir maistą. Urtės Karalaitės pokalbis su Kamile Krasauskaite, Petru Išora ir Ona Lozuraityte. 2024 07 08 Kultūros komplekse SODAS 2123 prasidedakūrybinės dirbtuvės – SAULĖS LABORATORIJA 2024 07 02 Menininkų kūryba jūsų namuose – LTMKS kviečia įsigyti riboto tiražo kūrinių reprodukcijų  2024 06 28 Šeimos santykiai Lietuvos menininkių darbuose: trijų kūrėjų žvilgsniai 2024 06 28 Londone ir Edinburge vykstančioje renginių serijoje – dėmesys Baltijos regiono queer istorijai 2024 06 26 Prasideda vasaros renginių ciklas „Gilios upės tyliai plaukia“: programoje – iš užmaršties sugrąžinti filmai 2024 06 25 VDA dėstytojų ir tekstilės studentų kūriniai bus pristatomi tarptautinėje tekstilės bienalėje FITE Prancūzijoje 2024 06 25 VDU Menų fakulteto dėstytojai – apie dirbtinio intelekto pavojus ir tarpdiscipliniškumo svarbą 2024 06 21 Naujas katalogas kviečia pažvelgti į Marijos Teresės Rožanskaitės kūrybą ir gyvenimą lyg pro rentgeno spinduliuotę 2024 06 21 Konkurso „Jaunojo dizainerio prizas 2024“ paraiškas vertins ekspertai iš užsienio 2024 06 21 MO muziejaus ir Britų tarybos projektas tautinių mažumų mokyklos moksleivius padrąsino kalbėti lietuviškai          
.

14-ąją Baltijos trienalę lydinti tarptautinė paroda „Bekūnis autoritetas“

„Bekūnis autoritetas“ – tai 14-ąją Baltijos trienalę lydinti tarptautinė grupinė paroda. Ekspozicijoje dėmesys skiriamas keletui konkrečių meno kūrinių, kurie pastaraisiais dešimtmečiais atsižvelgė į ryšį tarp pasaulietinių ir dvasinių jėgų, kasdienybėje kartais apibūdinamų galios, kitąsyk – įgalinimo ar paveikumo sąvokomis. Kilę iš plastiško Vidurio ir Rytų Europos regiono, jie – ir skirtingų tradicijų, socialinės aplinkos, laiko ženklai, ir šiuose neišsitenkančios formos. Visų šių kūrinių kūniškas, medžiagiškas ar kitoks juslinis būvis liudija, kokia miglota gali būti „pagrįstų įsitikinimų“, paprastai vadinamų žinojimu, ir tokios kvalifikacijos neturinčių įsitikinimų vidinė sąranga bei kokios trapios jų perskyros. Kaip ir bet kokioje politikoje, meno istorijos puslapiuose, meno pasaulio vyksme lyg ir savaime suprantamą autoriteto idėją bei figūrą vien tik proto pastangomis pagrįsti nelengva. Autoritetingumas atsiduria toje neapibrėžtoje terpėje tarp „įsivaizduojamybės“ – trokštančio, paranojiško, viltingo – tikėjimo, ir „faktinio“ tikrumo – kažko, kas priimta, būtina, neišvengiama.

Jutos Čeičytės (Lietuva); Flakos Haliti (Kosovas / Vokietija); Karolio Radziszewskio (Lenkija); Rachel McIntosh (JAV / Suomija), Jaakko Pallasvuo (Suomija), Mišos Skalskio (Lietuva) ir Stepheno Webbo (JAV / Suomija); Virgilijaus Šontos (Lietuva); Žilvino Dobilo ir Jono Zagorsko (Lietuva) kūriniai gyvena šioje terpėje, kreipdamiesi į mus forma, spalva – sąmoningai pasirinkdami, kam ir kaip jie nori atstovauti, ką ir kaip vaizduoti. Kiekvienas savaip, jie užsimena apie nuolatinį, bet ne visiškai nuspėjamą santykį tarp šio regiono meno istorijų ir platesnių geopolitinių bei sociopolitinių procesų. Gyvuodami tarp tikėjimo galios ir žinojimo jurisdikcijos, savo raiška jie siūlo kitokius nei įsitvirtinę pasakojimus apie istorinius procesus bei čionykščius socialinius santykius. Šie darbai neįsakinėja, o pasitelkia švelnias jėgas to, kas vieną dieną buvo sukurta ir nuo tol per įvairias dabartis atkakliai iriasi ateities link.

„Bekūnis autoritetas“ nesiekia dar labiau suabejoti realybe ar neapgalvotai supinti dvi minėtas plotmes, o tik pripažinti, kad egzistuoja subtili pereinamoji erdvė – tarp to, kas buvo ir yra užslopinta kaip „nereikšmingos fantazijos“, „prietarai“ arba tiesiog „prasti menai“, ir to, kas buvo ir yra laikoma „vienintele įmanoma tikrove“, prisijungiant prie Eve Kosofsky-Sedgwick įvardyto atkuriamojo darbo. Kartu su pačiais kūriniais parodoje keliamas klausimas: kaip galime spręsti šią autoritetingą (kartais mūsų pačių) užmarštį, šį nuolatinį psichosocialinį slopinimą – neva nepagrįstų, nesavalaikių ar kitaip neteisingų (mūsų pačių) įsitikinimų, idėjų ir įkūnytų pasaulių?

Nei visiškai bekūnė, nei galutinai įsigalėjusi, vis persikūnijanti autoriteto šmėkla persmelkia praeitį ir dabartį – besijuokdama ar apsijuokdama. Šioje konkrečioje pasaulio vietoje autoriteto apraiška savo naujausiu pavidalu pasakoja apie atmintį praradusį jaunimą, jau šiandien gyvenantį visiškai „sveikai“ ir „vakarietiškai“. Jei tai tiesa, šis išsižadėjo šmėklų. Tačiau, kaip siūlo parodos lankytojus pasitinkantis Flakos Haliti kūrinys „Pripažįstanti vaiduoklį, bet juo nesusirūpinusi“, – tam tikros atminties išlaikymas, leidimas sau jausti ne visai ir ne visada malonius dalykus – ilgainiui gali būti labiau išlaisvinantis nei užmaršumas.

Paroda atveriama birželio 5 d., 15–17 val., 14-osios Baltijos trienalės atidarymo savaitgalio metu. Išskirtinių ekskursijų anglų ir lietuvių kalbomis bei specialios Karolio Radziszewskio filmų peržiūros datas paskelbsime netrukus, atsižvelgdami į Lietuvoje galiojančių COVID-19 apribojimų renginiams uždarose patalpose pokyčius.

Paroda veiks birželio 5–liepos 4 dienomis (darbo laikas: ketvirtadieniais 15–20 val., penktadieniais 15–20 val., šeštadieniais 12–18 val., sekmadieniais 12–18 val.) galerijoje „Tech Arts“ (Vaidilutės g. 79, Vilnius), tel.: +370 60547337. Įėjimas nemokamas.

Kuratorius: Adomas Narkevičius
Prodiuserė: Vitalija Jasaitė
Architektas: Linas Lapinskas
Koordinatorė ir mediatorė: Guoda Šulskytė
Grafinis dizainas: Domantė Nalivaikaitė

Ypatingai dėkojame: Dina Akhmadeeva, Milda Dargužaitė, Lolita Jablonskienė, Elona Lubytė, Monika Kalinauskaitė, Simona Makselienė, Deborah Schamoni, Romualdas Požerskis, Julija Reklaitė, „Vilniaus aukcionas“, Gabrielė Vasiliauskaitė, Darius Žakaitis

Parodą įgyvendina „Tech Arts“ bendradarbiaujant su meno, rezidencijų ir edukacijų centru „Rupert“

Paroda pristatoma kartu su 14-ąja Baltijos trienale (Šiuolaikinio meno centras, „Atletika“, „Autarkia“, „Editorial“, „Swallow“)

Rėmėjai: Lietuvos kultūros taryba, Vilniaus miesto savivaldybė, „Tech Zity“