Grainytė Vaiva

Apokalipsės ženklai pliaže. Interviu su operos-performanso „Saulė ir jūra“ kūrėjomis

  Tingūs žvilgsniai į ošiančią jūrą. Lėtos, apatiškos suaugusiųjų veiklos ir krykščiantys vaikai. Saulė, spiginanti į šimtus pusnuogių kūnų. Toks vasaros siužetas bus nukeltas į Venecijos šiuolaikinio meno bienalę 2019 metais, kuriame menininkės Rugilė Barzdžiukaitė (g. 1983), Lina Lapelytė (g. 1984) ir Vaiva Grainytė (g. 1984) atstovaus šalį su jų antruoju bendrai kurtu darbu – […]

Venecijos bienalėje Lietuvos paviljonas virs dainuojančiu paplūdimiu

Kitąmet vyksiančioje 58-ojoje Venecijos šiuolaikinio meno bienalėje Lietuvos paviljonas keliems mėnesiams virs šviesiu ir nerūpestingu paplūdimiu. Šaliai atstovaus šiuolaikinė menininkių Rugilės Barzdžiukaitės, Vaivos Grainytės ir Linos Lapelytės opera-performansas „Saulė ir jūra“. Iš pirmo žvilgsnio lengvabūdišką, bet labai aktualias ekologines problemas nagrinėjantį projektą pristatys Vilniaus dailės akademijos Nidos meno kolonija, o paviljoną kuruos Londono „Serpentine“ galerijos […]

Paaiškėjo, kas kitąmet atstovaus Lietuvai Venecijos šiuolaikinio meno bienalėje

2019 m. vyksiančioje 58-ojoje Venecijos šiuolaikinio meno bienalėje Lietuvai atstovaus Vilniaus dailės akademija, pristatysianti nacionaliniam paviljonui adaptuotą Linos Lapelytės, Vaivos Grainytės ir Rugilės Barzdžiukaitės operą-performansą „Saulė ir jūra“. Tokį sprendimą, remdamasi ekspertų komisijos išvadomis ir rekomendacijomis, priėmė Lietuvos kultūros taryba. Šį pavasarį Boriso Dauguviečio auskaru už novatoriškus ir originalius sprendimus apdovanota „Saulė ir jūra“ kūrybinė […]

Šiuolaikinės operos „Saulė ir jūra“ premjera „Sirenose“

Celofano persiriję paukščiai, karų dėl vandens išvakarės, vasara susikeitusi vietomis su žiema, mirusias koralų kolonijas keičiantys atspausdinti 3D rifai, nuo žemės miestus šluojantys tornadai ir t. t. ir pan. – ar dar neįgriso gąsdinančios, su ekologija susijusios žinios? Menininkių trio –  Rugilė Barzdžiukaitė, Vaiva Grainytė ir  Lina Lapelytė – siūlo pailsėti nuo šio apokaliptinio srauto ir  „išeiti atostogų“ […]