• Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
2024 10 02 Meno mugėje „ArtVilnius“ Panevėžio dailės galerija pristatys Marijos Šileikaitės-Čičirkienės kūrybą 2024 09 30 „Stasys Museum“ pirmą kartą Vilniuje pristatys  mobilią parodą „Keliaujanti vaizduotė“  2024 09 28 Menininkė Monika Dirsytė pristatė performansą, skirtą atkreipti visuomenės dėmesį į CO2 emisijų mažinimą 2024 09 27 „ArtVilnius’24“ mugės Projektų zonos kuratorius Valentinas Klimašauskas: „Šventė gali būti ir meno tema, ir jo atsiradimo priežastis“ 2024 09 27 6–ojoje meno leidinių mugėje „Kaunas Art Book Fair“ – dėmesys meno knygų leidybos lauko subtilybėms ir pašnekesio formatui 2024 09 27 Šiuolaikinio meno mugėje „ArtVilnius’24“ Irenos Mikuličiūtės dailės galerija pristatys penkių menininkių kūrybą 2024 09 24 Gabija Grušaitė dar kartą pristatys išskirtinio dėmesio sulaukusią instaliaciją „Pasimatymas su aštuonkoju“ mugėje ArtVilnius‘24 2024 09 24 Lietuvos fotografijos leidiniai „Unseen“ mugėje ir „Valencia photo“ festivalyje 2024 09 23 Meno mugės „ArtVilnius“ kūrėjai: prieš 15 metų tai buvo ambicingas planas  2024 09 23 Lietuvos nacionalinio dailės muziejaus rudens sezono programoje – iki šiol Lietuvoje nepristatyti užsienio ir Lietuvos menininkai bei jų darbai 2024 09 20 Atviras kvietimas dalyvauti programoje „Viskas gerai: tai, kas mums patinka“ 2024 09 19 Galerija „Meno parkas“ „Lietuvos sezonas Prancūzijoje 2024“ proga pristato videoinstaliacijų parodą „Tarpsmas“
. PDF
2017    04    03

Justės Venclovaitės paroda „Prisitaikymai“ (AV17) galerijoje

artnews.lt

Justė Venclovaitė, video darbo _Voras bažnyčioje_stop kadras, 2017_

Balandžio 11 d. 18 val. (AV17) galerijoje (Aušros Vartų g. 17, Vilnius) atidaroma antroji jaunos menininkės Justės Venclovaitės personalinė paroda „Prisitaikymai“.

Justė Venclovaitė savo darbais kuria vaizdines užduotis ir mįsles, kurios žiūrovą nukreipia į semiotikos ir lingvistikos nagrinėjamas problematikas. Pasitelkdama savo sukurtus ar iš kasdienės aplinkos pasiskolintus daiktus menininkė kvestionuoja jų reikšmes skirtinguose kultūriniuose kontekstuose. Šią parodą jungianti tema – „prisitaikymai“ kviečia apmąstyti mus supančią aplinką, jos prasminius ženklus bei prisitaikymą prie jos tiek kūnu, tiek vidine būsena.

J. Venclovaitė parodoje pristatys darbus, kurie dvejoja žmogaus daiktiško pasaulio reikšmėmis bei kvestionuoja įvairių kategorijų reprezentacijas. Viena iš autorės kūryboje sugrįžtančių temų, atspindinčių šią abejonę, yra gamtiško ir žmogiško pasaulių vaizdavimas. Šių dviejų pasaulių susidūrimas sukuria aplinkybes įvairioms „prisitaikymų“ variacijoms atsirasti, kurios ir vaizduojamos parodoje. Prisitaikymas prie iš pažiūros nebūtinų ir nereikalingų sąlygų vienais atvejais kuria netikrumo ir butaforijos jausmą, kitais – išryškina tam tikrus nematomus mus supančio pasaulio dėsnius. Parodą jungiantis motyvas atskleidžia autorės vaizduojamų situacijų daugialypumą ir pabrėžia, kad būtent prisitaikymo metu pradedame patirti ir suvokti aplinką, kurioje gyvename ir veikiame. Parodoje eksponuojami darbai balansuoja tarp tikrovės ir sapno jausenų, kurie, kaip pati menininkė teigia, yra „vaizdiniai pamąstymai apie proto užkaborius, nušviestus vienos didesnių baimių: kad juose nieko ypatingo nėra, tik skirtinguose kontekstuose pasikartojančios tos pačios situacijos.“ Parodoje „Prisitaikymai” menininkė eksponuos meninius objektus ir videofilmus.

Justė Venclovaitė (g. 1988) baigusi skulptūros bakalaurą Vilniaus dailės akademijoje ir vizualinės kultūros magistrą Aalto Universitete, Suomijoje, savo kūryboje jungia objekto meną, instaliaciją ir video. Nuo 2007 m. dalyvauja grupinėse parodose Lietuvoje ir užsienyje. Kūrėja savo darbus pristatė parodose Suomijoje, Portugalijoje, JAV, taip pat Vilniuje, Šiuolaikinio meno centre bei galerijoje “Vartai”.

Paroda (AV17) galerijoje veiks iki gegužės 7 d.

Iliustracijoje: Justė Venclovaitė, Voras bažnyčioje, 2017