.
2017    11    22

Adomo Danusevičiaus ir Tomo Daukšos paroda „Drink full and descend“ The Rooster galerijoje

artnews.lt

Gruodžio 5 d., 19 val. The Rooster Gallery (Gynėjų g. 14, Vilniuje) atidaroma Adomo Danusevičiaus ir Tomo Daukšos paroda „Drink full and descend“.

Adomas Danusevičius ir Tomas Daukša laikomi vienais ryškiausių jaunosios kartos lietuvių menininkų. Savo kūryboje įprastai jie vysto gana skirtingas temas, tačiau šioje parodoje pristatomi naujausi menininkų darbai – tapyba, keramika, šviesos instaliacijos –   sudaro netikėtą ir paslaptingą junginį.

„Drink full and descend“ – tai kvietimas alchemiškam vaizduotės šokiui su materija, kuriame nėra aišku, kas yra vedančiojo rolėje, kurioje pusėje gyvybė, o kurioje mirtis, tvarka ir chaosas. Ši eilutė nuskamba vienoje žymiojo David Lynch serialo „Twin Peaks“ scenoje kaip užmigdantis burtažodis, padedantis antgamtiniam padarui įsitvirtinti nekaltos merginos kūne. Parodoje konstruojamas jusliškas patyrimas irgi primena užkalbėjimą, o galbūt – tik raginimą peržengti nepažįstamą ribą, primenančią Herakleitišką tiesą – „Viskas teka“ (Panta rei), viskas yra tapsme.

Kai eteryje siaučia sūkuriai, jis sutirštėja ir sukreša, dalelės jungiasi į elektronus ir protonus. Tęsiasi iki begalybės erdvėje ir iki amžinumo laike. Susidariusi materija negali gyventi be formos. Todėl gamtoje slypi neišsenkanti naujų gyvybių gimdymo jėga. Medūzos paleidžia į vandenyną tūkstančius kiaušinėlių, kurie nusileidžia į dugną ir prisitvirtina prie polipų. Užtikrindamos prasitęsimą, jos numeta savo čiuptuvėlius ir pačios tampa polipais. Kiekvienas naujas daiktas atsiranda tik ten, kur būtis yra sumišusi su nebūtimi, kur ji yra dar nepilna arba neužbaigta.

Įsikišus šviesai, tamsus Adomo tapybos paviršius šiaušiasi ir pulsuoja, rodosi, jog trumpam pavirs į kažką apčiuopiamo. Švieselės Tomo objektuose virsta garsu, o garsas šviesa, įkalinti nesibaigiančiame virsmo cikle. Viduramžių alchemikai patyrė pralaimėjimą, mėgindami „nulaužti“ gamtos dėsnių kodą, palikdami žmonijai būties pažinimo ilgesį. Ši paroda byloja, jog nieko nėra labiau gąsdinančio už būtį. Kur juoda, aksominė, beveik jusliška drėgmė, tvinksi elektra.

Adomas Danusevičius (1984) – šiuolaikinis tapytojas, nuo 2017 meno daktaras (Vilniaus dailės akademija, Danijos Karališkoji menų akademija). Parodose dalyvauja nuo 2008 m., sėkmingai debiutavęs kaip vienas iš nedaugelio queer tema dirbančių menininkų Lietuvoje. Tarptautinio konkurso „Jauno tapytojo prizas’12” II vietos laimėtojas.

Tomas Daukša (g. 1988) – šiuolaikinio meno kūrėjas, konceptualių objektų autorius, tyrinėjantis įvairių sistemų veikimo ribines būsenas. Šiuo metu studijuoja meno doktorantūrą Vilniaus dailės akademijoje. Parodose dalyvauja nuo 2009 metų. [Tekstas: Jolanta Marcišauskytė-Jurašienė]