. PDF

Agnės Gintalaitės tapybos paroda „Čiurlionis. Drive“ THE ROOM galerijoje

Gegužės 11 d., antradienį, THE ROOM galerijoje (Polocko g. 17, Vilnius) pradės veikti Agnės Gintalaitės tapybos paroda „Čiurlionis. Drive“. Kviečiame į galeriją apžiūrėti parodą nuo 12 val., o susitikti su autore nuo 17 iki 20 val. Galerijoje bus užtikrintas saugus lankytojų skaičius.

Agnė Gintalaitė apie parodą:

Mano aliejuje ant drobės daug fotografijos, bet nėra nuotraukų.

Stereotipiškai tai, kas fotografijoje yra brokas, tapyboje – legali meninės išraiškos priemonė. Tai vizualinis triukšmas, iškreipiantis vaizdo žinutę ir sukuriantis jai autentiškumą, nepakartojamumą. Tapau triukšmą, kuris atsiranda, kai akiai (arba kamerai) trūksta šviesos. Jautrios juostos grūdas, pikseliai yra potėpiai. Kai temstant besikeičiančios šviesos spektras keičia mūsų matomą realybę, vieni receptoriai reaguoja į tam tikro ilgio bangas ir skiria spalvas, kiti „mato“ šviesą, jie jautresni, tačiau neskiria spalvų, tuomet prieblandoje įprastas pasaulis pasikeičia, o smegenys dirba, stengiasi iš konteksto jį atkurti. Kuo daugiau tamsos, tuo daugiau kūrybos.

Kita dimensija – laikas. Kai triukšmą sąlygoja laiko stoka, saulės spektro bangos nespėja nukeliauti ir sudirginti šviesai jautrių receptorių, vaizdas tampa neryškus, neuronai spėja, tačiau nepataiko, matymas tampa šiurkštus, mirgantis, redukuojasi iki abstrakcijos.

Kuo daugiau triukšmo, tuo daugiau vietos projekcijoms – pradedi matyti, kas esi, ko nesąmoningai nori, kur gimei, ką esi išmokęs.

Tai panašu į būrimą kavos tirščiais.

Apie autorę:

Agnė Gintalaitė yra medijų menininkė, fotografė ir tekstų kūrėja. Skirtingomis technikomis sukurti, dažnai iš atskirų detalių dėliojami, komponuojami į tipologines sekas ir vizualines istorijas, jos darbai paprastai turi ir teksto forma išdėstytą kontekstą, kuris veikia kaip kūrinio dalis. Realybės abstrahavimas išimant ar keičiant kontekstus, manipuliuojant jais ir tokiu būdu išryškinant norimas parodyti prasmes – viena pagrindinių autorės meninės išraiškos priemonių.

Nuo 2015 m. Lietuvos fotomenininkų sąjungos narė.

Svarbiausi kūriniai:

2020 m. THE ROOM galerijoje eksponuotame projekte „Sodas ir kosmosas“ (fotografija, montažai, video, garsas) tirtos ryšių tarp objektų kuriamos prasmės. Sodo augalų ir jame rastų daiktų kolekcijose simboliniais ryšiais pasakojama asmeniška istorija apie mamos ir dukrų santykius, archetipinį kartų konfliktą ir mėginimą susitaikyti, suprasti.

2019 m. Agnė surengė personalinę parodą Vilniaus fotografijos galerijoje, kurioje pristatė projektą „Be perspektyvos“. Tai buvo dar viena sovietinės architektūros ir jos poveikio gyventojams studija. Kūrinys žaidė lingvistine semantika, pavadinimas „Be perspektyvos“ atskleistas vizualiai, bet pažodžiui, eksperimentuojant skirtingomis autorinėmis skaitmeninės fotografijos technikomis – dronu fotografuoti dalimis sovietiniai gyvenamieji daugiabučiai buvo sumontuoti taip, kad neturėtų erdvinės perspektyvos. Kita projekto dalis – neryškūs, fotografuoti su ilgu išlaikymu ir judant žmonių portretai tapo nuasmenintomis abstrakcijomis.

2015 m. menininkės sukurta sovietinių garažų nuotraukų montažų serija „Beauty Remains“ sulaukė tarptautinio susidomėjimo, apie projektą rašė daugiau nei pusšimtis internetinių ir popierinių kultūros leidinių visame pasaulyje. Projekto tikslas – kvestionuoti paveldo objektų ir ideologijos konfliktą, parodyti senas garažų duris kaip „tapybą“, kuri atskirta nuo šabloninio naratyvo (sovietinio palikimo, skurdo buities detalių etc.) pribloškia savo estetika. „Slate“ dienraščio (Niujorkas, JAV) meno apžvalgininkė savo recenzijoje sovietinių garažų durų nuotraukas pavadino Marko Rothko paveikslais, paliktais lietuje.

Paroda veiks iki 2021 m. birželio 12 d.

Galerijos darbo laikas:

I–V 11.00–19.00 val.

VI 11.00–15.00 val.

Lankymas nemokamas

Daugiau informacijos: www.facebook.com/TheRoomArtBooksWine

Iliustracijoje: Agnė Gintalaitė, Čiurlionis. Drive, 2021. Drobė, aliejus, 60×90