Audio žurnalas
. PDF

Šiuolaikinio meno centre atidaromos naujos parodos

Rugsėjo 6 d., penktadienį, nuo 18 valandos Šiuolaikinio meno centre atidaromos dvi naujos ekspozicijos – belgų menininko Koenraado Dedobbeleerio solo paroda As Long As it Is Striven after, it Goes on Expanding ir grupinė paroda Who’s Werner?

Koenraadas Dedobbeleeris

As Long As it Is Striven after, it Goes on Expanding

Rugsėjo 7 – lapkričio 6 d., 2019

Kuratorė: Ūla Tornau

As Long As it Is Striven After, it Goes on Expanding (laisvas vertimas: „Kol sieksi, tol augs“) – tai vieno įdomiausių šiandien kuriančių belgų menininkų Koenraado Dedobbeleerio parodos pavadinimas ir kūrinys tuo pat metu. Neva atkartojantis tradicinės patarlės struktūrą, skambantis didaktiškai ar slepiantis gilią pseudoišmintį, šis pavadinimas atveria humoro kupiną menininko kūrybos pasaulį, kur pasitelkęs skulptūras, kūrinių pavadinimus, rastus žodžius, daiktus ir architektūros elementus, jis lengvais gestais keičia įprastas profesines, institucines, funkcijų, vaizdų ir ekspozicijų hierarchijas.

Dedobbeleerio solo paroda sumanyta specialiai ŠMC Didžiajai salei ir įkvėpta šio pastato architektūros bei ją keitusio laiko ženklų. Visi parodoje pristatomi kūriniai sukurti 2019 m., didelė jų dalis – suprodiusuoti Vilniuje būtent šiai parodai, jos savitam laikui ir erdvei. Menininko paroda Vilniuje yra viena paskutiniųjų parodų Šiuolaikinio meno centre iki pastatą uždarant rekonstrukcijai. Ši akistata kelia klausimus apie skirtingais laikotarpiais besiformavusius pastato sluoksnius ir parodų eksponavimo kultūras. Dalyje Didžiosios ŠMC salės Koenraadas Dedobbeleeris atveria originalią 9-ojo dešimtmečio ŠMC mozaikinio betono grindų dangą, naujai pritaiko daug metų tarnavusius ŠMC ekspozicinius skydus bei vėl sujungia nebenaudojamus ŠMC šviestuvus, kurių dokumentaciją aptiko archyvinėse pastato nuotraukose. Parodoje ryški viena labiausiai menininką dominančių temų – meno parodų ir jų ekspozicijų istorija, jų politiniai kontekstai. Šiomis temomis Dedobbeleeris subtiliai kalba ne tik savo siurrealiais, pusiau funkciniais objektais ir architektūrinėmis intervencijomis, bet ir savo kuratore ir pedagogine veikla.

Parodą remia Lietuvos kultūros taryba.

Who’s Werner?

Ačiū Antanui Gerlikui, Audriui Pociui, Benjaminui Roth, Celinei Condorelli, Davidui Robsonui (iš Margot Sandeman namų), Denisei Scott Brown, Dovilei Grigaliūnaitei, Erik Frydenborg, Ianui Hamiltonui Finlay, Isai Genzken, Jamesui Langdonui, Joanai Hughson, Johnui Baldassariui, Jonui Lozoraičiui, Jonui Mekui, Jurgai Daubaraitei, Justinai Zubaitei, Kristinai Pallovai (iš Marianos Goodman galerijos), Kęstučiui Kuizinui, Laurai Kaminskaitei, Laurenai Sher (iš Marianos Goodman galerijos), Linda Burchill, Lucy’ai Skaer, Margot Sandeman, Maxinei Kopsa, Mienai Devriendt, Nerijui Rimkui, Normanui Laichui, Paului Robbrechts’ui, Peteriui Robsonui (Margot Sandeman Estate), Piai Simig (iš Iano Hamiltono Finlay namų), Robertui Venturiui, Ronjai Andersson, Sebastianui Mekui, Simonui Harlow, Tracey Powel, Virginijai Januškevičiūtei, Yanai Foqué.

Rugsėjo 7 – lapkričio 3 d., 2019

Who’s Werner? yra grupinė paroda, apžvelgianti pasižymėjusių mąstytojų, amatininkų ar gyvenimo partnerių, kurie ilgą laiką bendradarbiavo su žymiais menininkais, tačiau už šiuos darbus nesulaukė tokio paties pripažinimo kaip pastarieji, praktikas.

Parodos pavadinimas norodo į 1981-aisiais metais sukurtą Martino Kippenbergerio kūrinių seriją Lieber Maler, Male Mir (liet. „Mielas tapytojau, tapyk mane“). Menininkas pasamdė profesionalų afišų tapytoją vardu Werneris nutapyti keletą didelio formato portretų, kuriuose vaizduojamas pats Kippenbergeris. Nors Kippenbergeris pripažino Wernerio indėlį į šį projektą, tačiau nieko daugiau, išskyrus jo pirmąjį vardą, apie jį nėra žinoma. Nebūtų nuostabu, jei pasirodytų, kad Werneris tėra išgalvotas personažas, tačiau jis įkūnija figūrą žmogaus, kurio darbas, įdėtas bendradarbiaujant su garsiu menininku, bendru sutarimu yra laikomas vieša paslaptimi. Parodoje siūloma iš arčiau pažvelgti į įvairius tokio bendradarbiavimo atvejus bei siekiama atskleisti mitus kaip meno kūriniai yra sukuriami, bei struktūras, kurios šiuos mitus palaiko gyvus.

Parodos organizatoriai yra Šiuolaikinio meno centras Vilniuje ir Kunstverein projektų erdvė Amsterdame. Projektą remia Lietuvos kultūros tarybą ir Kunstverein centro nariai (turintys auksinę narystę). Lapkričio 15 d. Amsterdame duris atvers antroji parodos dalis.

Nuotrauka: Eriko Frydenborgo dėžė Normano Laicho darbui

Vilniaus galerijų savaitgalis Šiuolaikinio meno centre

PROGRAMA

Rugsėjo 5 d., ketvirtadienis

19:00 Diskusija „Vilniaus galerijų ekosistema: naujokai, senbuviai, autsaideriai“ ŠMC Skaitykloje

Rugsėjo 6 d., penktadienis

18:00 Koenraado Dedobbeleerio solo parodos „As Long As it Is Striven After, it Goes on Expanding“ ir grupinės parodos „Who’s Werner?“ atidarymas

Rugsėjo 7 d., šeštadienis

12:00—20:00 ŠMC kviečia nemokamai išsirinkti leidinių iš Skaityklos „antrųjų egzempliorių“ kolekcijos
12:00 —14:00 Meno edukacijos programa vaikams ŠMC Skulptūrų kieme (Būtina išankstinė registracija: edukacija@cac.lt)
14:00 Ekskursija po ŠMC Skulptūrų kiemą su ŠMC direktoriumi Kęstučiu Kuizinu
16:00 Ekskursija po Koenraado Dedobbeleerio parodą su menininku ir kuratore Ūla Tornau
18:00 Ekskursija po parodą „Who’s Werner?“ su kuratore Yana Foqué
20:00 Koncertas ŠMC kavinės terasoje: ADAS Live

Visi Vilniaus galerijų savaitgalio renginiai ŠMC – nemokami.