10-oji Lietuvos tekstilės meno bienalė „Ateities laboratorija“ ir lydinti paroda „Sujungti iš naujo“ LDS galerijoje „Arka“
artnews.ltIki rugsėjo 24 d. LDS galerijoje „Arka“ (Aušros Vartų g. 7, Vilnius) veikia jubiliejinė 10-oji Lietuvos tekstilės meno bienalė „Ateities laboratorija“, kuri šiemet skiriama vizionieriškiems menininkų žvilgsniams atskleisti.
Parodos kolekcijoje analizuojamas ekologinių problemų kontekstas, kuriame tvarumo ir progresyvumo atžvilgiu tekstilės menas įgauna aktualumo ir dėl poveikio gamtai pagrįstai ima kritikuoti (ekonominių) resursų švaistymą, komercializmą, pramonę ir pan. Orientuota į kūrybinius eksperimentus, mokslo ir technologijų pažangos atskleidimą tekstilės srityje, šiųmetė bienalė klausia – kokia kryptimi juda tekstilės meno raiškos formos, kokių pavidalų įgauna naujasis medžiagiškumas, koks tekstilės santykis su mokslu ir požiūris į aplinką. Ar šiuolaikinis mokslas, tarnaujantis naujų technologijų, medžiagų ir pluoštų kūrimui, žengia kartu su ekologinėmis iniciatyvomis? Bienalės dėmesio centras nukreipiamas į XXI a. materialiąją ir konceptualiąją tekstilės būtį: inovatyvias medžiagas, eksperimentus, naujas kūrimo ir gamybos technologijas.
Lietuvos tekstilės meno bienalė šį kartą plečia geografinius horizontus ir pristato ne tik vietinius, bet ir užsienio autorius. Parodoje dalyvauja menininkės Ludwika Żytkiewicz-Ostrowska, Izabela Wyrwa ir Magdalena Soboń iš Lenkijos. Jos pristato kolektyvinę instaliaciją „Sujungti iš naujo“ („Reconnected“), kurioje individualios menininkių kūrybinės praktikos susisieja per kiekvienos siekį suvokti gamtą. Eksponuojamų kūrinių kolekcija atskleidžia autorių žavėjimąsi gamtos tobulumu ir pastangas apčiuoti žmogaus ir jį supančio pasaulio santykių sudėtingumą. Nors menininkės pasitelkia skirtingus vaizdo pateikimo ir prieigos būdus, pagrindinis jų kūrybos elementas yra kontaktas su medžiagomis.
Parodos kuratorės: Žydrė Ridulytė ir Silvija Juozelskytė.
Parodoje dalyvaujantys lietuvių menininkai: grupė „Baltos kandys“, Eglė Ganda Bogdanienė, Kristina Daukintytė Aas, Andrius Erminas, Natalija Griežė Vilkelienė, Feliksas Jakubauskas ir Dalia Kasčiūnaitė, Aistė Jančiūtė ir Ričardas Vaičys, Liucija Jūratė Kryževičienė-Hutcheon, Laima Oržekauskienė-Ore, Lina Ringelienė, Elzė Sakalinskaitė, Edita Sabockytė-Skudienė ir Alevtina Ščepanova, Jolanta Sendaitė-Paulauskienė, Indrė Spitrytė, Jelena Škulienė, Lolita Tučinskaitė, Monika Žaltauskaitė-Grašienė.
Parodoje dalyvaujančios lenkų menininkės: Izabela Wyrwa, Magdalena Soboń, Ludwika Żytkiewicz-Ostrowska.
Projekto rėmėjai: Lietuvos dailininkų sąjunga, Vilniaus miesto savivaldybė, UAB „Norwex Baltic“.
Projekto partneriai: Lenkijos kultūros institutas Vilniuje, Vilniaus lenkų kultūros namai, žurnalas „Centras“, Strzemińskio Lodzės dailės akademija (Akademia Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego).
Nuotraukos: Giedrius Akelis
Jolanta Sendaitė-Paulauskienė. „Kismo perspektyva: kartu“, 2021-2022. Objektų serija, autorinė technika
Eglė Ganda Bogdanienė. „Mergaitė“, 2022. Natūrali vilna ir nailono pluoštas, gautas perdirbant padangas. Smaigstymas, daigstymas, formavimas
Monika Žaltauskaitė Grašienė Žaltė. „WWW (Women oWn Writing)“, 2022. Kompiuterinis žakardinis audimas. Iš perdirbto plastiko pagamintas EkoNat siūlas, eko medvilnė
Jelena Škulis. „My day: la guerre et la paix. Exit“, 2022. Varis, nailonas. Audimas nytinėmis kompiuterinėmis rankinėmis staklėmis
Grupė „Baltos kandys“. Instaliacija „Spartakas“, 2021-2022. Medinės lentynos, veltinio batukai
Laima Oržekauskienė – Ore. „Nature Morte“, 2021. Dvigubas rankinis audimas, skaitmeninė spauda; įvairūs pluoštai
Kristina Daukintytė Aas. „Unweaving V“ (2020), „Kai sprogsta tyla“, 2021. Skaitmeniniai žakardai
Lina Ringelienė. „Šviesių gelmių, lengvo nyksmo“, 2022. 5 nykstančių objektų instaliacija
Indrė Spitrytė. „Vegetuojanti tekstilė“, 2022. Augalinės kilmės bioplastikas, skirtingų rūšių dumbliai, bakterinė celiuliozė, pomidorų odelės
Edita Sabockytė-Skudienė ir Alevtina Ščepanova. „Nojaus lysvės“, 2022. Linas, kviečiai, rugiai, miežiai, avižos, vikiai, rapsai, ožragė, ridikai, burokėliai, agurkai, porai, raudonieji kopūstai, garstyčios. Mezgimas, daiginimas, džiovinimas
Andrius Erminas. „Šešėlis 1-3“. 2022. Bituminė banguota stogo danga
Feliksas Jakubauskas, Dalia Kasčiūnaitė. „Juodos saulėgražos“, 2022. Vilna, viskozinis šilkas. Gobeleno technika. Autoriai kūrinį dedikuoja Ukrainai
Liucija Jūratė Kryževičienė-Hutcheo. „Šalnos paliesti“, 2022. Metalinis tinklas, plastiko vamzdeliai
Elzė Sakalinskaitė-Beinaravičienė. „Nuo subjekto iki objekto“, 2020. Kamštinis polimeras, metalizuoti siūlai, sidabras. Siuvinėjimas, juvelyrika
Bienalę lydinti menininkių – Izabela Wyrwa, Magdalena Soboń, Ludwika Żytkiewicz-Ostrowska – paroda „Sujungti iš naujo“ („Reconnected“)
Lolita Tučinskaitė. Meninis projektas „Mikrodumbliai-Mikrokosmosas“, 2022
Lolitos Tučinskaitės meninis projektas „Mikrodumbliai-Mikrokosmosas“ (2022) ir Natalios Vilkialienės video darbas „Riba-“Lim“ (2022)