.

Kuratorės bei rašytojos Annos Gritz vieša paskaita „Roberta, Lorna ir Lynn“ Rupert centre

Liepos 18 d., 18 val. Pakrantės galerijoje (Vaidilutės g. 79) vyks KW šiuolaikinio meno instituto Berlyne kuratorės bei rašytojos Annos Gritz vieša paskaita „Roberta, Lorna ir Lynn”. Paskaitoje kuratorė aptars išgalvotų autobiografinių patirčių naudojimą feministinėje dailėje bei literatūroje, remiantis menininkės ir režisierės Lynn Hershman Leeson kūryba. Renginys yra 6-osios Rupert alternatyvios edukacijos programos dalis ir vyks anglų kalba. Įėjimas į paskaitą yra atviras ir nemokamas.

Lynn Hershman Leeson kūryboje nuo pat pradžių būta stipraus ryšio su fikcija, ja menininkė naudojasi per naujai atrastas alternatyvias realybes pažinti savąją. Įkvėpimo ieškodama asmeniniame bei susikurtų personažų alter ego gyvenimuose, menininkė tyrinėja patirties ribas bei tapatybės nepastovumą. Paskaitoje kuratorė Anna Gritz išsamiai analizuos vieną iš ankstyvųjų Hershman Leeson kūrinių „Dante Hotel” (1972-73) – gerai žinomą įvietintą instaliaciją, žyminčią menininkės išgalvotos veikėjos bei alter ego Robertos Breitmore pradžią. Veikėją, kurios vardą Hershman Leeson pasiskolino iš Joyce Carol Oates istorijos, menininkė vystė ilgus metus, įvairių privačių bei viešų performansų metu. Vėliau atsiradusios kitos istorijų protagonistės, nuo agorafobijos kenčianti Lorna, Rosetta ir Ava padėjo sukurti vizionieriškus darbus, tyrinėjančius tarp žmogaus ir technologijų bei tapatybės ir stebėjimo praktikų glūdinčius ryšius.

Naudojantis pagalbine bei dokumentine medžiaga, Anna Gritz paskaitoje atsispirs nuo minėto kūrinio „Dante Hotel” bei naujausio Hershman Leeson darbo „Novalis Hotel”, šių metų gegužę pristatomo menininkės parodoje (KW šiuolaikinio meno institute, Berlyne) ir gilinsis į feministinę strategiją mene bei literatūroje kalbėti per fikcines autobiografines patirtis. Šios strategijos Franko O’Haros vadintos „Personizmu” (angl. Personism) taikymą Anna Gritz apžvelgs pasinaudodama ir kitų menininkių ir rašytojų tokių kaip Barbara Loden, Chris Kraus, Frances Stark bei kitų darbų pavyzdžiais.

Anna Gritz KW institute kuravo Paul Elliman, Nicholas Mangan, Margaret Honda ir Lucy Skaer parodas. Šiais metais Gritz dirba bei dirbs su menininkais: Ericka Beckmann, Judith Hopf, Lynn Hershman Leeson, Steve Bishop, Tamara Henderson ir Sidsel Meineche Hansen. Anksčiau Pietų Londono galerijoje (South London Gallery) dirbo kuratore, šiuolaikinio meno institute (ICA), Londone, ir Hayward galerijoje kuravo filmų, performansų programas, parodas, taip pat prisidėjo prie Juliette Blightman, Michael Smith, Bonnie Camplin, Kapwani Kiwanga, Jill Magid, Lis Rhodes naujų kūrinių bei kuravo grupinę parodą Last Seen Entering the Biltmore (2014). Nepriklausomai kuravo: Duh – Art and Stupidity (kartu su Paul Clinton), Focal Point galerijoje (2015). Gritz rašo tekstus katalogams ir nuolat prisideda prie publikacijų ir žurnalų, tokių kaip Art Monthly, Art Agenda, Mousse ir Cura. 20-oje Sidnėjaus bienalėje 2016 m. ji užėmė kuratorės atašė poziciją. Rugsėjį kuruos Expo Video, judančių vaizdų programą 2018 Expo Chicago.

Paskaitą bei Rupert alternatyvios edukacijos programą remia Lietuvos kultūros taryba bei kūrybinių industrijų centras Pakrantė.